Boran silanin kalbine nasıl girecekti,onun kalbi bedirhandaydi.Ama birde töre denilen illet vardı.
SILADAN
Bu adam ne laf anlamaz bir şey di. Yeterdi bu kadar saçmalık babamla konuşup herşeyi anlatıp buradan gidecektim .
Babam kahvaltısıni yaparken boynundan sarılıp öptüm.Oy benim güzel gözlüm hyrli sabahlar kızım dedi.Babam seninle bi şey konusacagim deyince sustu .
Sıla bu düğün olacak boşuna kendini yorma dedi.Oan gözyaşları sel olup akarken neden seviyorum ama kavusamiyorum deyince töre dedi.Karşı gelmek olmaz hüküm belli ,sevdiğini öldürmek istemessin değil mi Prensesim derken sesteki tınısı belliydi,suss sıla .
YAZARDAN
Rezan ağada olanları duymuş sevinmişti.Sonuçta oğlu evleniyordu.Ne çok isterdi orada olmayı.
Yaptığı hatalari çok pahalı ödemiş ve tujela ve çocuklarından mahrum kalmıştı.
Üstelik sarp onun sevdiğini elinden almıştı.En büyük hirsida buydu. O tujelanin çocuklarına kurduğu pusuyu bilmez bi şekilde onunla bi yuva kurmuştu.O ise sevdiğini kaybetmişti.İkisi de tujelayi hak etmemişti.
Yaptığı şeyi 18yil sonra burnundan fitil fitil getirecekti ve tujelayi ondan kurtaracakti.Unuttuğu tujela artık böyle bi şey duysada onunda hakkini verip onu da çocukları için bırakırdı.
Az kaldı dedi Rezan ağa .Sevdigimden ayrı 18yilin hesabını kesip seni annenle babanın yanına göndere cem.Düğün hazırlıkları başlamış ,boran sevinçle yerinde duramazken ,sıla ölümle yaşamın ince kıyısında gidip geliyor ve bi yol arıyordu.
Razi olmuyordu kaderine.
Olmasa da sevdiğini öldürecek bir dehşet i töre vardı.
İnşaallah hayat yüzüme güler deyip olacaklara gözü kapalı giderken hayatin getireceği belli değildi.Af çıkmış ve iyi halle Rezan ağa hapisten çıkmış ve asil olaylar ve hesaplaşmalar başlıyordu.
Bu devir hesaplar ve odesmelerin zamanıydı. Tujelanin iki erkek tarafından paylaşılmadığı ve sevdiği adamdan ayrı kaldığı zamanin hesabını soracağı sarpa zaman😦😦😦😦
Tujela sarpa sığınmış ve evlatları için bunca zaman katlanmıştı.Evde düğün hazırlığı yapan tujela gelini için herşeyin en güzel ve iyisini hazırlarken, kapının tiklatilmasiyla girin derken, gelenle gözleri faltasi gibi açılmışti.
Ne isin var senin burda Rezan ağa demisken özlediği gözlere bakiyorken ,içi bir tuhaf olmuştu. Hey gidi dehşet i töre sende kocamisin dedi ic sesi.
Seninle konuşmaya geldim ağa kızı dedi.
Tujela ne kadar özlemişti bu sözü.Buyur konuşalım ama çocuklar yoktur ,malum boranimiz evlenir,düğün hazırlığı vardır ağa dedi.
Biliyorum ağa kızı dedi,benim Söyleyeceklerim bu değil ağa kızı dedi.
Affettinmi beni ağa kızı deyince ,Allahım affetsin seni dedi soğuk bir şekilde.
Onun katında zaten sucumu biliyorum,yalnız senin bilmen gereken şeyler var.
Nedir ağa dedi tujela ,meraktan catlamasa iyiydi.Zaten hala cani gibi sevdiği adamı görmekle afallamis ve eski anılar depresmisti.
Dinliyorum Rezan deyince o malum olay var ya der ,onu planlayan ve öldürmeye çalışan sarpti der Rezan ağa .
Tujela duyduğu şeyi idrak etmeye çalışırken, ne diye bi ses duyuldu.Ewet doğru duydun tujela bizi ayıran sarptır dedi.Çünkü benim dehşet i Torem onun annesi ve babasının katili .
Oda benden sizin araciliginiz ile intikam aldı.Herşey ispatlidir tujela dedi. Artik bunu biliyorsun ve tek benim olmayan sucunda sebebini bana yüklemek ten vazgeç dedi.Ben kirli gecmisimin cezasıni senden ve yavrularimdan 18yil ayrı kalarak odedim dedi.
Şimdiki sıra sende ve çocuklarını göz kırpmadan öldürmek isteyen bu caniden nasıl hesap soracaksin.Ben sensizlikle zaten ölüyüm ağa kızı daha fazla cezayı kaldıracak halim kalmadı.Sensizlik zaten öldürdü ,bundan sonra sadece çocuklarım için yaşarım dedi ve çekip gitti.
Arkasında yıkık virane bir tujela bıraktı.
Sarp verecekti artık hesap çocukları öldürmek te neyin nesi ydi.Gözlerinde intikam ateşi tekrar hükmetmiş ve bunların hepsini sarpdan soracakti.Ama hepsini düğün sonuna birakmaliydi.Zira ilk göz ağrısı evleniyor ve onun oğlu bir agaydi. Yalnız unuttuğu bunlardan boranin zaten haberi olduğu .
Hayatları çok değişecek ve intikam zamani tujeladaydi.Çocukları na yaptığı şeylerin hesabını soracaktır.
Bekle sarp gorusecegiz dedi .....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEHŞET İ TÖREM
General FictionAlın yazımmiş kim bilirdi dehşetin içinde benim gibi töre kurbanı olan rezan ağanın esiri olacağım ben kim miyim TUJELA .... Gizem -gerilim20 Genel kurgu 38" Genel kurgu 28 Genel kurgu50"