Wakanda
Kuzeydoğu Afrika'da 10 bin yıl önce kurulan ülkeye düşen bir göktaşı sayesinde, 6 farklı kabileden meydana gelen Wakanda halkını inanılmaz bir boyuta taşır ve bolluğa boğar. Göktaşının yaydığı radyasyon sayesinde Wakanda toprakları her daim verimli kalır ve Afrika kuraklıklarından daha az etkilenir. Ayrıca göktaşının içinde dünyanın başka hiçbir yerinde bulunmayan "vibranyum" adlı, titreşimleri emebilen son derece değerli bir maden de bulunmaktadır.
Bolluk içinde yaşayan Wakanda halkı, ellerindeki nimetleri zorla almak isteyebilecek yabancılardan sakınmak için kendilerini dış dünyadan izole eder. Böylece başka medeniyetler kıtlık, iklim değişimleri, savaşlar ya da kaynak yetersizliği yüzünden pek çok kez sil baştan yapmak zorunda kalırken, Wakanda her alanda gelişmeye devam eder. Günümüzde doğayla iç içe geçen tarihi yapısını ve mistik havasını koruyabilmiş bir megapolise dönüşen Wakanda, hemen her alanda dünyanın kalanından fersah fersah ileridedir.
Wakanda'nın istikrarlı gelişiminin ardında hiç şüphesiz krallarının da büyük desteği vardır: Kara Panter
Kara Panter
Wakanda, birden fazla kabilenin birleşiminden oluşmuş bir hükümet tarafından yönetilmektedir. Kara Panter ise hükümetin başındaki kralın taşıdığı unvandır. Kara Panter olacak kişi, 10 bin yıl önce Wakanda'yı kuran, dolayısıyla ilk Kara Panter olan Beshenga'nın soyundan gelmelidir. Ancak bu soya dahil olmak yeterli değildir. Aday, bunu hak etmek için birden fazla kabilenin şampiyonunu da yenmesi gerektiği zorlu bir dizi sınava tabi tutulur. Son olarak da geleneklerinin bir parçası olan kalp şeklindeki bitkinin suyunu içer ve panter tanrıça Bast'la mistik bir bağ kurarak Kara Panter güçlerini kazanır.
Dora Milaje
Wakanda'yı oluşturan kabilelerden seçilen, Kara Panter'in kişisel korumaları ve aynı zamanda da kraliyet ailesinin güvenliğinden sorumlu olan savaşçılardır. En belirgin özelliği ise, tamamen kadınlardan oluşmasıdır.
T'Challa
Kraliyet soyundan gelen T'Chaka'nın öz oğlu. Babasının kaybıyla birlikte tahta geçerek, Wakanda'nın yeni kralı olmuştur.
Ramonda
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İZ
FanfictionMarvel İçinde -17- Hayatını tek bir amaç uğruna heba etmesiyle, kalbi sürekli büyüyen bir nefret ve intikam hırsıyla dolup taşan bir kara deliğe dönüşmüştü. Karanlığın dibinde dolanan, yalnız ama tehlikeli bir adam. Erik ''Killmonger'' Stevens. Üst...