"Kau asal tak ikut je aku tadi? Kalau hilang apa semua, aku yang kena"
Bebel taehyung sambil mengilas stereng ke kiri. Muka woohyuk dipandang sekilas.
"Hyung hyung hyung!"
"Aish. Kau kalau tak menjerit tak boleh ke?" soal taehyung dingin. Dia menjeling woohyuk.
"Mi.. An.. Hae." ucap woohyuk innocent. Taehyung hanya menjeling budak tu.
"Ha. Asal? Terjerit jerit?" soal taehyung pula.
"HYUNG AWAL SANGAT TADI!"
"Aish. Jangan jerit la!"
"Sori. Em.. Tadi kalau hyung tak datang ambil woo pun ok. Sebab.. Cikgu woo nak hantar dah. Dah la comel." cakap woo perlahan.
"Pikir aku dengar ke?" soal taehyung dingin.
"Halah halah. Tadi.. Hyung yang suruh cakap slow..."
Taehyung memandang sekilas woohyuk yang mencebik itu.
"Dah ar.. Tak payah cakap apa ii" larang taehyung dan terus fokuskan kepada pemanduan.
"Hmph!" keluh woohyuk dan memandang ke luar.
Woo hyuk memandang luar sambil mencebik. Tiba ii cebikan dia mati.
Mata dia membulat.
"Oh hyung hyung hyung!!" jerit woohyuk lagi. Dia menunjuk nunjuk sesuatu diluar.
"Ape lagi kau ni?!" geram taehyung sambil mendengus geram.
"Tu tu! Cikgu! Cikgu!" teruja woohyuk sambil tunding jari. Kadang dia tepuk tangan.
Teruja jumpa cikgu. Em.
"Aish. Apa lah yang kau suka sangat.. Cikgu je kot "
Balas taehyung sambil memandang depan.
"Alah.. Hyung! Berhenti la kejap. Lama tau woo tak jumpa cikgu tu. Dah la cuti sekolah!"
"Aish. Kau ni. Aku nak balik la"
"Alah.. Hyung.. Kali ni je" pujuk woohyuk sambil kelip ii mata.
"Haih. Stop buat muka macam tu. Aku rasa macam nak cepuk kau je tau tak?"
Jeling taehyung sambil belok ke bahu jalan.
"Dah. Pergi ar jumpa cikgu kau tu. Kejap je" pesan taehyung sambil sibuk dengan fon nya.
"Ok! Gumawo hyung!"
Woohyuk terus keluar setelah meleraikan seatbelt kereta.
"Eh woo buat apa sini?"
"Cikgu myu! Kenapa cikgu duduk dekat sini ni? Mana cikgu jung?" soal woohyuk. Soalan cikgu myu dibiarkan tergantung.
"Ah.. Cikgu tunggu oppa cikgu." jawab cikgu myu sambil kusutkan rambut woo hyuk.
"Ohh.. Cikgu jung?"
"Cikgu jung pergi beli air kot. Entah la."
"Oh.. Baru nak jumpa cikgu Jung hehehe"
"Oh.. Tak nak jumpa cikgu myu la?" soal myu sambil acah merajuk.
"Aniya.. Woo cuma n--"
"Ra!" myu yang tadi acah merajuk terus menoleh ke belakang. Woo pun ikut sekali.
"Eo kau pergi mana tadi?!" laung myu kepada kawannya.
"Ewah wah kau.. Tadi kau yang suruh tunggu kau dekat bubble ice tea tu. Now kau boleh tanya aku pegi mana? Tahu tak berjam jam aku tunggu kau? Pastu boleh pula kau--"
Bebelan kawannya diteruskan sambil berjalan ke arah myu.
"Alah alah. Kau ni."
Rungut myu sambil muka tabah dapat bebelan dari kawannya.
"Dah ar. Lepas ni jangan cakap dengan aku!"
"Alah. Er.. Woo, cikgu nak pegi pujuk cikgu kesayangan kamu tu. Jalja!" myu senyum dan menggalas beg segala barang ada dalam tu.
Susah nak explain. -_-||
"ok aneong cikgu!" lambai woohyuk dan terus berlari masuk dalam kereta taehyung.
"Ok jalan!" arah woohyuk sambil bergelut dengan tali pinggang keledar.
Taehyung merenung tajam woohyuk.
"Ape kau ingat aku ni driver kau?" jeling taehyung seraya mengubah gear ke 'Drive'.
"Hehe. Alah hyung ni. Kite main ii aje" sengih woohyuk sambil mencantum jari telunjuk kiri dan kanannya.
Pikir comel ke budak?
Taehyung hanya menjeling. Tak sempat taehyung menurunkan handbrake, taehyung tertarik perhatian dengan dua orang yeoja.
"Alah sowi la~. Aku lupa aku cakap macam tu~"
"Em."
"Alah tak ikhlas~. Sori la rin"
Membulat mata taehyung sebaik saja dengar nama yang disebut seorang perempuan tu.
"R-rin?"
"Hyung kenapa?" soal woo hyuk terpinga pinga.
Taehyung hanya palau si woohyuk. Dia menurunkan tingkap bahagian woohyuk.
Taehyung menjenguk sedikit. Dia mengecilkan matanya sambil perasaan yang tak tentu arah.
Walaupun, nama rin saja.
Taehyung membuka pintu kereta dan berdiri kaku di sebelah kereta.
Dia pandang lama dua orang yeoja yang sedang lintas di jalan depan.

"Tak tak. Tak mungkin. Yerin bukan so-sosial. Dia tak mungkin colour rambut dia. Yerin aku tak balik lagi. "
Tbc..
UriYerinnie wolfythe8 gfsinrinha05
Tahniah! Korang 3 vote terawal.
Ha minta cepat. Ape ii tak pe. Nak challenge aye ke. Minta je la apa pun. But jgn challenge pelik ii lak.
Tu je.
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Random[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...