◆65

382 66 51
                                    

"So, semua dah ada sini? " soal puan seo dan memandang setiap staff disitu.

"Dah puan" jawab rahee yang duduk bersebelahan puan seo.

Puan seo mengangguk.

"Ok, so, sekarang dah masuk bulan 11 dan lagi beberapa minggu cuti sekolah akan bermula, jadi, bagi yang sudah lama bekerja dekat sini, mungkin sudah tahu tujuan saya panggil semua staff. Ok, jadi, sebagai penghargaan untuk kerja keras kamu semua, saya akan adakan annual dinner di starwish hotel. "

Semua staff mula membisik sesama sendiri sambil mengangguk.

"Ehem. Nak membawang kejap lagi ea" tegur rahee menarik perhatian pekerja yang sibuk membisik.

"Josohamnida. Puan boleh sambung" ujar rahee dengan penuh hormat nya.

"Ok. Jadi annual dinner tu akan diadakan esok, pukul 8 malam" tutur puan seo.

"Em, pakaian? " soal imhwa seraya mengangkat tangan.

"Dress untuk yeoja dan tuxedo untuk lelaki lah kan? "

Mereka mengangguk dengan jawapan puan seo.

"Lagi? " soal rahee memandang setiap staff.

"Cikgu kim? " soal rahee sambil pandang taehyung yang sedang menongkat dagu.

"N-nae? " tanya taehyung terpinga-pinga.

"Ada soalan untuk annual dinner esok? "

"Er.. Eobso yo. "  jawab taehyung dengan kekok apabila dia perasan semua orang memandang nya.

"Ok then. Sapa yang datang pukul 10, boleh tolong cuci pinggan ea" amaran rahee dengan nada bergurau.

Kalut saja semua disitu mengangguk.

"Ok, boleh bersurai"

•••

"Eo, araso. aneong" pamit rahee seraya melambai ringkas kepada makcik cleaner yang boleh tahan ramah. Sempat jugak mereka menyembang sikit tadi.

Rahee tersenyum lebar dan mengorak langkah ke bilik guru. Sejurus dia tiba di biliknya, matanya tertancap pada taehyung yang sedang memicit-micit kepala nya.

"Pehal dia tu? " gumam rahee perlahan. Dia memandang taehyung seketika.

"Entah la. Lantak dia la" ujar rahee malas mengambil tahu. Tak sempat dia menolak pintu biliknya, matanya bingkas tertancap pada taehyung yang tiba ii menyembam lemah kepalanya di atas meja.

"Mwo--" mata rahee membulat besar. Niat untuk dia masuk ke biliknya terbantut sebaliknya, dia bergegas ke taehyung.

Pintu ditolak ke tepi, dengan gelabahnya rahee masuk. Dia menarik kerusi kosong jiwon, dan duduk. Dia menepuk bahu taehyung dengan gabranya.

"Yah, yah tae. Yah tae, ireona. Yah kim taehyung, ireona jeb--"

Taehyung mengangkat kepalanya perlahan sambil memicit perlahan kepalanya.

"E-eo. Tae, gwenchana? " soal rahee risau. Dia memandang muka pucat taehyung yang sedang mengerutkan dahi, menahan sakit.

"Aku.. Ok" jawab taehyung sambil cuba mengukirkan senyuman ikhlas kepada rahee.

"Eh bongok. Aku tahu kau tipu. Kau sakit ke? "

Taehyung menggeleng perlahan. Dia senyum tawar kepada rahee.

"Aku.. Ok la. K-kau buat apa dekat sini? " soal taehyung hairan.

"Kau tak payah nak tukar topik. Kau sakit kan? " tegas rahee menyoal. Taehyung mengeluh kecil.

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now