◆67

773 71 328
                                    


-ANNUAL DINNER-

"Kita dah lambat laa! " jerit rahee sambil berjalan laju ke hotel starwish.

"Arra! Tak payah la ulang banyak kali! " marah taehyung seraya mencepatkan langkahnya.

"Huaa aku tanak basuh pinggan! "

"Ish bising la ra! "

Rahee mencebik kepada taehyung.

"Eh ni semua kau punya pasal tau! Nak teman hara tu pergi airport la! "

"Eh aku pulak! "

"Anyway, kau pesan apa tadi dekat hara? " soal rahee seraya melangkah masuk ke dalam lobi hotel. Keadaan menjadi tenang sedikit sebaik mereka tiba di destinasi.

"Aku suruh dia send regard dekat seokjin. Kawan kerja aku"

"Aik? Pehal suruh hara? "

"Actually, kondo yang aku tolong sewakan untuk hara tu, jiran dia seokjin. So, apa salahnya kan? "

"Eh kau macam nak jodohkan dua orang tu je! "

"Exactly! "

Terletus ketawa Rahee dan taehyung. Mereka mula melangkah masuk ke dalam dewan.

Keadaan riuh rendah. Meja² yang banyak disusun rapi.

"Jom², kita ambik makanan! " teruja rahee. Tak sempat dia melangkah, taehyung menarik tangan nya.

"Kau apa hal? Aku lapar ni! "

"Ish. Takkan kau lupa plan kita" bisik taehyung geram.

"Oh lupa. Hehehe sorry"

"Haih. Kajja²" ajak taehyung.

"Jap, aku tak nampak dorang pun. " ujar rahee sambil memandang sekeliling.

"Tu la, ak-- eh tu. Tu dorang kan? " soal taehyung seraya membuat isyarat mata ke arah pintu belakang dewan.

"Haah. Dia la tu. So, macam mana? " soal rahee seraya memandang taehyung.

Taehyung hanya diam. Tanpa sangka, taehyung terus melangkah ke arah yerin dan jiwon.

"Eh eh, tae-- aish this namja! " tergopoh-gapah rahee mengikut taehyung. Dia terpaksa mencelah dengan orang-orang yang ramai.

"Josohamnida, josohamnida" ucap rahee sambil menolak sikit orang-orang yang menghalang laluannya.

Taehyung bertindak menarik tangan yerin. Terdorong dibuatnya yeoja itu.

"Yah yah! " jerit jiwon. Tak sempat dia mengejar taehyung, rahee menghalang laluannya.

"Tepilah perempuan! "

Rahee hanya memekakkan telinganya dan berpura-pura sedang sibuk dengan fon.

"Ya, maja. Time tulah! Hahaha! " gelak rahee yang sedang bercakap dihujung talian. Walaupun semua tu hanya berlakon.

"Yaish. Tepi la" bengang jiwon. Jiwon ke kiri, rahee ke kiri. Dan begitulah sebaliknya.

"Hahaha kau ingat jugak kan! " acah rahee yang sedang bercakap dengan fon.

Jiwon merengus geram. Dia menolak bahu rahee. Tapi rahee sedaya upaya tak berganjak.

"Yah, pegang² pulak en? Aku call security kang" ugut rahee dengan jegilan. Dia menyimpan fonnya didalam beg.

"Ingat aku nak sangat pegang kau?! Faham tak tepi? "

"Tak" balas rahee dan senyum palsu.

"Ish. Aku tolak jugak perempuan ni kang! "

[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«Where stories live. Discover now