Yerin tak berhenti bermundar mandir dalam biliknya. Kuku digigit memikirkan sesuatu.
"Macam mana ni?" Soalnya sendiri dan tak henti tawaf satu bilik tu.
"Eh noona ni. Rimas pula yeol tengok. Jalan sana jalan sini.ape masalah?" Soal yeol, adik yerin.
Ingat ke idok?
Yerin hanya memandang yeol sekilas. Dia sambung bermundar mandir. Kadang dia serabutkan rambut ungu nya yang peloles lagi gojes lagi lurus lagi lembut tu. Ada lagi?
"Ish. Baik tak payah panggil yeol merempat bilik noona ni. Satu patah hapak haram tak cakap. Ingat yeol ni pandai ke guna bahasa isyarat?" Bebel yeol sambil menjeling kakaknya.
"Aish. Kau pun bising la!" Marah yerin. Sempat dia merenung tajam yeol tu.
"Eh eh marah orang pula. Dia yang terhegeh hegeh suruh orang fikirkan masalah dia past--"
"Ha pikir lah!" Pintas yerin dengan suara kuat.
"Nak pikir kepala hotak ape?! Masalah pun kau tak share!" Geram yeol bila yerin tengkingnya.
Ha keluar dah suara gentleman aku. Ha buatlah buat.
"Noona... Tak cerita lagi.. Eh?" soal yerin sambil tersengih kecil.
"Tak la!"
Yerin terus tersengih malu. Dia duduk atas katil.
"About taehyung"
kata yerin ringkas sambil pandang tingkap yang lurus dengan pandangannya.
"So?" soal yeol malas. Dia membelek kusyen kecil di sofa milik yerin.
"Aish. Dia buat hal lagi lah bangang" geram yerin dengan perangai selamba yeol.
"Hal ape pulak?"
"Haritu dia langgar kereta noona kan?"
Yeol hanya angguk.
"Now, dia nak bagi noona jadi guru peribadi--"
"What?! Isteri peribadi?!" jerit yeol.
Yerin mencampak bantal tepat ke arah muka yeol. GOAL!
"Guru peribadi la bangang!" marah yerin dengan kePEKAKan adiknya.
Yeol menjeling yerin sambil mencebik. Dia menggosok kepalanya yang kena sekali. SAKIT!
"yang kau bisik pehal? Pikir aku dengar?" marah yeol sambil jeling tajam.
"Yang kau jerit tu ape masalah? Kang omma lalu kang tak kena heart attack dia"
Ha berapa kali kang dah.
"Aish. Sori sori. Ape tadi? Guru peribadi? Bukan taehyung tu dah habis belajar ke? Asal nak guru peribadi pulak?"
Soal yeol pelik.
Yerin acah baling bantal peluk. Ha amek kau.
"Bukan dia la bengap. Si woohyuk tu la. Hadeh bebal betol la kau"
geram yerin sambil pegang bantal peluk. Tunggu masa nak campak dekat adiknya sorang tu.
"Oh.. Ha ape masalahnya? Guru peribadi woohyuk kan? Bukan ada kena mengena dengan dia pun. Alah kau ni masalah kecil jadi besar. Manusia manusia manusia"
bebel yeol sambil betulkan rambutnya. Tahula duduk berdepan dengan cermin pun. Nak ambik kesempatan dalam kesempitan pulak.
"Tak masalahnya sekarang, guru peribadi, GURU PERIBADI. aku kena pergi rumah dia, RUMAH DIA. "
"Tak payah la ulang. Aku dengar la. Tak pekak lagi. So, masalah kau tanak jumpa suami kau tu la?"
"CORRECTION. Ex suami. "
"Alah propa la kau noona. Bukannya kau cerai pun dengan dia. Tak payah nak ex sangat"
Yerin membuat muka menyampah.
"Ingat lawa ke buat muka serupa tenuk tu?"
"Lantak aku la. Now kau tolong aku eh. Wahai adikku yang kacak lagi menawan. Cerdik pula tu kan" puji yerin sambil senyum plastik.
"Alah jangan la puji cemtu. Malu lah malu"
Gedik yeol sambil tutup mukanya guna bantal yang yerin campak tadi.
"Macam sajat la sengal!"
"Herh. Orang hensem memang banyak orang dengki"
Yerin menjulingkan matanya ke atas.
"Dah dah. Tolong noona."
"Em.. Bagi beta 5 minit untuk fikir" yeol memandang siling. Cliche en.
5 minutes later..
"Yah! Ape masalah noona?!" marah yeol.
"Geram aku! Lembab betul otak kau. Kang dah makan bantal!"
"Suka suki noona kata orang otak lembab! yeol dah dapat idea la!"
"Ha apa apa?" yerin terus duduk menyempit disebelah yeol.
"Em.. Noona jadi je lah guru peribadi tu"
"Kepala timun kau la"
Yerin menolak kepala yeol.
"Noona memang confirm dah jadi guru peribadi lah jung sunyeol oi. Noona suruh pikir macam mana nak jauhkan dari taehyung tu"
Melopong mulut yeol.
"Macam tu.. Senang je. Noona ajar woo tu pastu balik. Easy"
"Eyyy. 5 jam adikku sayang. 5 jam. Kau rasa boleh ke aku nak jauhkan dari dia?"
"Tak. Bukan noona jauhkan diri dari dia. Tapi dia yang jauhkan diri dari noona. " yeol senyum bangga sambil gerakkan keningnya.
"Hah? "
"Boleh tahan lembab juga noona aku ni. Meh jung sunyeol yang genius terangkan"
2 minutes later...
"
Alah.. Noona tak pandai la bab ni" rungut yerin sambil mencebik.
"Noona memang bebal pun"
"Mwo?!" yerin menyinsing lengan bajunya.
"Wo wo. Gurau noona gurau. Alah belum cuba belum tahu" kata yeol seraya berdiri.
"Hwaiting! " yeol senyum dan keluar.
Yerin mengeluh. Dia menyandar badannya disofa.
"Macam mana aku nak buat...?"
Tbc...
Yuhuu! Im back yalls!
Miss me?
Sori kpd yg menunggu.
Tapi,
Ada ke yg tunggu? Agagagga.
Anyway,
ENJOY READING!
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Ngẫu nhiên[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...