◆23

405 72 57
                                    

"Ah!" rintih yerin apabila kepalanya terhantuk di lantai. Yerin memegang kepala nya yang boleh tahan sakit.

"Neo gwenchana?" soal ji won gelabah. Yerin mengangguk perlahan dan bangun dari baring.

"Weh asal n--" terlopong mulut sinb apabila ji won menoleh.

Indahnya ciptaan tuhan.

"Yah, pehal mulut kau jadi macam tu? Tampo kang" jeling yeol dan melangkah ke arah kakaknya.

"Cakap ape tadi?" soal ji won kepada sinb. Baru saja sinb nak buka mulut, yeol pantas memotong.

"Dia tak cakap ape pun. "

Sinb menjeling tajam yeol dan mencebik.

"Oh ok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Oh ok. " ji won hanya angguk dan menoleh arah yerin semula.

"Asal dengan noona? Dari tadi pegang kepala " pelik yeol sambil pandang yerin.

"Saje. Lama tak pegang kepala sendiri. RINDU pulak" jawab yerin berloyar buruk.

"Oh.kesian. tak pe. Kitorang bagi ruang untuk noona lepaskan RINDU dekat kepala noona tu" balas yeol menyindir yerin.

Yerin memutar bola matanya.

Budak ni kalau aku sembur ridsect dalam mulut dia best ni.

"Apa cakap macam tu dekat noona sendiri"

Yerin menjelirkan lidahnya pada yeol. Padan muka!

"Biasalah tu. Tabiat Adik beradik.  Takkan tak tahu?" bidas yeol berani dengan kata ii ji won.

"Aku tegur kan? Yang nak bengang lebih ape hal?"

"Tak. Cara tegur macam takda pengalaman ada adik beradik"

Ji won merengus geram. Dia mengetap bibir geram dengan kata ii yeol.

Kolar yeol direntap ji won.

"Kau asal--"

"Wo wo. Chill chill. " halang sinb meleraikan tangan ji won dari menarik kolar yeol.

Ji won merengus geram. Dia berjalan meninggalkan perkarangan dewan.

Yerin berdiri dan menolak bahu yeol.

"Sejak bila kau jadi kurang ajar ha?" soal yerin bengang dengan perangai adiknya.

Yeol mengetap bibir geram. Dia menggerakkan bola matanya ke arah lain.

"Acah abang mithali boleh. Rimas aku"

"Salah ke apa yang dia cakap? Tak kan. "

"Yang noona nak back up dia dah kenapa? Yang darah daging noona depan ni tak nak pula back up"

"Tak. Noona bu--"

"Dah ar. Blah sana" pintas yeol dan berjalan meninggalkan yerin.

Sinb pula terkebil-kebil.

"Jung sunyeol ke tu?"

"Sinb, kau pujuk jap dia tu. Aku rasa bersalah dekat ji won. Suruh dia minta maaf"

"Upah?"

"Adik aku. Aku upah adik aku dekat kau"

"What the.. "

•••

"Weh yeol. " panggil sinb dari jauh. Yeol hanya pandang sinb sekilas dan sambung melemparkan pandangannya didepan.

Sinb melabuhkan punggungnya di sebelah yeol.

"Kau tengok ape?" soal sinb memandang yeol yang merenung didepan.

"Tengok je la apa pun yang ada dekat depan" jawab yeol sambil pandang depan.

"Kau... Taknak minta maaf de--"

Terus yeol berdiri. Muka sinb ditenung tajam.

"Kau tak payah bazir masa untuk tanya aku soalan tu" kata yeol dingin dan mengorak langkah meninggalkan kawasan taman.

•••

"Omma, nampak yeol tak? " soal yerin menjengukkan kepalanya sedikit dalam bilik puan Lee.

Puan jungpuan Lee.

"Tak pun. Kenapa?" soal puan Lee pelik. Bedak masih ditempek di muka nya.

"Ani. Tak pe lah omma. " yerin menutup pintu bilik puan lee semula. Dia mengusutkan rambutnya.

"Kau pergi mana sunyeol?" monolog yerin serabut. Dia menurun beberapa tangga. Tiba ii dia terbantut untuk menurun beberapa lagi tangga.

"Betul ke? Woah! Hyung the best la!"

Tu suara..

Yerin kalut turun tangga untuk memastikannya.

Yerin menghela nafas lega bila dia nampak yeol yang dirangkul bahunya oleh jiwon.

"Ehem. Happy nampak" tegur yerin dan menyilang lengannya didada.

"Happy la bila YEOCHIN dia yang pujuk" usik ji won dan ketawa.

"Mengarutla hyung! "

"Ececece " sakat yerin dan menolak kepala yeol.

"Yaish!"

"Apa bising ii ni? Pukul berapa dah ni? Cepat pegi tidur" arah tuan lee semasa menurun tangga.

Tbc..

Boring en?

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now