◆21

381 74 60
                                    

"Aku tak faham la dengan kau, rin. Kau nak lupakan taehyung, kau nak benci dia,kau nak jauhkan diri dari dia tapi BUSAN jugak yang kau nak duduk. Ape ke bengap la kau ni" bebel sinb dan menjeling yerin.

"Yelah. Daripada kau yang suggest suruh aku tinggal Daegu, lagi lah bengap. Kampung dia kot!"balas yerin geram dengan bebelan sinb.

"Kau kan rapat dengan halmonie dia, aku suggest kan lah" cebik sinb dan menyilang lengannya.

"Memangla aku rapat tapi tengok keadaan la. "

"Yelah, ta--"

"Dah dah. Bising ah korang. Sekarang keputusan noona ape? Nak teruskan kerja as private teacher ke tak?"

Yerin mengeluh.

"Tak. Aku taknak..tapi..takda alasan munasabah aku nak stop jadi guru peribadi budak tu" rungut yerin dan menunduk. Satu keluhan berat dilepaskan.

"Haah kan. Lagipun kau baru sehari do kerja macam tu. " tambah sinb pula.

"Eo aku lupa! Noona, omma suruh balik awal. Jom jom!"

Yeol berdiri dan menarik lengan yerin.

"Sinb aneong"

Yerin menampar bahu yeol.

"Sempat lagi kau en"

•••

"Yerin dah balik.. " ujar yerin dengan longlai masuk dalam rumah. Beg diheret dilantai.

Yerin terus berjalan ke arah tangga. Baru saja dia ingin mendaki tangga, satu suara menyapanya.

"Eo yerin. Meh duduk sini kejap."

Yerin mengeluh malas. Yeol menjelirkan lidahnya lalu mendaki satu anak tangga.
Yerin merengus geram.

"Ha, panggil adik kamu sekali"

Yerin terus menarik kolar belakang baju yeol. Terdorong yeol ke belakang.

Yeol menampar tangan yerin. Yerin terus merentap kuat pegangannya.

"Yeol, yerin"

Mereka menoleh dan terpampang tubuh puan jung sedang bercekak pinggang.

Mereka tersengih dan terus turun dan mengambil tempat duduk di sofa.

Berkerut yerin memandang seorang lelaki yang dia langsung tak kenal. Begitu jugalah yeol. Terkebil-kebil dua beradik itu.

"Yeol, yerin perkenalkan ni uncle ji sung, bakal.. "

"Bakal..?" soal yerin terpinga pinga.

"Bakal ayah tiri kamu berdua" sambung puan jung dan tersenyum nipis.

"Oh.. " melopong mulut mereka.

"Yeol dengan yerin tak kisah kan?" soal puan jung gelisah.

"Eh.. Ok je. Kami tak kisah pun. Kan noona kan?" yeol melagakan sikunya dengan siku yerin.

"Eo? Oh.. Ya ya. Kami.. Ok je" jawab yerin dan tersenyum hambar.

Tuan ji sung tersenyum. Begitu juga puan jung.

"Jadi.. Omma buat majlis esok. Kamu berdua kena cuti kejap ye sehari" terang puan jung dan tersenyum.

"Ha? Esok? Yeol ok je. Noona tak tahu la. " yeol memandang yerin yang dari tadi termenung.

"Psst. Noona" yeol menyiku siku yerin. Lantas yerin tersedar dari lamunan.

"Ah ye, er.. Ape tadi?" soal yerin terkebil kebil.

"Omma nak buat majlis esok, kamu tak kisahkan cuti kerja sehari?"

Cuti.

Sehari.

Maksudnya...

AKU ADA ALASAN MUNASABAH UNTUK TAK PERGI RUMAH DIA TU! YEAHH!!!

"Woi noona. Kau pehal? Tersengih sengih?" bisik yeol sebaik saja dia lagakan bahunya dengan bahu yerin.

"Ha? Er...takde ape dah kan nak bincang? Saya.. Naik atas dulu?" soal yerin menahan malu bukan rindu k.

"Yerin, uncle tak sempat lagi nak berkenalan. Duduk" tegas puan jung dengan mata dijegilkan.

Yerin memuncungkan mulutnya.

"Eh tak pe lah. Mesti yerin penatkan? Baru balik kerja" ujar uncle ji sung dengan senyuman.

"Ha.. Boleh tahan la" sengih yerin kekok.

"Tapi, kalau uncle nak kenal ii ke saya tak kesah" tambah yerin lagi sambil senyum.

"Eh tak payah la. Esok pun boleh lagi. Tak pe. Pergilah naik bilik. Rehat ii"

Bapak baik gile pakcik ni! Oyemji! Muah ciked pakcik!

"Ha ye. Maaflah ye. Saya naik dulu" sopan yerin dan menunduk hormat.

Beg tangannya digalas dan dia berjalan menuju ke tangga.

Yerin mendaki tangga dengan gembira. Laju je dia panjat setiap anak tangga.

"Wheepi! Im freedom! Lalalalala"

Riang yerin sambil melompat. Dia berjalan secara mengundur untuk ke biliknya.

Tiba ii dia berasa seperti merempuh badan manusia. Lantas dia menoleh.

To be continued..

Ff ni direka penuh dengan keMERAPUan. So, surely, banyak benda yang tak semestinya ikut dunia realiti.

Take note gais')

Apa pun, ingat minyu, ingat vomment.

Paipai


[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now