◆32

357 72 31
                                    

Yerin mematikan enjin keretanya. Dia mengambil beg sandangnya di seat tepi dan menyandangnya di bahu.

Yerin keluar dari kereta sebaik saja membuka pintu kereta. Dia mengunci keretanya dengan menekan butang di remote  itu.

Dia berlari anak ke arah cafe itu. Pintu kaca cafe itu ditolak yerin. Matanya meliar mencari jin.

Matanya tertancap pada namja yang sedang sibuk dengan fon. Dia mengecilkan matanya sedikit.

"Dia kot" gumam yerin teragak agak. Dia mengorak langkah ke meja dimana namja tu duduk.

"Jeogi--"

Namja itu mengangkat kepalanya. Terlopong mulut yerin. Matanya membuntang luas.

"Oh rin dah sampai. Duduk lah" pelawa jin dengan senyuman.

Yerin pun menarik kerusi dan duduk berhadapan dengan jin.

"Wow! U look different " ujar yerin kagum. Dia tak henti memandang perbezaan jin.

"Well. Hidup kena pandai move on. Lawa kan rambut ai? Takde bangs gitu"

bangga jin sambil kening dijongket jongket. Yerin menggulingkan biji matanya ke atas.

"Anyway, yeah. I cant deny it. U look good. "

Jin tersengih sengih macam kerang busuk bila dipuji yerin.

"Er dah dah. Makin menyampah pula rin. Ha, kenapa oppa nak jumpa rin? "

Soal yerin terpinga pinga. Kening dijongket sebelah.

"Rin taknak oder air ke? Kek ke? Taknak? "

Yerin menggeleng perlahan.

"Rin dah minum tadi. " jawab yerin dengan senyuman nipis.

"Oh ok. Em.. Actually tadi.. Oppa ada pergi rumah taehyung. Di--"

"Kenapa dengan dia oppa? Dia nak apa? "

"Dia kata.. Dia jumpa yeoja yang serupa dengan rin. Then dia syak rin hidup lagi"

"Mworago?! " membuntang luas mata yerin. Pelanggan yang memandang mereka diabaikan yerin.

"Sebab.. Dia dapat rasa cara caring rin betul ii macam rin, wife dia. "

Yerin mengeluh kasar. Rambutnya diramas kasar. Dia mengetap bibir.

"Rin tak tahu nak buat apa dah oppa. Rin dah tak dapat fikir apa lagi. Rin penat hidup dalam kepalsuan macam ni"

Luah yerin seraya menempatkan kepalanya di atas meja.

"No rin. Jangan putus asa macam tu je. Setiap masalah mesti ada penyelesaian kan? oppa sanggup delayed flight ke dubai untuk yerin tau. So, jangan buat oppa datang busan ni tanpa manfaat"

Yerin mengangkat kepalanya memandang jin.

"Jadi, apa patut kita buat? "

•••

"Ok. Nampak macam kau setuju. So, yerin ada hubungan apa ii ke dengan taehyung? "

Tanya ji won dengan penuh sabar menunggu jawapan yeol.

Baru saja yeol nak anggukkan kepalanya, satu suara membantutkan tindakan yeol.

"Eh! Sini rupanya kau yeol! "

Yeol dan ji won memandang serentak empunya suara itu.

"Eo sinb. Buat apa sini? Bukan kau dah balik ke? " soal yeol pelik. Dahi dikerutkan.

"Haah. Memang aku dah balik tadi, and barulah aku teringat something. Yeol. Bukan tadi aku ada kata nak jumpa kau ke? "

Yeol mengerutkan dahinya. Sinb menjegilkan matanya ke arah yeol yang tengah blur.

"Er.. Kau lupa kot. Jom ii lambat dah ni"

Sinb menarik lengan yeol untuk keluar dari situ tapi suara ji won membantut kan sinb.

"Kejap. Ak-- saya ada benda nak cakap dengan dia dulu"

"Er tak boleh! Ni penting! Aneong! "

Lantas sinb mengheret yeol keluar dari bilik ji won. Ji won merengus geram. Dia mengusutkan rambutnya kasar.

•••

"Ye eh? Aku hampir bocorkan rahsia? Macam mana kau tahu?"

"Yelah! Kau hampir bocorkan rahsia yerin dekat dia tu kot! Nasib aku  terdengar suara korang"

Bengang sinb. Tak pepasal yeol dapat jelingan tajam sinb.

Yeol tersengih sambil menggosok belakang lehernya.

"Tapi, kau tak rasa kita patut ceritakan pasal noona aku  dekat ji won ke?"

To be continued..

Pendek pulak chap ni. Sowi >o<

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now