7.00 am
Taehyung keluar dari tandas sambil mengelap rambutnya menggunakan tuala kecil.
Dia menilik jam di dinding sebelum melepaskan nafas lega.
Dia membuka almari besar miliknya. Matanya laju meliar memandang baju yang tersangkut banyak dalam almari.
"Selalunya kena pakai baju apa ea? " gumam taehyung sendiri. Dia mengambil sweater merahnya dan diletakkan di badannya.
"Er.. Macam tak formal je"
Taehyung menyangkut semula sweater nya. Dia mengetap bibirnya sambil mencari baju yang sesuai.
"Aku nak pakai baju apa duh? Takkan nak pakai hoodie. Yang tu terlebih informal. Aish" keluh taehyung. Matanya masih meliar mencari baju.
Taehyung mengeluarkan baju kemeja hijau. Dan dia akan letak di badannya terlebih dahulu.
"Kecik la pulak! "
Taehyung menyangkut semula kemeja tersebut. Dia merengus geram.
"Ni ok? Ani ani. Aku bukan nak pergi red carpet"
Tangannya mencapai sehelai kemeja berwarna putih. Dia menatap lama kemeja tu.
Senyuman puas terukir dibibir taehyung.
"Suitable! "
•••
Yerin menggalas beg tangannya sebelum memulas tombol biliknya.
Matanya asyik menilik jam tangan sambil kakinya melangkah laju ke bilik ji won.
Pintu dibuka sekerat, kepalanya dijengulkan sedikit.
"Oppa, ppaliwa" gesa yerin dan dia kerap mengerling jam tangan.
"Eo, jankaman. " jawab ji won sambil mengikat tali leher.
"Aish. Oppa ni"
Yerin menekan bahu ji won supaya namja itu duduk di atas katil. Yerin melabuhkan punggung di sebelah jiwon. Tali leher di tangan ji won diambil yerin.
Tali leher diletakkan kemas di leher ji won oleh yerin. Kemudian diketatkan tali itu di leher ji won.
"Done! Kajja! "
Yerin berdiri seraya menarik lengan jiwon dan mengorak langkah keluar dari bilik.
"Fail ii penting tu oppa ambik tak? " soal yerin sambil turun tangga.
"Ambik la. Tak mungkin lupa la" jawab ji won lagak.
"Hak alah. Kalau lupa padan muka"
Ji won tergelak kecil sambil berjalan mengekori yerin.
"Eo, did only me that will be interviewing there? " tanya ji won sambil tunggu yerin mengunci pintu rumah.
"Maybe"
•••
Taehyung menurun tangga sambil mengemaskan butang di lengan bajunya.
"Oit! Bertahun anak aku tunggu kau siap. Mengalahkan aku" tegur yura sambil menanggalkan apron di pinggang.
Taehyung menayang sebaris gigi nya.
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
De Todo[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...