"Ape tengok macam tu? Ada masalah?" soal yerin sambil tengok taehyung dan menjeling arah lain.
Yerin menilik jam tangannya.
"Tak rasa nak ajak sa-- ehem. aku masuk ke? Aku bukan jenis makan gaji buta. "
Kata yerin membetulkan cap nya.
"Eo.. Er masuklah. Silakan" pelawa taehyung dengan senyuman kekok.
Yerin memutarkan bola matanya ke atas. Dia membuka kasut sneakers nya dan mencampak di luar. Dia melanggar bahu taehyung untuk masuk.
Taehyung mengerutkan dahinya. Apa kena dengan manusia tu? Gangster semacam je.
Taehyung menjongketkan bahunya dan menutup pintu. Toleh je dah hilang yerin dengan woohyuk.
Mak ai ! Cepat benor naik.
•••
"R for ? " soal yerin memandang woohyuk menunggu jawapan woo.
"Er.. RUN!" jawab woohyuk teruja. Yerin tersenyum.
"Good. S for ? "
woohyuk mengusap dagunya.
"Em.. Sun! "
Yerin angguk. Cepat ingat woo ni. Bagus bagus.
Bisik hati yerin sambil tatap muka woohyuk.
"T pulak cikgu!"
Terus lamunan yerin terhenti.
"Ha ye ye. T. T for ?" Soal yerin sambil buka cap nya. Tahu rimas.
"TAE Hyung!" Jawab woohyuk teruja.
Berkerut muka yerin yang sibuk leraikan sanggul rambutnya. Woohyuk hanya tersengih.
"Mana cikgu aj--"
"Ya? Panggil saya ke?" soal taehyung yang cepat je menyahut.
Yerin menoleh, Pada masa yang sama pula sanggul yang yerin sibuk leraikan tu selamat terlerai.
Jadilah flip hair semasa yerin menoleh. Nak mudah bayang, iklan shampoo la.
Tak berkelip taehyung tengok aksi mencairkan jiwa raga dia yang di buat yerin.
Yerin yang terperasan dengan riaksi taehyung cepat ii menyanggul semula rambut dan sarungkan cap.
"Takde ape pun. Dah blah sana. Semak ar"
halau yerin sambil gerakkan tangannya menghalau taehyung. Taehyung tersentak dari angau bila yerin bersuara.
"Er.. Oh ya? Mian" taehyung perlahan mengundur diri.
Sebaik saja kelibat taehyung hilang dari pandangan, yerin menoleh ke arah woohyuk.
Dia menjegilkan matanya ke arah woohyuk.
"Nak kena woo ni! Cikgu kata huruf T for tea"
Woohyuk tersengih sambil buat peace. Dengan tak bersalahnya.
"Woo ingat t for tae hyung" woohyuk menayang sebaris gigi nya. Pikir iklan sensodyne?
"Jauh bunyi nya tu! Haih. Takmau buat macam ni dah" larang yerin dan muka cuba digarangkan.
"So-rry teacher" ucap woohyuk dan menunduk.
"Its ok. Lets continue until Z"
Woohyuk angguk. Dia mengalih muka surat seterusnya.
•••
"
Takde ape pun. Dah blah sana. Semak ar"
Kata ii yerin tadi terngiang-ngiang di minda taehyung. Taehyung memandang siling nya yang bewarna hijau itu sambil baring atas katilnya.
"Dia betul ii yerin ke? " soal taehyung ragu ragu.
"Dari mula dia sampai, until now, boyish sangat perangai dia. Kenapa eh? " taehyung berteka teki sendiri.
Taehyung mengubah posisi nya dari baring kepada duduk.
"Tapi... Kenapa harini perangai dia berubah 100% ? Seminggu lepas, perangai dia betul ii macam yerin yang aku kenal."
"Tapi...Kenapa drastik sangat dia berubah?"
Taehyung cuba memikirkan jawapan untuk semua soalan yang buat dia tertanya-tanya.
"Ke.. Dia bukan jung.. Yerin?"
Taehyung kalut menggeleng dengan apa yang dia kata.
"Ape lah yang tae gelengkan tu?"
Taehyung memandang manusia yang menyoalnya.
"Oh.. Ahjumma. Tak da ape pun. Fikir ii macam tu je"
sengih taehyung pada ahjumma yon aka maid rumah.
"Macam ii lah kamu. Tu yeoja yang dekat bilik woo tu dah makan ke?" soal ahjumma sambil letak segelas koko panas di atas meja disebelah katil taehyung.
"Tak. Dia datang awal tadi. Tae sure dia tak makan lagi. "
"Ha. Panggilkan lah dia. Ahjumma dah siap masakkan nasi goreng kimchi dekat bawah"
"Ommo jjinja?! Wah! Ahjumma the best la! "
Taehyung terus turun dari katil.
•••
"Ehem. Er.. Jom makan dulu. Ajumma yon dah siap masak"
"Wahhhh! Masak apa?! Yey!"
kalut saja woohyuk berlari keluar. Yerin mengeluh. Dia hanya acah sibuk.
"Er.. Cikgu taknak ma--"
"Tak. Dah blah la. Aku sibuk"
To be continued..
Thankz to me for double update!!
Walaupun terlewat banyak. Sorry!Tengok tv sampai lupa Wattpad.
Amaghilah kita kecam tv!
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Rastgele[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...