"Sama? Sama macam mana tu..?" soal taehyung dengan nada melerek.
Yerin mengerling taehyung dengan pandangan
perlu-ke-tanya?"Sama macam mana? Woo ra--"
"Cheonma woo. Tak payah jawab ea. Mogo mogo" suruh yerin menghalang jawapan inosen woohyuk.
Taehyung tergelak kecil dengan kegelabahan yerin.
"Eo! Tapi cikgu w--"
"Makan makan. Masa makan tak boleh cakap banyak. Nanti mati cepat"
Terus tergamam woohyuk dibuatnya. Terus dia sumbat ladu dalam mulutnya.
Yerin mengemam mulutnya menahan gelak.
"Kalau orang tipu... Mati cepat tak? " soal taehyung sambil gerakkan keningnya pada yerin.
Terus riaksi yerin berubah serius. Yerin menjeling taehyung.
Woohyuk memandang yerin dan taehyung bersilih ganti.
"Hyung. Kenapa kening hyung asyik bergerak je? Sakit kening ke? " soal woohyuk terkebil kebil.
"Pffft!" yerin menekup mulutnya menahan gelak. Muka taehyung sudah pun masam mencuka.
"Kenapa.. Cikgu gelak? " soal woohyuk innocent. Matanya berkelip kelip.
"Ani ani. Cuma.. Pffttt sakit kening do! Hahaahhahahahah"
Yerin ketawa sampai tahap hampir terkeluar air mata. Taehyung mengangkat kening kanannya.
"Woo, cikgu woo ke tu? " soal taehyung tak percaya. Woohyuk yang tergamam memandang taehyung dengan pandangan kosong. Dia kemudian mengangkat bahu.
"Tak boleh blah do! Sakit kening memang gerak ii je kot! Woo! Jjang! Sesuai dengan pakcik woo ni! Penyakit sakit kening dia tu hahaha"
Yerin menekup mulutnya sambil gelak.
Ayu la sikit en.
Meja dijadikan mangsa ketukan yerin menggunakan sudu.
Taehyung menarik muncung sedepa. Dia menjeling yerin tajam.
Yerin memandang taehyung yang memuncungkan mulutnya. Dia mendekatkan kerusinya dengan taehyung. Pipi taehyung ditarik yerin.
P/s:Yerin bersebelahan dengan woo. Taehyung alone di bucu meja. Ohoks.
"Alololo muncung pula di--"
"LEE YERIN! "
Yerin menjadi kaku. Tangannya masih menarik pipi taehyung. Perlahan lahan dia menoleh ke arah suara itu.
Membulat matanya sebaik saja dia pandang manusia itu. Tangannya cepat melepaskan pipi taehyung.
"Nugu seyo? " soal taehyung pelik. Muka dikerutkan.
"Kau ta--"
"Won oppa won oppa. Macam mana oppa boleh masuk? Apa oppa buat sini? "
tanya yerin bertalu talu, memotong percakapan ji won.
Op-oppa?
"Rin tak tengok jam ke? Kata pukul 3 balik kan? Sekarang hampir pukul 4. And luckily the door didnt locked. Kalau tak apa dah jadi dengan korang pun aku tak tahu la"
terang ji won. Sempat dia menyindir dan mengerling taehyung.
Taehyung hanya diam padahal dia dah pasang niat nak humban manusia yang digelar oppa oleh yerin ni dalam tangki atas rumah.
"Apa maksud oppa Kalau tak apa dah jadi dengan korang pun tak tahu la? "
Soal yerin yang turut terasa dengan kata ii ji won.
"Haah. Saya pun TURUT TAK FAHAM. Apa yang hyung cuba sampaikan sebenarnya? "
Tambah taehyung sengaja menekan perkataan itu.
"Oh come on la rin. I thought u came here to work. But what did u have done? "
"What? Rin just.. Cubit pipi dia je. Is it wrong? " tanya yerin dengan dahi berkerut.
"Apa tujuan rin sampai cubit pipi namja ni? "
"Tak. Asal kau busybody sangat? Biarlah dia nak cubit pipi aku ke dia nak ka--"
"Taehyung! " laung yerin geram dengan kata ii taehyung. Walaupun bukan tuju kepadanya.
Taehyung tergamam. Dia mengetap bibir nya. Tangannya menggempal penumbuk.
"Jankaman. Rin nak pergi ambil beg tangan dekat atas" ujar yerin dan mengorak langkah meninggalkan ruang makan.
"Ea kau. Hear carefully. Yerin datang nak kerja tahu tak? Kau jangan hancurkan niat dia, amanah dia. Ingat sampai kau mampos"
Taehyung senyum selebar lebarnya dan menunduk hormat.
"Ne...abang ipar"
To be continued..
So, ff ni makin boring.
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
De Todo[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...