Feszengve álltam előttük.
-Nos? -kérdezte idegesen Katniss -Ki vele? Miért kellett botrányt okoznod az élő showban?
-Mert Lovelace ócsárolta a körzetemet. Úgy éreztem, nem hagyhatom. Sajnálom.
-Sajnálod? -De jó, a papagáj is megszólalt -Sérülést okoztál a műsorvezetőnek! Tudod, hogy ezt mit jelent?
-Nem -mondtam -De egyet tudok, mégpedig azt, hogy rohadt idegesítő hogy maga folyton közbeugat.Amelia hápogni kezdett, Saraphine-on pedig látszott, hogy próbálja visszatartani a röhögést. Katniss azonban nem értékelte túlságosan.
-Ebből elég, Stiles. Ezzel most rossz színben tüntetted fel magad a Kapitólium szemében.
-Engem nem érdekel a Kapitólium -vágtam rá -Sőt, azt sem értem, miért kell egy a nagy valóságshow-szerű felhajtás a viadal előtt, alatt és után.
Katniss sóhajtott egy aprót.-Tudod, mióta hívják Panemnek az országunkat, Stiles?
-Vagy töriből is olyan jó vagy, mint illemtanból? -vágott közbe Amelia.
-Fogja már be! -Saraphine is becsatlakozott a beszélgetésbe.
-Pontosan száz évvel ezelőtt -adtam választ -mikor Snow elnök hatalomra került.
-Igen. És tudod, honnan ered ez a név?
Megráztam a fejem.
-Panem et circenses -mondta Katniss -latin kifejezés. Azt jelenti, kenyeret és cirkuszt.Bólogattam, hogy értem. Amelia rámsandított, aztán visszatért körmei nézegetéséhez.
-Ez a mondat Panem alapja. Panem maga a kenyér, ami éltet. És mit gondolsz, hol a cirkusz?
Ekkor végre megértettem.
-A viadal. A viadal a cirkusz.
-Pontosan. Semmi köze a forradalomhoz, vagy a lázadásokhoz, ez egyszerűen olyan, mint az ókori Rómában a gladiátorharcok. Puszta szórakozás az elitnek, ahol a rabszolgákat vadállatokkal zárták egy ketrecbe. Érted már? Ezért vannak a viadalok minden évben. És most te is rabszolga vagy, akit összezárnak vadállatokkal.Elgondolkodtam. Ezt miért nem tanítják az általános iskolában? Na jó, ez hülye kérdés volt. Meg Katniss ezt honnan tudja? Ha tényleg így van... Akkor véget kell vetni a viadaloknak. Nem igazság, hogy pont a gyerekeket kell öldösni. Sőt, a legjobb lenne, ha nem gyilkolásznának senkit. Ha szimplán csak nem lenne viadal.
-Szóval, akkor megbántad, hogy Lovelace szemét lilára pingáltad, és hogy elferdítetted az orrát?
-Ó, én nagyon -mondtam cinikusan.
Saraphine elmosolyodott, Katniss pedig csak forgatta a szemét.
-Jó, akkor majd átadom neki, hogy nagyon sajnálod.
-Köszönöm.Katniss kifelé indult, én azonban még utána szóltam.
-Én most mi lesz?
-Eléggé késő van már. Majd holnap délután lesz a pontozás.
Láttam, ahogy Amelia próbál leplezni egy gonosz mosolyt, amit nem tudtam mire vélni.
-És... Az hogy megy?-Bemész egy bizottság elé, és mutatsz nekik valami harcmozdulatot, vagy valami olyan gyakorlatot, ami hasznosítható az arénában. Aztán ezt pontozzák, és megosztják mindenkivel.
Belém fagyott a következő szarkasztikus megjegyzés.
-És... Lehet még holnap gyakorolni egy kicsit? Odalent az edzőteremben?
-Persze. A holnap délelőtt ezért van. Hogy minél jobb pontod legyen.Amelia felhorkantott.
-Ha rajtam múlna, akkor erre nem lenne sok esély...
-De nem magán múlik -szóltam rá kicsit idegesen.
-Biztos vagy benne? -a papagáj felemelte nemesebbik felét a kanapéról, és az ajtóhoz ment.
-Most megyek, még el kell kísérnem Mirabellt a kozmetikushoz. Mindig ilyenkorra estére kéri az időpontjait. Csak hát szegényke utál egyedül ott ülni, kell neki egy beszélgetőpartner.
-És ez mégis ki a francot érdekel? -Saraphine dühösen utána intett.-De fel lett vágva a nyelved, mióta Stilesszal dolgozol, Saraphine. Talán azt akarod, hogy beköpjelek? Elmondjam az anyádnak, hogy rossz a magatartásod?
Amelia különösen kihangsúlyozta az "anyádnak" szót. Saraphine elkomorodott, és elhallgatott.
Ezután a papagáj, mint aki jól végezte dolgát, kiviharzott, ott hagyva a hármasunkat: Katnisst, Saraphine-t és engem.
YOU ARE READING
Don't Look Back (HUN)
FanfictionA 15 éves Stiles Stilinski a Tizenkettedik körzet lakója. Utálja a szénbányát, a fémműről nem is beszélve, és gyakran kiszökik a kerítésen túlra, főbékeőr apja tiltása ellenére. A Negyedik Nagy Mészárlás alkalmával kiválasztják Stiles legjobb barátj...