◆38

379 69 108
                                    

"Uhuk uhuk! "

Taehyung mengurut lehernya akibat tersedak air teh yang baru diminumnya.

Yura menyandarkan mop yang dipegangnya di kabinet berdekatan. Dia berlari dan menghempaskan punggungnya di sebelah anak lelakinya.

"Rapat? Sound amazing. Ceritalah dekat mama, woo" teruja yura sambil menarik lengan kecil woohyuk.

Woohyuk memusing badannya mengadap yura. Dia tersengih teruja.

"Kim woohyuk" panggil taehyung tegas.

Haih. Ni kalau yura tahu mau satu taman dia heboh. Dasar makcik kimchi.

Woohyuk menoleh memandang taehyung. Satu jegilan mata ditayang kepada woohyuk oleh taehyung.

Yura menarik lengan woohyuk supaya menghadapnya semula.

"Biarkan pakcik kamu tu. Ppali cerita dekat mama! " pinta yura dengan muka cukup teruja.

Woohyuk angguk laju. Dengan terujanya dia memulakan cerita.

"Masa tu kan, woo teng--"

"Woo! Omar hana dah nak start!" sampuk taehyung seraya membuka tv.

"Harini ulangan punya la" jawab woohyuk dan sambung memandang yura.

Taehyung menutup matanya sambil bibir diketap.

"Masa tu, woo kan tengah belajar dengan cikgu jung lepas tu taehyung hyung, dia--"

"Ha jsjenekdmksisjdismakm" sampuk taehyung. Entah apa yang dia melalak pun tak tahu.

"Woit, bising ah! " marah yura seraya mencampak bantal milik sofa itu ke arah taehyung.

"Yaish! " keluh taehyung geram. Dia menyandarkan badannya di sofa.

"Lepastu lepastu? " soal yura tak sabar.

"Lepas tu anak kau keluar dari bilik nampak aku peluk cikgu jung kesayangan dia tu"

jawab taehyung selamba. Matanya sibuk menonton omar hana dikaca tv.

"Woooooooo! " sorak yura sambil tepuk tangan. Woohyuk pula terkebil kebil.

Woo nak cerita lah!

"Lepastu ada lagi la mama! "

"Sudah! Satu sudah" laung taehyung, muka menjengkelkan ditayang.

"Tanakk! Sapa suruh hyung ceritakan dekat mama" degil woohyuk sambil lidah dijelirkan.

Cukup membuat taehyung rasa nak cincang ii budak sebelah dia ni.

"Ha cerita cerita! Esok kau pergi sekolah jalan kaki! "

ugut taehyung seraya menjeling tajam woohyuk yang membelakanginya.

"Tak pe la woo, Mama kan ada! " sampuk yura sambil jongket keningnya.

"Haah kan! " sokong woohyuk dan melagakan tangan kecilnya dengan tangan yura.

Satu sengihan teruja ditayang.

Taehyung merengus geram. Dia berdiri dari duduk atas sofa.

"Eyy 2 beranak ni.. Eyyy! " geram taehyung sambil menggenggam penumbuk. Dia mendengus dan berjalan ke tangga.

"Oit, kesian omar hana nyanyi sorang ii tu! " usik yura. Terkekeh-kekeh dia gelak dengan reaksi taehyung.

"Diam ah! "

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now