◆36

355 72 74
                                    

Yerin mencapai begnya dan digalas di bahu. Dia tergesa gesa keluar dari biliknya.

Tanpa berlengah, dia terus berlari anak menuju ke tangga. Sampaikan dia hampir terlanggar tubuh ji won.

"Eh rin nak pergi mana ni? Tergesa gesa? " soal ji won memandang yerin yang tak lepas menilik jam.

"Kerja. Kerja. Rin pergi dulu! " kalut yerin dan berjalan melepasi ji won.

"Oppa hantarkan? " soal ji won lantang.

Yerin menoleh dan satu gelengan di tayang kepada ji won.

"No need! Rin pergi dulu, "

Yerin terus menurun tangga dengan laju. Dia berlari anak ke arah pintu.

Baru saja dia ingin memulas tombol, satu suara menyapanya.

"Yenni! Mari la jamah sikit pancake ni! " ajak puan lee yang berada di meja makan.

"Er tak pa lah ma! Rin dah lambat ni! " tolak yerin dan menunduk hormat sebelum membuka pintu.

•••

"Ha? Kenapa tiba ii? Aku tanya je. Weh jangan la buat keputusan macam ni. Aku rasa bersalah" rayu yura memandang wajah hambar taehyung.

Taehyung senyum nipis dan menggeleng.

"Ish kau ni. Aku memang fikir dah semua tu, bukan sebab soalan kau tadi" nafi taehyung dan kembali menyuapkan makanan.

"Betul ni? Actually aku tak kesah pun kau nak adakan guru peribadi woo,  aku just tanya. Tak berniat nak suruh kau stop adakan guru peribadi ni." jujur yura dengan air muka penuh berharap.

"Lah.. betullah. Lagipun dulu kan aku ni annoying gila dengan anak kau. Thats why aku adakan guru peribadi bagai. But now,its ok lah. Lagipun setakat woo belajar dekat rumah ni, ada dia faham kan. So,aku rasa dia boleh dah kot belajar semula dekat tadika tu"

Terang taehyung panjang lebar. Yura hanya mengangguk perlahan. Rasa bersalah still menyemak dalam hatinya.

Yura meneruskan makan nasi yang hampir habis. Yura terbantut untuk menyuap daging ke dalam mulutnya bila dia nampak taehyung berdiri dari duduk.

"Hyung, kenapa tak tambah? " soal woohyuk mendongak memandang taehyung yang berdiri.

Taehyung menggosok rambut woohyuk. Dia tersenyum.

"Hyung dah kenyang la woo" jawab taehyung dan berjalan ke arah sinki. Woo hanya akur. Dia meneruskan makan.

Usai taehyung membasuh tangannya, dia mengorak langkah ke ruang tamu. Baru saja kakinya menyentuh satu anak tangga,

Ding dong!

Taehyung pun berjalan ke arah pintu depan. Tombol pintu dikuaknya malas.

Dia memandang lama figura di depannya.

Yerin.

"Er.. Enc- i mean awak? Kenapa pandang sa.. ya macam tu? First of all sa-ya minta maaf sebab lambat. Tak sengaja. Lepas tu--"

"No. Its ok. " jawab taehyung dengan muka tiada perasaan. Yerin teragak agak untuk mengangguk.

"So..tepi? Saya nak masuk"

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now