kapitel 17

10.7K 297 68
                                    

kapitel 17

Jag vaknar på söndags morgonen av att någon rör sig i sängen och jag spärrar upp ögonen och ser på platsen bredvid mig.

Jag andas ut när jag ser att det är Ethan. För en sekund hade jag helt glömt av att han var här.

Jag granskar honom. Han har på sig tröjan från igår och byxorna. Jag granskar hans ansikte och ser att blåmärkena redan är bättre men det förvånar mig inte eftersom de inte varit så stora. Han hade knappt några skador i ansiktet, bröstet hade varit värst.

Han möter min blick och jag ler. Jag sätter mig upp och ser mig omkring i rummet. Jag går fram till garderoben och plockar fram ett par mys byxor, ett linne och underkläder.

Jag vänder mig om med sakerna i famnen för att möta Ethans blick.

''Jag ska bara gå och byta om och under tiden får du sitta kvar här'' säger jag.

Han nickar och jag märker att hans blick dras till det jag håller i famnen.

Jag ser ner på sakerna och himlar med ögonen medan jag håller upp min svarta spetts Bh.

''aldrig sett är sån här innan eller?'' säger jag och skrattar lite ''Det kallas Bh''

Han ser upp och möter min blick igen och flinar.

''Tro mig. det var inte därför jag tittade''

Jag höjer ett ögonbryn.

Han flinar.

''Jag tänkte inte på själva Bh:n. jag tänkte Bh:n på dig''

Jag kan inte låta bli att skratta och kasta en kudde på honom.

''äckel!''

''Bara med dig'' säger han och blinkar.

Jag himlar med ögonen igen och går till badrummet för att byta om.

...

När jag kommer ut från badrummet så står mamma där.

Hon har en perfekt knut, en kavaj med matchande svarta byxor och hon ser på mig med samma överlägsna min som vanligt.

Missförstå mig inte, jag älskar henne... , men ibland kunde hon vara för mycket och som alltid var det jobbigt som var prioritet ett.

''Jag tycket att jag hörde dig prata med någon på ditt rum'' säger hon ''Och när jag skulle kolla var ditt rum låst''

Jag sväljer.

''Mitt rum brukar vara låst''

Hon skakar på huvudet.

''Inte när du är inlåst i badrummet''

Jag försöker hålla mig lugn fast hjärtat bankar hårt i bröstet av panik. är Ethan på riktigt!? Han kan ju inte låsa.

''Om du visste att jag var inne i badrummet varför provade du då att öppna dörren till mitt rum?'' frågar jag.

''Försök inte, det går inte att låsa utifrån''

Jag suckar.

Det är sant.

Fan...

Fan!

''Jag låste inifrån också'' svarar jag.

Jag måste komma på något.

''Jaså? Och varför då om man får fråga?'' säger hon och lägger armarna i kors.

Dangerous Love (svenska)Onde histórias criam vida. Descubra agora