◆26

386 69 62
                                    

"Cikgu? Masak? " soal yerin tak percaya. Jari ditunding ke arah dirinya.

Woohyuk angguk laju dengan penuh harapan.

"No no no. Cikgu taknak. " tolak yerin sambil menggerak telapak tangannya laju.

"Ala.. Boleh la cikgu" pujuk woohyuk sambil tarik ii tangan yerin.

Yerin menarik tangannya dari woohyuk.

"No. Cikgu taknak. Dah buka buku. Cikgu suruh samchon kamu belikan makanan" tegas yerin dan menutup bukunya dan berdiri.

"Em.. Cikgu~" rengek woohyuk dengan suara bergetar. Yerin hanya abaikan budak tu. Makin di layan makin mengada en.

"Takde ii. Kamu duduk diam dekat sini. Cikgu nak pergi dekat samchon kamu tu"

Yerin berjalan menuju ke pintu. Lantas dia menguak tombol pintu itu.

Terkejut yerin bila taehyung betul berdiri didepan pintu sebaik saja pintu terbuka.

"Aish! Kamchagiya! " marah yerin seraya mengurut dadanya perlahan.

Yerin merenung tajam muka taehyung.

"Kenapa aw- eh encik. Ha kenapa encik ada sini? " soal yerin dingin. Muka taehyung dipandang tajam.

"Eh hampir tersasul awak ke? " soal taehyung sambil kening kanan dijongket jongketnya.

Yerin mengetap bibir. Dia mengalihkan matanya ke arah lain.

"Kalau ya pun kenapa? Ada masalah? " soal yerin seraya menyilang lengannya di dada. Muka taehyung dijeling.

"Ye. Ada. Masalahnya, kenapa cik jadikan masalah untuk bahasakan diri untuk saya sebagai awak. "

Yerin tergamam dengan kata ii taehyung. Dia mengemam bibirnya memikir bidasan kepada taehyung.

Taehyung mendekatkan mukanya ditelinga yerin.

"I dont mind  if u call me that, Girl"

Bisik taehyung di telinga yerin.

Ye la takkan hidung pulak en
( ̄∀ ̄)

Yerin menggoyangkan bahunya tanda geli geleman.

Meremang bulu roma aku siot.

"Er.. What ever! Now, woo lapar, so encik belikan makanan untuk dia. "

Taehyung pandang woohyuk dengan mata dijegilkan.

"Tak! Mana ada. Woo tak nak pun makan makanan luar, tapi cikgu jung la, dia suruh juga woo makan makanan luar, sebab.. Woo suruh cikgu.. masak. "

Jelas woohyuk dengan menundukkan kepalanya.

"Ish woo ni. Cikgu jung bukannya ajumma yon sampai suruh cikgu masak. Kejap. Hyung belikan woo makan--"

"Tapi, mama kata.. Taknak bawa woo pergi disneyland kalau tak ikut cakap mama. Woo teringin nak pergi. Nanti mama tahu macam mana? " sayu woohyuk dengan menarik muncung sedepa.

"Disneyland je pun. Nan--"

"Izinkan saya guna dapur"

Taehyung dan woohyuk tergamam seketika sebelum taehyung membuka mulut.

"Guna.. Dapur? Untuk? " soal taehyung dengan soalan bodoh sedunia.

"Ala saja la. Main bakar ii dapur pastu balik buat muka innocent"

jawab yerin berloyar
Buruk. Tak pasal taehyung dapat jelingan tajam yerin.

•••

"Alah pegilah sana, woo dan pakciknya. Pergilah! Rimas" halau yerin dengan sudip di tangan.

"Alah.. Kami nak tengok macam mana rupa bakar ii dapur then balik" sindir taehyung dan ber high five dengan woo.

"Baik korang pergi sebelum korang yang aku bakar. " ugut yerin yang sibuk menggoreng ladu.

"Bukan selalu nak jadi sate kan woo?"

Soal taehyung seraya melagakan bahunya dengan bahu woo. Woohyuk angguk laju.

"Saya tak masak kang! Biar kebulur,mati kelaparan dalam rumah ni" ugut yerin seraya menutup api.

Dia mengacah membuka apron,lantas woo hyuk menghalang.

"Ok cikgu ok! Woo naik atas. Hyung jom!" ajak woohyuk dan menarik tangan taehyung.

Yerin tersenyum nipis dengan tindakan woohyuk. Dia sambung menggoreng sebaik saja kelibat woohyuk dan taehyung hilang dari pandangannya.

•••

"Lambat lagi ke? "

Yerin merengus geram. Dia amat kenal dengan suara itu.

"Nak cepat, meh sini masak" jawab yerin dingin. Bawang dipotongnya dengan kasar akibat geram.

"Tanya je. Jangan la marah" balas taehyung dan berdiri disebelah yerin.

Papan pemotong ditariknya. Kemudian, pisau ditangan yerin, di ambil taehyung.

"Saya tolong potong?"

Yerin memandang taehyung dengan pandangan memandang rendah pada taehyung

"Araseo. So, nanti gorengkan bawang ni dengan ayam dan kimchi ni. Im leave"

Ujar yerin dan tersenyum sinis. Tangan diregangkan sambil Dia berjalan meninggalkan taehyung di dapur.

"ARGHH! "

To be continued..

Im moody now. So, forgive me for boring chap. I'll try my best later.

Jalja^^













[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now