Kapitel 9
En ny dag. Förra veckan hade jag varit ute och köpt nya kläder. Det var värt det för Ethan kan inte ta blicken ifrån mig. Han har gett mig komplimanger, flirtat och varit överdriven.
Allt för att få mig att gilla honom men jag avfärdar honom. Om jag låter honom få mig direkt kommer han att tröttna. Dessutom flirtar han fortfarande med andra tjejer. Inte lika ofta men han gör det fortfarande.
I dag är det simning med vår årskurs. Det betyder att det kommer att finnas otroligt många tjejer i bara bikini och Ethan i samma rum. Det ingick verkligen inte i min plan. Det hade gjort att jag fått köpa en ny bikini också... jisses det här kommer inte att bli billigt.
Jag ser mig själv i spegeln. Min nya bikini är mer sexig än enkel.
Den är svart och ser ut som vanliga underkläder fast i annat material och det är push up på den.
Jag suckar och snurrar rund för att se att den sitter ordentligt. Det går inte att förklara hur obekväm jag är i det här men jag har inte mycket till val... har jag?
Jag får bara bita ihop och göra det bästa av situationen helt enkelt...
Ingen annan än jag är kvar i omklädnings rummet så jag känner mig lite säker men jag hade sett tjejernas blickar när jag väntat med att ta på mig min bikini men ingen hade ifrågasatt mig utan bara accepterat att jag inte ville byta om än.
När jag kommer ut från omklädningsrummet kommer alla att fatta varför. Jag tror att tjejerna kommer tycka att jag är överdriven även om några av dem gör exakt samma sak.
Jag ger min spegelbild en sista blick innan jag sveper handduken om mig och går ut till de andra.
Jag ser genast Ethan. Han är ute på det djupa vattnet med fyra andra och jag kan de att de andra fyra är tjejer.
Jag suckar och himlar med ögonen.
Japp... det är Ethan det...
Jag ser hans blick vandra åt mitt håll och jag passar på att ta av mig min handduk i samma ögonblick.
Jag känner mig naken framför hans blick som skannar min kropp uppifrån och ner. Jag kan bara gissa mig till hans tankar.
Jag tvingar mig själv att möta hans blick och ge honom ett lekfullt leende.
Jag ser att han höjer ett ögonbryn och ser nyfiket på mig. Han tränger sig ut från tjejerna och när han stiger upp från vattnet jag kan inte hjälpa att jag drar efter andan.
Hans kropp är perfektion. Hans magmuskler är tydliga och får mig att bli både ur och pigg på en och samma gång.
Jag slänger ifrån mig tankarna så fort som det går. Jag få inte va som alla andra tjejerna. De bryr sig bara om hans perfekta yttre inte hans vidriga inre.
Det gör mig illamående.
Han går fram till mig och ser hungrigt på mig kropp samtidigt. Jag flinar självbelåtet för mig själv en sekund men återgår sedan till att se oskyldig ut.
Han står framför mig och det floppar vatten från hans hår.
''Du anar inte hur vacker du är'' säger han och hans blick är inte längre hungrig och han ser inte längre på min kropp. Han ser mig faktiskt i ögonen.
Det som förvånar mig och får mig att tappa fattningen är hans ton. I vanliga fall är hans röst full av lust eller bara retlig men nu är den mjuk. Hans ögon ser annorlunda på mig och jag kan inte hjälpa att i en halv sekund tänka på attan kanske inte är så dum som han spelar. Kanske är det bara det, ett spel. En fasad han sätter upp.
Men i samma ögonblick som jag ser den nya sidan av honom är den försvunnen och hans blick är ännu en gång retlig och självsäker.
Och det är då jag inser att han vill ha mig. Han är ute efter ett pris och just nu gör jag mig för lättillgänglig. Och vad jag har sett gillar han jakten. Det enda sättet att få honom att vilja ha mig är att först visa honom att han inte har en chans.för om jag ger upp för lätt kommer han tröttna och jag måste få honom att bli kär i mig. Men det finns gränser.
Jag tänker inte ha sex med honom. Nej. Han måste bli kär! Inget annat. Det här handlar inte om åtrå.
Så jag gör något jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag tar tag i första killen som går förbi oss, lägger armarna om hans axlar och kysser honom passionerat på munnen.
Kyssen är vidrig. Blöt och slemmig men jag försöker få den att se sexig och underbar ut.
När jag drar mig ifrån killen ser jag hur hans ögon är mörka. Men jag ignorerar honom och vänder blicken mot Ethan som ser rasande ut. Av någon anledning påverkade det honom mer än vad jag trodde att det skulle göra.
Jag flinar mot honom och säger sedan oskyldigt:
''ville du något?''
Han säger inget men han vänder sig om och gör exakt samma sak som jag gjort. Han tar tag i första tjejen som kommer förbi och kysser henne på samma sätt som jag kysst den andra killen.
Jag ser bara på dem med uttryckslös min och ignorerar den underliga känslan jag får i magen.
Han drar sig ifrån henne och ger mig en sista blick innan han går ut från simhallen. Och den dagen ser jag honom inte igen.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Dangerous Love (svenska)
Ficção AdolescenteNicole klarar inte av den nya killen i klassen, han är arrogant, irriterande och stöter på varje tjej som andas- Redan från första stund klarade hon inte av honom. Ethan vet mycket väl om att Nicole inte gillar honom. Hon vet inte varför han fortsät...