◆06

558 87 40
                                    

Yerin mengangkat banyak buku pelajarnya yang boleh tahan tinggi. Tiba ii ada satu figura melanggarnya menyebabkan semua buku terabur.

Yerin segera menunduk untuk mengutip semula buku yang terabur di lantai. Baru saja figura itu berniat untuk tolong, terus terbantut.

"Eh hajima hajima. Saya taknak ada DRAMA jadi dekat tadika inosen ni." larang yerin sambil mengutip buku yang terabur atas  lantai.

"Since saya langgar awak, so, saya kena tol--"

"No need. Buku je bukannya tong gas" pintas yerin dan berdiri setelah selesai kutip buku.

"Ta--"

Taehyung mengeluh panjang melihat yerin sudah beredar.

"Hyung hyung!"

Taehyung menoleh belakang dan nampak woohyuk terkedek-kedek lari ke arahnya sambil menggalas botol air kumamon di lehernya.

"Kau pergi mana budak? " soal taehyung kepada woohyuk dengan suara mendatar.

"Woo pergi bye bye semua cikgu." jawab woohyuk sambil sengih.

"Macam ii lah kau. Dah, jom balik" ajak taehyung dan menarik tangan woohyuk.

"Kejap kejap. Woo ada lagi satu kerja"

•••
Alahh.. Cikgu~ kereta cikgu kan rosak"


"Ish. Woo. Cikgu mana boleh tumpang appa kamu. Nanti omma woo marah kang" tolak yerin sedaya upaya.

"Mana ada~. Bukan appa woo lah. Samchon woo. Samchon woo mana kahwin lagi. " pujuk woohyuk.

"No no. Walaupun woo punya samchon tak kahwin lagi, cikgu mana boleh sesuka hati nak tumpang. "

"Alah~.cikgu ni.. " cebik woohyuk sambil menyilang lengannya didada.

"Woo. Woo mana boleh paksa cikgu nak tumpang samchon woo. Lagipun, samchon woo bukan kenal cikgu pun. Entah dia tak bagi, woo yang memandai bagi arahan ni"

"Tumpang je lah saya. "

Yerin memandang serentak empunya suara yang menyampuk.

"Aish. Encik lagi. Encik ni stalk saya ea?" tuduh yerin melulu.

"Wo wo. Saya just nak ambil anak buah saya. Takda kerja nya kalau saya stalk cik. " lantas saja taehyung jawab.

Yerin hanya merenung tajam taehyung.

"Dah tu, ambik je lah. " jeling yerin dan beredar.

"Ke--"

"Hyung! "

"Ape?!"

"Cikgu dah pergi~"

"Dah kau pe--" tiba ii sel ii otak taehyung mula berhubung.

"Woo." panggil taehyung lembut.

"Em?"

"Gi ah pujuk cikgu woo. Hyung tunggu kereta k" arah taehyung dan berlari anak keluar dari kawasan tadika itu.

•••

Taehyung tertancap pada woohyuk yang sedang berlari ke arah keretanya.

Lantas taehyung turunkan tingkap kereta.

"Ha? Macam mana?" soal taehyung dengan teruja.

"Entah. Hyung. Cikgu takde pun. Dia dah balik ke?"

"Aish. Kau tanya aku macam aku tahu" jeling taehyung geram.joohyuk mencebik dan menundukkan kepalanya.

"Dah. Jom balik" ajak taehyung. Woohyuk pun jalan dengan longlai nya masuk dalam kereta.

Kena marah, sapa je tak macam tu?

•••

Taehyung sedang ligat dengan fon nya sementara menunggu lampu isyarat merah bertukar hijau.

"Baby cow do do do, baby cow do do do. Babi cow do--"

Dengan penuh perasaannya woohyuk sedang menyanyi lagu abad 25, matanya tertancap pada seseorang di stesen bas.

Perghh jodoh!

"Hyung hyung!" panggil woohyuk sambil lambai tangan sampaikan tertampar muka taehyung.

"Mwo?!"

"Tu tu. Cikgu"

"Kesah apa aku cikgu sa-- CIKGU KAU KE?!"

Woohyuk angguk laju.

"SERIES?!"

Woohyuk angguk lagi.

Ponnn!!

Siapa yang berani sangat membunyikan hon pada kim taehyung?! Artis pen-- k. Minyu over.

Taehyung terus memberi signal
Ke kanan. Bukan apa takut SPESIS woo nyanyi tadi. Muhun scroll la.

Taehyung menghentikan keretanya di depan stesen bas itu. Dia menurunkan tingkap belah woohyuk.

"Cikgu!" tegur woohyuk sambil melambai.

"Eh woo bu-- er. Asal ada dia sekali?"

Taehyung hanya buat tak dengar. Dia cover menaip sesuatu di fon. Kadang dia menekapkan fonnya ditelinga. Seyes nampak gila.

"Er. Kan samchon woo. Ha cikgu tunggu apa ni?"

"Cikgu tunggu ultraman ambik ni. Katanya nak sampai dah" jawab yerin berloyar buruk.

"Cikgu.. !" marah woohyuk.

"Ok ok. Cikgu tunggu bas la. Tak sampai lagi" jawab yerin sambil matanya meliar ke arah sekeliling.

"Oohhh." melopong mulut woohyuk sambil angguk. Yerin hanya tersenyum dengan riaksi woohyuk.

"Er.. Bas dongbu-guseon tadi accident dekat jagalchi. So, delay. Tak tahu ke?" soal taehyung mula bersuara.

"Er. Its ok. Saya naik teksi"

"Teksi pun accident"

"Lepas tu saya nak naik apa?!" geram yerin sambil menggempal
Penumbuk.

"Naik lah kereta ni. Tak accident. Selamat je"

Tbc..

Mian, late update. Besa la en, budak sekolah. Kadang hw banyak.

And, kalau 2 hari minyu x update, mohon usya message board. Ada sebab minyu x dpt update. Tu je!

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now