◆07

539 84 60
                                    

"So.. Rumah awak de--"

"CIK. saya tak suka orang yang baru saya kenal, bahasakan diri untuk saya as AWAK."

"Ok. Mian. Cik, rumah dekat mana?" soal taehyung membetulkan perkataan tadi sambil pandang belakang sekilas.

"Tapi kenapa woo, ada GU dekat belakang? Hyung boleh je takda GU. nanti woo boleh juga la kan?!" teruja woohyuk sambil tepuk tangan.

"Eh. Mana boleh. Cikgu ni sebab ajar orang. Sebab tu jadi CIKGU. kalau cik, sebab..panggilan. Lagi ii kalau kita tak kenal. Takkan nak panggil cikgu pula. Dia bukan ajar kita pun. Jadi,woo panggil CIKGU,cikgu sebab cikgu ajar woo. Ok?" terang yerin cuba fahamkan anak muridnya.

Woohyuk mengangguk sambil mulutnya membulat. Dengan taehyung sekali mengangguk.

"Ha dah. Back to question, encik hantar je saya dekat bubble tea cafe tu. Nanti saya jalan masuk je" terang yerin.

"Ah araseo" jawab taehyung sambil angguk. Gear parking diubah kepada drive.

Suasana menjadi hening serta merta. Woohyuk menoleh ke arah taehyung yang fokus memandu. Kemudian dia pandang yerin di belakang. Yerin hanya mengukir senyuman.

Tak best lah diam macam ni.

Ha!

"Tae hyung!"

"NAK AP-- ehem. Ya, nak apa?"

"Em.. Woo lupa nak bagitahu hyung"

"Bagitahu apa?"

"Woo nak kena beli water colour.. Kera.. Kyaron.. Eh key--"

"Crayon" kata yerin memperbetulkan apa yang woo sebut.

"Ha, krayon. Water colour, krayon, buku lukisan, gam, setolep, dengan pensel tekan tu"

"APESAL BAN-- ehem. Ehem. Kena beli hari ni ke woo?" soal taehyung sempat mengawal baran nya.

"Haah. Harini. Kan cikgu?"

"Er.. Ya. Betul la" jawab yerin teragak agak.

"Ha! Ape kata cikgu ikut sekali?!" cadang woohyuk teruja.

"Mwo? Cikgu? Ikut sekali? Pergi mana?" soal yerin tak percaya sambil tunding jari ke arahnya.

"Yelah. Ikut la,cikgu. Pergi mall~" pujuk woohyuk sambil kelipkan matanya berkali kali.

"Er.. Cikgu banyak kerja la woo. Lain kali la" tolak yerin lembut. Dia senyum tawar.

"Aloh~Cikgu jung~ please" pujuk woohyuk lagi dengan pelbagai jenis muka comel.

Minyu terlalu malas untuk list kan.

"Cikgu kena balik la woo. Dah pukul 6.30 ni. Nanti omma cikgu risau"

"Alah.. Cikgu ni.. Suka bagi alasan  bila woo ajak pergi mana ii. Em." pasrah woohyuk sambil gosok matanya, hampir keluar air mata.

"Ehem. Woo.. Mana boleh paksa cikgu macam tu.. Cikgu kan ban-"
Bela taehyung sambil pandang sekilas woohyuk yang menunduk.

Tak sempat taehyung habiskan percakapan, yerin terus menyampuk.

"Er..its ok. Cikgu ikut ok, woo?"

Woohyuk terus toleh belakang teruja.

"Jjinja yo?!" soal woohyuk teruja.

Yerin angguk sambil tersenyum.

"Wahhh! Yey yey yey!" teruja woohyuk sambil tepuk tangan.

"Yey yey!"

Woohyuk terus berhenti dari bersorak bila dia dengar orang lain bersorak. Suara garau pula tu.

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now