BÖLÜM 12

6.3K 207 2
                                    

Aşiret toplanmış , bütün ağalar rezana kilitlenmişti.Herkes tek soruyla rezana bakıyordu , neler oluyor neden burada toplandık. Rezan uzun bir sessizliğin ardından , ağalar hepiniz hoşgelmişşiniz.
Buraya gelmenizin amacı bellidir .Uzun süredir yoktum benim yokluğumda karım hanımağamız işleri idare etti,  sağola dedi .Tekrar şahin bakışları o soğuk grimselere dönmüştü.Bu dehşet i törenin dönüşüydü.Allah'ım sen koru , onu ve evlatlarımı.

Ağalar aşiretimizden üç kişi öldürüldü benim holdigimin ve aşiretimizin adamlarıydı dedi , herkes birbirine bakıp , nasıl olur ağam dediler , şimdi ben tekrar ağalığı alıyorum ve bu cürret kimin buluyorum , destür varmıdır ağalar deyince eyvallah diyen en yaşlı ağa ayağa kalkarak ağamızsın , canımızda malımızda sana feda dedi....

Rezanın gözündeki kin vahşet intikam ve kan kokusu burnumdaydı.
O iğrenç rezan yine sahnedeydi.
Sevdiğim adam yoktu karşımda .Boyun damarları belli belli oluyor sık sık nefes alıp veriyordu.

Rezan buydu işte , dehşet i töre ....

Herkes gittikten sonra , odaya geldi , çocuk kar boynuma sarılıyordu bu onu sakinleştirsin istedim açıkçası
Ama daha fazla yoruyordu ve onun yumuşacık rezanı ortaya koyuyordu.

En çok istediğim şeydi , o bizim babamızdı.Ama tamda bir ağaların ağasıydı.Yapılması gereken oydu da .

Yatağa geçtiğinde sarılıp , öpünce yeter rezanımı istiyorum, dedim oda tamam aşkım ama ben zaten aynı  rezanım sevgilim derken bile gözleri kan istiyordu .

Bu benim rezanım değildi, ama bir konuda haklıydı , o kadar masum insanı öldüren kimse bulunup misliyle karşılık bulacaklardır.

Rezan bu sefer hiç de sakin değildi.Uykunun tatlı durağında uyumaya dalarken , gece yarısı adeta kapı yıkılırcasına çalmaya devam ediyor du.

Kalkıp rezan ı uyandırdım. Rezan sert bir şekilde uyandı , hayırdır inşallah deyip , silahını da alıp aşağı hızla inip , ne oluyor burada diye bağırdı.
Gelen yetiş ağam dört adamımızı boynunu keserek öldürmüşler yetiş ağam diye feryat figan ediyorlardı.

Kulaklarım adeta zonkluyor,  içimdeki kaybetmek korkusu yeniden hortlamıştı.Hazırlanın diye bağıran rezan üstünü değiştirmek için içeri geçince ellerine yapıştım , lütfen aşkım dikkatli ol diye , öylece kalmıştım , aşkım sakin ol sen bir hanımağasın , ben yokken nasılsan şimdide öyle kuvvetli olmanı istiyorum aşkım dedi.

Tamam aşkım deyince tujela ağa kızı yavrularım sana emanet dedi ve hızlıca odadan alnıma bir öpücük kondurup çıkıp gitti.

Sabah olmuş , gün ağarmıştı, saat 07 00gelmişti, ama rezan hala ortalık yerde yoktu.Merak tan ölmüştüm , inşallah başlarına bişey gelmezdi.
O bir agaydı ve sorumlulukları o kadar çoktuki aynı işler le 3yıl bende uğraşmak zorunda kalmıştım.

Hanımağam rezan ağam avluda  deyince koşarak aşağı avluya gittim, ama bir de ne göreyim .Yanında 17 yaşlarında bir genç kız vardı,  neler oluyor rezan ağam deyince , bu kız benim yeni karım ağa kızı tujela dedi.

Neydi bu şimdi şakamıydı, efendim anlayamadım deyince , kan davası bitti tujela , berdel oldu .Onlar dan 25kişi bizden 20kişi öldü bugün başka çarem yoktu tujela aşkım deyince , sonu karanlık hiç bir şeyi hatırlamıyordum, bayılmışım .

Hayır bunu bana yapamazdı , ben onun tek karısıydım , üstelik iki erkek evlat vermiştim ki , kumalık bir durum yoktu.Rezan dememle yanımda biten rezana bu nedir neden berdel oldu deyince, onlarda bizden kız aldılar ağa kızı dedi ,

Semada bizim konağa gelin olarak geldi , kan dökülmesin diye evet demek zorunda kaldım sevgilim dedi .
Rezan ağa artık senin bir karın yok tujela adında bilesin dedim,  gözleri yine dehşet i töre olmuştu.

Ne demek karım yok , sen nesin tujela dedi , ben senin için öldüm artık rezan ağa ben babamın evine gidiyorum deyince , öyle bir bağırdıkı adeta yer gök yıkılmıştı.

Senin burdan ancak cesedin çıkar tujela derken,  gözleri adeta ateş fışkırıyordu. Öyle san rezan ağa üstüme kuma gelmekte ne oluyor,  ben sana iki tane erkek çocuk verdim.
Sen benim üstüme kuma getirdin, hem de bir çocuğu , ağa babama gidip ellerine sarılıp , bu revamıdır ağa babam deyince , gelinim haklıdır, bu neyin nesi rezan ağa kızım gidebilirsin dedi .

Çantalarımı alıp çıkarken , yukarı ateş açıp bir yere  gidemezsin , sen benim nikahli karımsın , aşık olduğum , uğruna öldüğümsün nere gidiyorsun , ağa kızı deyip , eğer buradan bir adım daha atarsan , yeminle senide bu mardinide yakar yok ederim ağa kızı , ben dehşet i töreysem bunu yaparım,  bilesin demişti.

DEHŞET İ TÖRE

DEHŞET İ TÖRE


Öylece yerinde gözlerini kan bürüyen sevgili rezan ağa benim yapacağım hareketi bekliyordu, sen bekliye dur rezan ağa , öldürsende yanında kalmam , artık senin karın değilim bil bunu kafana sok .

Yeni karınla sana mutluluk diliyorum,  deyip konaktan kendimi dışarı atmıştım.Baba evine dönmüştüm , olanlar duyulmuştu., Babam büyük bir sevinçle kabul etmişti.artık çocuklar olmadan rezan olmadan bir hayat başlamıştı.

Zor bir yaşamım yoktu,  aslında ailem beni çok severdi , en çok abim canım abim.Mardinde bir ilk olmuş bir ağa ile hanımağa boşanmışlardı.Evet ilk emsal bendim herkes tarafından çok şaşkınlıkla karşılanmış , ve en çok bana hak verilmişti.

Artık hür bir kadın olunca , direk istanbuldaki babamın holdinginin başına geçmiştim .Rezanın holdiginin yönetimide artık bende değildi .
Çocuklar onda kalmıştı , çünkü başka türlü boşanamazdım.

Herşey o kadar hızlı olmuştuki , rezan ağa oğün tam 70kişiyi kurşuna dizmiş diye laflar çıkmıştı.
Yalandı umarım ogünden sonra rezan ağanın yüzünü bir daha hiç görmemiştim., acaba ne yapıyordu, artık körpe karısıyla eğleniyordur , ah rezan ağa ah Allah'ım seni bildiği gibi yapsın.

AHHHHH REZAN AĞA AHHHHH
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

DEHŞET İ TÖREMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin