"Saya? Kenapa saya?" soal yerin tak percaya. Dia menunjuk dirinya.
"Ye lah. Kalau saya lantik orang lain untuk jadi cikgu peribadi, woo takda semangat pula. Sementara woo rapat dengan kamu, elok sangat lah kamu jadi cikgu peribadi dia" jelas puan seo panjang.
"Tapi puan sa--"
"No excuse cikgu jung. "
Yerin menurut walaupun terpaksa. Dia mengeluh perlahan. Dia mengerling taehyung yang acah innocent.
"Dah lewat ni. Saya minta diri dulu" kata puan seo dan berdiri. Dia menunduk hormat sedikit kepada yerin dan taehyung.
Sebaik saja kelibat puan seo hilang dari pandangan, yerin terus menghadap taehyung.
Tangan disilangkan didada. Dia merenung tajam taehyung.
"Apa masalah encik nak adakan guru peribadi bagai? Woo baru 5 tahun bukannya form 5. Yang encik buat serupa dia akan ada exam besar besaran kenapa?" protes yerin geram.
"Tak salahkan saya nak biasakan woo dari kecil. Baru dia dapat biasakan diri dan tak terasa ditolak sangat" jawab taehyung biasa. Dia senyum nipis.
"Yelah. Saya faham tu. Tapi kenapa saya? Kenapa? Ada banyak lagi cikgu dalam tadika ni kan?" bentak yerin dan merenung tajam muka acah suci taehyung.
"Entah. Yang tu cik tanya la pada puan seo. Saya tak tahu apa ii" jawab taehyung selamba. Taehyung berjalan ke arah pintu.
Yerin merenung tajam taehyung sambil merengus geram.
Taehyung berpaling menghadap yerin.
"Cik balik dengan sapa ni?"
"Sapa ii jelah" jawab yerin acuh tak acuh.
"Araseo" taehyung angguk dan membelakangi yerin. Dia berjalan untuk keluar.
Yerin mengetap bibir sambil kusutkan rambutnya.
"Bagus la bagus! Bagus jung yerin! Sekarang kau nak balik dengan sapa?" geram yerin memarahi dirinya.
"Er.. Encik!"
Taehyung senyum nipis dan menoleh.
"Eo wae?"
"Er.. "
"Nak tumpang ke?" soal taehyung yang hampir tergelak dengan cara yerin.
Yerin mengangguk perlahan.
"Boleh je. Kajja" ajak taehyung dan mengorak langkah keluar dari situ.
Yerin menampar pipinya berkali kali.
"Malunya malunya malunya!"
•••
"Em.. Bila saya start jadi cikgu peribadi woo ni?" soal yerin memulakan perbualan.
"Es--"
"Cikgu peribadi?! Woahhh!" sampuk woohyuk yang duduk dibelakang antara seat tae dan yerin.
"Woo suka ke belajar dengan cikgu jung?" soal taehyung sambil pandang belakang sekilas woohyuk.
"Suka suka! Cikgu baaaaaiikkkk" kata woohyuk teruja. Dia mengangkat ibu jarinya.
Yerin hanya senyum nipis dengan respon woohyuk.
"Ha. Sebab tu la hyung bagi woo ada cikgu peribadi. Baru woo tak bebal sangat"
Woohyuk hanya angguk.
"Bila hyung bila?"
"Entah la. Woo nak bila?"
"Harini!" jawab woohyuk teruja.
"Haih! Mana boleh. Cikgu nak balik dulu ni" bentak yerin.
"Oh.. Hehe. Woo gurau je" sengih woohyuk. Yerin hanya geleng.
"Oh.. Nanti cikgu datang rumah woo ke?" soal woohyuk sambil pandang yerin.
Yerin angguk dan senyum nipis.
"Woah! Best la macam ni!"
Woohyuk menepuk tangannya riang. Happy bebenor.
Dan, kemudiannya suasana dalam kereta menjadi hening. Woohyuk dah tak tahu benda apa yang nak bagi bising.
Tiba ii woohyuk teringat sesuatu.
"Hyung!"
"Eo wae?"
"Em.. Tadi kan.. Dekat meja cikgu jung ada gambar hy- umpphhh!"
Yerin kalut menekup mulut woohyuk. Taehyung hanya terpinga pinga.
"Ape ni ape ni?" soal taehyung pelik.
"Tak. Tak de ape ii pun. " jawab yerin dan menarik tangannya dari mulut woohyuk. Sempat yerin menjegilkan matanya ke arah woohyuk tanda amaran.
taehyung mengerutkan dahinya pelik. Dia menggeleng dan abaikan saja.
•••
[
Taehyung]
Aku menghempas badan aku atas katil. Tangan, aku letakkan dibawah kepala aku.
Senyuman kecil mula terukir dibibir aku. Aish. Yerin yerin.
Tapi, betul ke tu jung yerin yang aku kenal? Macam mana kalau dia hanya pelanduk dua serupa?
Jangan. Minta simpang la woi.
Bila fikir balik, pandai juga aku kan? Dengan cara ada Cikgu peribadi untuk woo, dapat la juga aku cungkil pasal Jung yerin ni.
Antara, yerin aka wife aku or yerin lain?
Tbc..
So, rasanya ni last update. Maybe la. Entah la yo.
Pibeday suga. Tua dah anda.
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Altele[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...