kapitel 14

10.3K 315 43
                                    

kapitel 14

Oh. Gud.

Hans varma läppar värmer hela mig och jag lägger armarna om hans nacke och drar honom närmare. 

Han läppar mot mina.

Hans kropp mot min.

Hans styrka som överförs genom en enda kyss.

Jag kan känna hur jag blir varm i hela kroppen och jag pressar mig hårt hot honom. Vill inte sluta. Våra läppar rös sig tillsammans och jag kan inte andas. Jag har aldrig tidigare upplevt något så intensivt och lugnande på en och samma gång-

Min kropp skriker efter honom men min hjärna säger något annat.

Jag spärrar upp ögonen och drar mig ifrån honom när jag inser att det är hjärnan jag måste lyssna på. Jag måste lyssna på mitt sunda förnuft. 

Det vill säga om jag har något.

Jag kysste just Ethan.

Nej, Ethan kysste mig.

Jag ser på honom. Hans ögon visar mig som en uppe bok att han gillade det som hände, men samtidigt är de förvånade, chockade och jag vet inte varför.

Är det för att jag drog mig ifrån? finns det någon annan anledning? Var jag så dålig på att kyssas?

Jag skakar på huvudet en aning för mig själv och tar ett steg fram mot Ethan med tårar svidande bakom ögonen.

Jag kan inte fatt a hur någon kan vara så här grym mot en människa. Jag hade gjort allt i min makt för att stå emot honom men efter den där kyssen vet jag inte om det är möjligt för mig att förneka vad jag känner för honom.

Jag kan inte fatta hur någon kan vara så grym mot en annan människa. 

Är det så här hans spel fungerar? Han lurar dem till att gilla honom och får sedan ut det han vill från dem. 

Hela tiden har jag inbillat mig att det finns något hos honom som skulle kunna ändras. Kanske skulle han kunna bli annorlunda. 

Även när jag trodde att han var ett svin hade jag alltid ett hopp, en röst i mitt huvud som sa att han inte alltid var ett rövhål. Att han kanske hade en själ där inne någonstans. 

Jag kan inte fatta hur han kunde kyssa mig. Jag vill inte vara med i det här spelet längre. Jag ville inte att någon som honom skulle kunna ha sådan stor inverkan på mig. Men först nu inser jag att det aldrig hade att göra med alla andra han sårade att göra. Anledningen till att jag varit så arg på honom är för att jag hade känslor för honom. Känslor jag inte ville ha. Genom att bli en bricka i hans spel fick jaga vara nära honom. Jag hade övertalat mig själv om att jag hatade honom. Kanske för att dölja sanningen från mig själv. 

För efter den dagen jag hjälpt honom med bilden visste jag någon stans inom mig att han hade mig fast.

Men jag vill inte det här längre.

Jag vill inte.

Jag.

Vill.

Inte.

Jag kan känna de brännande tårarna bakom mina ögonlock när jag blundar för en sekund. Jag försöker hindra dem från att komma fram. 

Han är Ethan. 

Han kommer att såra mig.

Han är bara ute efter jakten.

Nu har han bevisat att han kunde kyssa mig. Det borde räcka. För jag vill inte vara med.

Jag öppnar långsamt mina ögon för att möta ett par andra ögon. De vackraste men farligaste ögonen jag kan tänka mig. Jag skakar på huvudet.

‘’Jag tänker inte bli en av dina tjejer som gör allt du ber om. Jag tänker inte bli utnyttjad på något sätt och du ska ha en sak klart för dig’’ säger jag med varnande ton ‘’Om du kysser mig igen lär du få åka i rullstol resten av livet.’’

Jag vänder mig om går med raska steg ur huset innan tårarna faller ner för kinderna.

Ibland är han underbar och ibland vill jag slita huvudet av honom.

Jag skulle kunna älska honom, självklart. Men jag skulle aldrig kunna lita på honom.

Dangerous Love (svenska)Onde histórias criam vida. Descubra agora