epilog

8.1K 281 206
                                    

Epilog:

Det hände mycket den där veckan efter att jag kommit tillbaka från att varit fången hos Drake. Drake och hans medarbetare var åtalad för så många brott att det inte ens var en mening med att hålla en rättegång. De hade för många bevis, för många vittnen. Men av någon anledning så måste man ju alltid ha en rättegång. 

Det fanns för många vittnen för att Drake skulle ha en chans att klara sig.

Rättegången var det obehagligaste jag skulle göra i hela mitt liv. inte bara när jag skulle vara vittne och berätta min historia, vad som hände, utan även det faktum att Drake knappt sa ett ord och nästan aldrig tog blicken från mig. han såg inte på mig med hat men inte med någon annan känsla heller.

När jag hade bett om att berätta vad jag varit med om hade jag varit helt ärlig. Jag hade talat om exakt vad som hände. De gånger han skadat mig men även att det var det ända han gjorde för att skada mig. för även om jag aldrig ville se honom igen så ville jag vara helt ärlig när det gällde vad som hade hänt.

När Drake talade mindes jag honom säga att han älskade mig. det hade högt mig i hjärtat så hårt. Han kanske tror att det var kärlek han kände gentemot mig, men det var det inte och en dag hoppas jag att han kan inse det.

Drake blev dömd till livstids fängelse, vilket är mellan 18 till 25 år. Jag är inte riktigt säker på hur det fungerar men jag hoppas att han är där inne så länge som möjligt.

Och min mamma?

Hon hade varit så orolig att hon inte släppt sig ur sikte på ett bra antal veckor, enda gången då hon lät mig vara ifred var när Ethan var i närheten. För trots hans bakgrunds historia så räddade han hennes dotter, mig, och hon litade på honom.

Jag och Ethan då?

Ja, vi har det bara bra. Vi tar en dag i taget.

Men jag erkänner att det var svårt i början. Vi båda har varit med om mycket och Ethan kände sig skyldig över att han lät mig vänta så länge innan han kunde hitta mig. men jag förstod honom och om jag ska vara ärlig så var det inte så länge. Jag klarade mig och han klarade sig. Det är det viktiga i det hela.

Ethan besökte även mannen vars flicka de Drake skadade. Han bad om ursäkt för att han var en del av vad som hände. Mannen hade förlåtit honom. han hade insett att det var Ethan som gett tillbaka pengarna och att det Ethan faktiskt ångrade sig. Så han anmälde honom inte och kan inte ens förklara hur stolt jag är över att Ethan gjorde det. Jag var med honom hela tiden. Höll hans hand och log uppmuntrande när han behövde det.

Jag minns att jag en gång i tiden velat få Ethan att bli så kär i mig att han skulle sätta mitt liv framför sitt eget. Och tillslut var det något han gjorde. Jag lät bara bli att krossa honom, för det innebar att krossa mig själv

Jag och Ethan har det just nu underbart, nu när allt det här snart kan ligga bakom oss. Jag älskar honom mer än någonsin, men vi är sjutton år gamla, vi får se vart världen leder oss...

..

Jag vet att detta är jätte kort, men det är en epilog.

LÄS DETTA!:

Jag har ett alternativ för er.

Jag vet att jag har sagt att jag kommer att skriva en tvåa tlll Dangerous love. Men jag tänkte såhär antigen så skriver jag en tvåa, eller en helt ny berättelse med nya karaktärer och ny historia.  Skriv gärna i kommentarerna vad ni vill!

men oavsett så kan ni låta min berättelse ( dangerous love) vara kvar i era bibliotek för jag kommer att lägga ut här när jag börjar på en ny berättelse så att ni kan veta när jag har lagt ut bok två eller en ny berättelse

Och tillslut vill jag tacka er sååå mycket, ni är helt fantastiska! Ni stöttar mig och är så snälla! Tack så jättemycket!

Dangerous Love (svenska)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang