◆33

355 66 30
                                    

"Ha? Jap jap. Rin tak faham"

Jin mengeluh. Punya banyak dia membebel, satu hapak pun yerin tak faham.

"Haih. Ok macam ni. Actually taehyung just syak. SYAK sahaja. So, rin ada peluang lagi untuk yakinkan dia yang rin yang dulu MATI. " terang jin sambil gerakkan kening kanannya.

Yerin mengerutkan dahinya.

"Ok.. Tapi macam mana? " tanya yerin dengan muka blank.

Jin menepuk dahinya. Dia menggeleng geleng.

"Rin pandai kan? Straight A. Takkan tak boleh fikir cara basic macam tu"

Yerin mencebik dengan kata ii dihamburkan oleh jin.

"Ehh oppa. Rin A dekat subjek je ok. Rin mana A dekat menipu suami n--"

"Haaa mengaku pun suami. Tapi, dia yang sibuk nak perdaya kan suami sendiri "

"Aniya! Rin tersasul lah. Ishh" jeling yerin sebaik menafikan pernyataan jin.

"Orang kata, tersasul bagai ni, dia rindu~" usik jin sambil gerakkan kening kanannya berkali kali.

"Me-merepek lah!" marah yerin yang pipinya selamat membahang malu.

"Alah. Tu pipi merah tu ke--"

"Ish oppa ni! Rin balik kang" ugut yerin sambil acah menggalas beg dan berdiri.

"Balik la. Oppa tak rugi pun. Rin la. Tak tahu nak perdayakan si suami--"

"Kim seok jin! "

"Hahaaha. Amboi sampai nama penuh nampak. Marah sangat tu"

Ujar jin dicampur tawanya. Dia memandang yerin yang mencebik sambil duduk semula atas kerusi.

"Cebik ii pulak dia. Suruh dia pikir sendiri semua plan kang" gurau jin sambil tersenyum.

"Haih. Suka sangat ugut ii. Rimas lah" jeling yerin dan menarik gelas berisi jus epal nya tetapi tak berganjak.

Yerin memandang jin yang memegang gelas yerin dengan ketat sambil tersenyum nakal. Seronok mengusik jung yerin betul!

"Ish. Bagi lah. Orang dahaga! " marah yerin sambil menarik kuat gelasnya. Jin masih lagi mencengkam ketat badan gelas itu.

Jin menjelir lidah mengusik yerin.

Yerin mengetap bibir sambil cuba menarik gelas itu dengan segala kudratnya.

"Yaish. Oppa ni kenapa? " geram yerin mengalah. Dia melepaskan gelas itu yang dia bergelut dengan jin.

"Senyum dulu. Baru oppa bagi"

Yerin memutar bola matanya meluat. Dia menyandarkan badannya di kerusi sambil menyilangkan lengan.

Jin tergelak kecil dengan tindakan yerin.

"Taknak ke? Taknak takpe. Oppa suruh waiter ambil jus rin ni. "

Ugut jin lagi. Dia acah memanggil pelayan di cafe itu.

Lantas yerin menegakkan badannya.

"Eo andwaeyo!" larang yerin dan  menegakkan badannya.

Jin meletakkan semula gelas di atas meja.

"Then,smile"

•••

"Mwo? Story segalanya dekat abang tiri kau, si ji won tu? " soal sinb tak percaya. Mata nya membuntang sambil pandang wajah selamba yeol.

"Yelah. Apa salahnya? "

"Tak salah. Tapi aku rasa tak payah la. Kisah silam noona kau en. Tak payah nak ungkit la. "

"Bukan. Aku nak story pun sebab aku rasa ji won boleh lindungi noona aku. Lagipun, aku tengok macam ji won on crush noona aku"

"Jap jap. Apa maksud kau  lindungi? Kau rasa taehyung nak dera noona kau? Lagi? Yah sunyeol, be matured. Tak mungkin la taehyung still nak dera noona kau. Dia mesti la serik lepas kematian palsu yerin"

"Tu apa yang kau fikir, tapi bukan aku. Manusia boleh berubah untuk satu benda. Macam taehyung, dia nak yerin semula"

"And macam ji won, dia berubah untuk kau story segala gala about your sis. Agree ?"

Yeol tergamam. Dia melarikan bola matanya ke arah lain.

"Come on la. Aku tau kau nak jauhkan yerin dari taehyung sebab kes dulu. Tapi ceritakan segala kisah silam yerin dekat ji won bukan jalan penyelesaian yang betul" jelas sinb memandang ke arah kanannya.

"Dah tu, kalau kau tak setuju ji won protect noona aku, sapa lagi ada? "

Soal yeol memandang sinb yang khusyuk memandang arah lain.

"Tu" jawab sinb ringkas sambil matanya tak lepas memandang satu tempat. Yeol pun ikut memandang.

To be continued..

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now