"My gad! Pehal sweet sangat! " rahee jerit kecil sambil menonton drama mahal di depan bilik rawatan.
"Dia bisik apa duh. Aku yang kat sini rasa nak pengsan" gumam rahee sendiri sambil menjengukkan sikit kepalanya di sebalik dinding.
"Tengok apa tu? "
"Tu. Tengok tu. Betapa sweetnya dorang" jawab rahee bersungguh. Matanya masih tidak memandang penegur itu.
"Ohh. I thought u accompany cikgu kim dekat bilik rawatan"
Terus terkaku satu badan rahee. Perlahan-lahan dia menoleh ke arah figura tersebut. Satu sengihan kekok ditayang.
"Eh puan seo, buat.. Apa sini? " soal rahee selepas dia menunduk hormat.
"Tengah cari kamu la"
Kali kedua rahee terkaku. Matanya membulat besar.
"Ke-kenapa cari saya? Saya ada buat salah ke? Ke saya kena jum--"
"Eh tak payah la gelabah sangat. Saya cari kamu sebab harini kan kamu kena renew fail cikgu han. "
Melopong mulut rahee.
"Oh. Haah la. Josohamnida. Saya betul ii lupa" ucap rahee sambil menunduk hormat berkali-kali.
"Ne cheonma. Kajja" ajak puan seo dan berjalan dulu ke depan
"Apa la kau ni rahee. Namchin masuk kerja bila pun tak tahu"
Gumam rahee dan terus mengikuti puan seo.
•••
[Taehyung]
'Be careful sayang'
Pehal aku cringe gila dgn ayat ni
-_-||Aku tersenyum sendiri.
"Kenapa la aku rasa bahagia gila padahal benda tu basic je. Ni kalau orang dengar kata hati aku especially jiwon konfem dia gelak sampai bergegar sekolah.
Well, aku tak senasib dia ')
Aku menyandarkan diri aku di badan kerusi. Otak aku ligat memikirkan sesuatu.
"Serius?! Kenapa tak bagitahu ra? "
Aku terbantut dari berfikir bila terdengar suara yeoja. Aku yakin tu suara rahee. Mata aku meliar mencari suara tersebut dari mana.
"Alaa, jahat la. Ra mana pernah pergi~"
Suara tu macam datang dari koridor. Aku pun menoleh belakang.
Ya! Gotcha!
"Oppa makin jahat en sekarang" rahee mencebik.
Comel sia Dia buat muka macam tu. Eh tae, melebih pulak kau.
"Ra pun nak pergi jugak! Ra mana pernah pergi lagi"
"Alolo, ok. Petang nanti kita pergi ea" pujuk namja tu.
"Janji?! " rahee mengangkat jari kelingking nya.
Namja tu menganggukkan dan mencantum jari kelingking nya dengan rahee.
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Casuale[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...