"Mwo?! " jerit taehyung seraya matanya membulat.
"Shhh, tak payah la nak terkejut sangat." ujar rahee sambil memandang sekeliling cafe. Mereka jadi perhatian pelanggan cafe tersebut.
"Kau gila ke apa? Face to face? Dengan dia? Impossible. " tutur taehyung dan menyedut sedikit air di depannya.
"Make it possible. " balas rahee ringkas. Taehyung mengangkat kening kanannya.
"Its hard. Dia, nak tengok aku pun taknak, apatah lagi nak jumpa dia? Face to face? Macam takda harapan" ujar taehyung dan tersenyum tawar.
"Aku aturkan date korang? Ok?" cadang rahee dan mendapat ketukan ikhlas dari taehyung.
"Date hotak kau, kalau dia dengar, konfem dah geli geleman" kata taehyung dan menyandarkan badannya di kerusi.
" Comel apa perkataan 'date' tu. " ujar rahee dengan cebikan. Dia menggosok kepalanya yang diketuk taehyung.
", aku comel lagi kot" taehyung menjawab dengan istilah masuk tandas, flush sendiri.
"Er, pergi balik la dengan perasan kau tu. Anyway, 'DATE' korang aku aturkan ea? No excuse. " jelas rahee dan membuat gaya ok dengan jarinya.
"Suka hati la. Aku malas fikir" balas taehyung tak berminat. Dia membuka fon nya.
"Ehh mana boleh malas fikir. Macam mana korang nak getback kalau perangai macam ni? No no no. Dont acting like this. Cuba jadi gigih sikit. Kala--"
"Eo araseo ii rahee ya. Dekat mana kau nak aturkan DATE aku dengan dia tu? " soal taehyung bingkas sebelum rahee meneruskan ceramah zohornya.
"Good question! How about, honjang mall? " cadang rahee dengan semangatnya.
"Ah molla molla. Kau fikir la dekat mana pun. " Jawab taehyung dan mula fokus dengan fon nya.
"Heol. Kalau kau suruh aku fikir dekat mana pun, kedai runcit ok? "
Taehyung memandang rahee dengan pandangan tak percaya.
"Like, seriously? "
"Then? Can't u suggest it? "
"Kau yang nak manage kan? Pehal aku pulak" bentak taehyung selamba. Dia mengalihkan matanya di skrin fon.
"Aku malas fikir. So, honjang mall ok? "
Taehyung hanya mengangguk seraya mengangkat ibu jarinya. Rahee merengus geram.
Dia mengetap bibir.
"5.00 petang , harini. On time. Sharp! " jelas rahee geram. Terus taehyung memandang rahee dengan terkejut.
"5.00 petang ni? Harini? Wuish. Kau biar belut eh betul? "
"Betul la. Nampak muka aku main ii ke? " soal rahee dingin dan menjeling taehyung.
"Alah, sorry la. Nanti bila kau cakap, aku fokus ok? Jangan buat aku macam ni. Alahh" rungut taehyung dengan muka minta di kasihan.
"Takde ii. Once, Aku cakap A and it will be A for sure"
"Tapi, kau tak cakap A pu-- eh gurau ii. Jangan la renung aku macam tu"
Rahee memutarkan bola matanya ke atas.
"How about.. Her? Macam mana kau nak ajak dia? " soal taehyung.
"Aku tahu la. Kau tak payah sibuk. Dah ii, pergi balik. Pukul 5, i want to see u look so handsome. " pesan rahee dan menolak belakang taehyung untuk berambus.
Tak kasar sangat kan perkataan tu?
•••
Mata rahee meliar ke arah setiap kawasan parkir.
YOU ARE READING
[C]Hate You Mr Idol »LYMI S2«
Random[BACA LYMI S1 UNTUK LEBIH FAHAM S2 NI] "𝓦𝓮'𝓻𝓮 𝓽𝓸𝓽𝓪𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓪𝓶𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓡𝓪𝓲𝓷" "yerin?" -- "move on la tae. yerin takkan kembali" ---- "taehyung ah,jom makan" "shiro! aku nak makan dengan yerin je!" ---- "aku rasa tu yeri...