◆20

421 80 52
                                    

"Weh rin,macam mana kau boleh sampai sini do?" soal sinb pelik. Yerin yang duduk dihujung meja itu hanya diam. Kepala disembam diatas meja.

"Entah. Bukan noona sepatutnya ada dekat rumah budak tu ke?" tanya yeol pula sambil pandang yerin.

Yerin mengangkat kepalanya. Air ice latte sinb ditarik yerin.

"Eh eh! Air aku la!"

Yerin selamat menyedut latte ice milik sinb. Sinb merengus geram. Segelas kaca diseret menuju ke arah sinb.

"Nah ambik la air aku.aku oder lain"

Sinb tersenyum.

"Tengok adik kau, baik je. Bukan macam kau, sesedap panadol je ambik air aku"

Jeling sinb dan menyedut air mocha milik yeol.

Yerin memutar bola matanya ke atas.

"Nak sweet pun jangan depan aku, disgusting " jeling yerin dan menolak semula air ice latte sinb.
Yerin menyembam kan semula mukanya atas meja.

"Habis?! Woi mahal kot air ni! Kau habiskan?!"

Jerit sinb sambil matanya membulat. Semua pelanggan disitu memandang ke arah mereka.

Sinb memandang sekeliling.

"Ape tengok tengok?! Tak pernah tengok manusia? Jakun betul!"

Sinb kembali menyedut air.

"Huwaaaa~ aku taknak!" rungut yerin yang masih menyembam mukanya.

"Kau taknak ape? " soal sinb menyampah. Dahla minum air aku.

"Aku tanak jadi guru peribadi dah! Aku taknak. Aku tanak! Aku rela mengajar dekat hutan dari mengajar kat rumah dia tu!" adu yerin dengan muka pasrah habis.

Sinb dan yeol mengerutkan dahi mereka.

"Eh kejap kejap! Haritu kau yang bangkang habis bila aku dengan yeol suruh kau tolak je jadi guru peribadi budak tu tapi kau bagi banyak alasan en" bebel sinb sambil menyilang lengannya didada.

Yerin mencebik.

"Bukan la.. Bukan masalah budak tu. Dia ok je, tapi PAKCIK dia tu "

"Ha? Asal dengan PAKCIK dia tu?" soal sinb tak faham. Yeol hanya angguk.

"Dia... Buat aku tak boleh benci dia"

"Noona tu yang lembut sangat hati! Kalau noona cuba jadi keras sikit takde nya tak boleh benci dia la, tak boleh lupa la! Padahal dia senang hati sakitkan noona dulu!"

Tengking yeol dengan nafas turun naik. Terkebil-kebil sinb dan yerin dengan tengkingan yeol.

First time do!

"KAU TAK RASA,APA AKU RASA! KAU JUST NAK PERTIKAIKAN CARA AKU! U DONT KNOW ANYTHING!"

Bidas yerin geram. Matanya memandang yeol tajam.

"Sabar sabar. Aku tau kau geram dengan perangai noona kau and aku pun.. "

Yerin menjeling sinb. Eh sempat lagi dia.

"Tapi, lagi bagus kita selesaikan masalah dia ni slow slow. Lagipun dekat public kan" tegur sinb cuba tenangkan dua beradik tu.

Yerin menyilang lengan nya didada dan menyandar badannya di kerusi. Dia memandang ke arah lain.

"Kau pun yerin, kau buat keputusan terburu buru tahu tak? Keputusan 2 tahun lalu"

Flashback

"Yerin... "

Mata yerin terbuka perlahan dek kerana suara lembut yang masuk dalam telinganya.

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now