◆22

410 71 63
                                    

"Ommo!" Latah yerin. Akibat terlalu terkejut yerin terdorong ke belakang dan hilang keseimbangan.

Lantas lelaki didepannya itu merangkul pinggang yerin sebelum yerin terjatuh.

Jarak mereka tersangatlah dekat. Yerin terkebil kebil memandang wajah suci lelaki didepannya.

"Er.. Sori" ucap lelaki itu dan melepaskan rangkulannya dipinggang yerin.

Yerin memandang ke arah lain untuk hilangkan kekoknya.

"Em.. Nuguseyo?" soal lelaki itu dan tersenyum nipis.

"N-na? " tanya yerin dan menunding jari ke arah dirinya.

"Eh saya tanya pasu bunga tu. Hahaha tanya awak la sapa lagi" gurau lelaki itu dan tersenyum.

"Oh.. Hehe. Na,jung yerin" jawab yerin dan tersenyum kecil.

"Ahh, anak aunt ye seul. So,kita bakal adik beradik tiri la kan?" ramah lelaki itu dan mengukir senyuman.

Rajin benor senyum kau eh!

Yerin mengangguk kecil dan tersenyum nipis.

"Eo, Lee ji won imnida" lelaki bernama ji won itu menghulurkan tangannya untuk berjabat.

Yerin memandang tangan ji won dengan ji won bersilih ganti.

Tak pe kan aku pegang tangan dia?

"Kenapa muka berkerut sampai macam tu? Oh.. Yerin takut namchin marah eh sebab berjabat tangan dengan namja lain?" teka ji won dan menarik tangannya yang berniat mahu berjabat.

"Eh ani ani! Maaf la kalau buat awak terasa.. Tapi, saya tak kenal awak sepenuhnya la--"

Membuntang mata yerin bila ji won tiba ii mendekatkan wajahnya dengan wajah yerin.

Yerin menjauhkan sikit mukanya dari muka ji won.

"Esok. Esok kita boleh kenal sePENUHnya" kata ji won di telinga yerin dan tersenyum nipis.

Dia berjalan meninggalkan yerin yang terpinga pinga. yerin menoleh memandang ji won sekilas.

Yerin menjongketkan bahu dan memulas tombol pintu biliknya.

•••

"Ma, namja yang tadi keluar dengan uncle ji sung tu anak dia ke? " soal yeol yang sedang mengasingkan tauge dari udon nya.

"Anak dia la.. Kan omma? Nama dia, Lee ji won" jawab yerin dengan bangga. Dia menyuap secubit besar lempeng dalam mulutnya.

"Kenal awal nampak" usik yeol sambil jongketkan keningnya berkali kali.

Yerin menjeling yeol dan sambung makan.

"Yenni jumpa dia dekat mana? " soal puan jung selepas menghirup air teh hijau panas.

"Dekat atas. Ha, dia buat ape eh omma sampai naik atas?" soal yerin dan mencuri udang goreng yang yeol baru habis asingkan kulitnya. Lantas dia masukan ke dalam mulut.

Yeol pula berkerut dahi tengok udang gorengnya yang berkurang.

Puan jung menggeleng dengan perangai tak berubah yerin sebelum dia menjawab soalan yerin.

"Ha maybe bakal abang tiri and ayah tiri kamu berdua akan tinggal sini sebulan. Sebab tu ji won naik atas, dia tengok ii bilik kot"

Yerin menampar telinganya berkali kali. Puan jung memandang pelik.

"Weh yeol. Kau tampar kejap telinga a--"

Pak!

"Aish.asal kuat sangat bangang! Bengang telinga aku! Nak balas dendam pun agak ii la!"

Marah yerin dan menggosok telinganya yang merah akibat tamparan maut yeol.

Yeol hanya buat muka tak bersalah dan menyuap udang goreng pertamanya dalam mulut.

"Ma! Kenapa dorang tinggal dekat rumah kita? Kenapa bukan kita yang tinggal rumah dorang? Alah tak suka la macam ni omma~" rengek yerin sambil juihkan bibirnya.

"Uncle jisung nak beli rumah nanti dekat mana tah, omma lupa. Tapi dalam masa sebulan ni, dorang tinggal sini dulu. Arra? "

"Em"

"Hek eleh. Buat sedih boleh. Menyampah aku. Padahal sikit punya happy ji won tinggal sini" usik yeol dan tersenyum sinis.

"Kau en.. Memang adik DURJANA aku pernah ada!"

•••

[ puan jung's wedding]

"Weh rin! Jom ar ambik gambar dengan omma kau! " ajak sinb sambil tarik ii lengan yerin.

"Aku nak makan ni. Kejap lagi la aku pergi. Kau pergi la dengan yeol dulu"

"Ok. Aku tunggu dekat sana!"

Yerin angguk dan dia menyedut air jus oren. Dia sambung menyuap sesudu tteokboki dalam mulut.

"Mashiseoyo" ucap yerin sambil tepuk tangannya. Sedang syok yerin makan, matanya tertancap pada sushi salmon yang mengambil perhatian nya.

Yerin berdiri dan pergi ke arah meja bufet itu. Dengan semangatnya dia memilih sushi yang lain sekali.

Tanpa dia sedar, ada beberapa staff katering sedang membawa se tong besar yang berasap yang  menuju ke arahnya.

Yerin seorang saja yang berada di meja bufet itu sebenarnya.

"Ni sedap jugak kan? Ambik ni la"

baru saja yerin mahu mengepit sushi itu,

"Yerin!"

Yerin menoleh dan badannya selamat ditarik oleh ji won ke tepi. Kedua dua mereka jatuh.

To be continued..

[NEW CAST]

#leejiwon#hensembhai#jiminmianhae

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#leejiwon
#hensembhai
#jiminmianhae

Vomment gais')

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now