Yerin dengan drastiknya menoleh. Kelihatan taehyung sedang merintih kesakitan. Tangan di libas di udara akibat sakit.
"Ommo!"
Yerin mematah balik berlari anak ke arah taehyung. Tangan kiri taehyung yang berlumuran darah dipegang.
"Aish. Kim taehyung! Why so careless! " marah yerin seraya membuka paip sinki. Tangan kiri taehyung disuakan dibawah air paip yang sederhana laju.
Taehyung berdesis sakit. Dia memejam matanya menahan sakit.
Yerin memandang taehyung dengan muka penuh risau.
"Appo? " soalan bodoh, ikhlas dari yerin kepada taehyung.
Taehyung angguk sambil memejam matanya hingga berkerut dahi.
"Tahan kejap ea. Darah dekat luka awak banyak. " prihatin yerin sambil curahkan sedikit air di luka taehyung.
Taehyung mengangguk sambil mengetap bibirnya bila air mulai menyentuh luka di jarinya.
Yerin menutup paip sinki menggunakan tangan kirinya, manakala tangan kanannya tak lepas memegang tangan kiri taehyung.
"Done. Awak duduk sini kejap ea. Saya ambilkan first aid kit. " arah yerin dan berjalan keliling ruang tamu mencari peti kecemasan.
"Yerin ah, first aid dekat kabinet sebelah tv tu! " laung taehyung dari dapur.
"Eo! " sahut yerin dan kalut membuka kabinet itu.
Sebaik saja peti kecemasan itu diambilnya, lantas dia berlari anak ke dapur.
Yerin menarik kerusi disebelah taehyung. Dia kalut membuka peti kecemasan itu. Kapas dan alat rawatan yang diperlukan dikeluarkan yerin.
Tangan taehyung dipegang yerin. Yerin menitiskan ubat di kapas. Kemudian, dia ambil kapas itu dan dituam perlahan di jari taehyung.
"Lain kali jangan la nak buat baik sangat,nak potong itu la ini la, tengok dah jadi macam ni. Pisau tu bukannya tumpul, tajam. Kalau tumpul , tak da nya awak jadi macam ni. Saya yang tengok pun dah rasa sakit, tambah lagi awak yang merasa. Hati hati lah. Bukannya benda main pisau ni. Lagip--"
"Shhhhh.. "
Jari telunjuk taehyung diletakkan di mulut yerin. Terkebil kebil yerin memandang taehyung.
"The ways you worry about me, very similiar like my wife,kim yerin.. "
Yerin tersenyum hambar. Dia cuba mengawal rasa gelabahnya dengan sambung menuam perlahan jari taehyung.
"She's the one, who sit beside me"
Yerin menjadi kaku seketika. Dia terhenti dari menuam jari taehyung. Yerin menelan air liur susah.
"Agree? " soal taehyung lembut. Rambut yerin diusap perlahan.
Bingkas yerin menepis tangan taehyung. Dia berdiri dengan muka merah padam.
"Whats wrong with u?! " laung yerin dengan mata dijegilkan.
.
.
.
.
"ARGHH appo appo!"
Yerin tersedar dari mimpi di siang hari. Ceh ayat aku.
"Eo mian mian" lantas yerin meminta maaf dan perlahankan semula cara dia menuam.
"Ok. Siap. Kejap saya balutkan"
Yerin mengambil bandage saiz kecil dan membalut sekeliling jari telunjuk taehyung.
"So..encik bagi saya 10 minit untuk siapkan nasi goreng kutlet ayam." ujar yerin dan berdiri. Peti kecemasan itu ditutup.
"Eo. Satu lagi. Saya minta maaf sebab, sebab saya lah jari encik.. Cedera. Takde.. Claim insuran kan?" soal yerin takut ii. Sengihannya dijadi sebagai pelembut hati taehyung.
"Ada"
Membulat mata yerin.
"Ada?! "
Taehyung angguk sambil tersenyum.
"Insuran dia just bahasakan diri cik untuk panggil saya awak dan saya panggil cik sebagai rin. No more encik or cik. Ok? "
"Ada ke.. Insuran macam tu? "
"Ohh.. So nak yang bayar guna duit kertas la? Boleh j--"
"No no no. Ok. Saya.. Setuju"
"Good girl".
Rambut yerin dikusutkan taehyung sebelum dia beredar.
Yerin terkebil-kebil dengan tindakan tanpa sangka kim taehyung.
Yerin tersenyum nipis sambil pegang rambutnya
No yerin. Jangan jatuh cinta semula pada dia. Ingat, dia buat kau MENDERITA
•••
"Hyung!jari hyung kenapa? " soal woohyuk memandang pelik tangan kiri taehyung.
"Eo? Ni? Cikgu jung gigit" jawab taehyung selamba.
Yerin be like -_-||
"Fuyoo! Cikgu jung dracula ke? Macam dalam hotel transylvania tu lah "
Yerin senyum hambar kepada karenah woohyuk.
"Makan makan. Sampai kenyang" arah yerin pada woohyuk.
Yerin menjegilkan matanya pada taehyung.
Taehyung perasan akan jegilan mata yerin. Dia tersenyum dan mengenyitkan matanya.
"Cikgu dengan hyung macam mama papa lah. Sama!"
To be continued..
Minyu cuba nak hadirkan semut dalam ff ni.
Bersemut tak?
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Random[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...