16. Kapitola

215 51 24
                                    

„Zabila jsi Watery!" ječel dav a já se snažila nezhroutit na zem a nerozbrečet se.
„Ty mrcho!" zakřičela na mě Clover.
„Tak to už by stačilo!" zařvala Cure. „Ona je nevinná! A až se to dokáže, vsadím se, že si vyberete na obviňování někoho jiného! Je mi z vás zle!"
„Drž hubu, ty na tom nejsi o moc líp, když se klidně pitváš v mrtvolách a vůbec ti to nevadí!" ozvalo se z davu.
Cure zaskřípala zuby. „Jdeme, nemá to cenu," usoudila, popadla mě za kopyto a začala mě táhnout pryč.

„A jak podle pitvy vlastně poznáte, co se jí stalo?" zeptala jsem se, aby řeč nestála. 
„Musíš dobře odhadnout, které zranění utrpěla jako první a které zranění ji zabilo. A taky pomůže určit vražednou zbraň," vysvětlovala Cure. „A taky to, jestli vrah oběť tou zbraní praštil, nebo probodl. To zužuje výběr možných zbraní. No nic, vysvětlím ti to pak," dodala, když si všimla, že nechápu.
„A to tě táta nechá pitvat svoji spolužačku?" zeptala jsem se, protože se mi to příliš nezdálo.
„Snad jo," pokrčila rameny Cure.
Chvíli jsme šly mlčky.
„A jsme tady," konstatovala Cure když jsme došly k velké bílé budově.
Cure vytáhla klíče a odemkla. „Pojď," vyzvala mě a zamířila po nějakých schodech dolů.
Já ji jen mlčky následovala.
Cure odemkla další dveře. „Ahoj tati!"
„Ahoj, Cure," přišel modrošedý jednorožec s temně modrou hřívou.
„Můžu ti pomoct s pitvou?" rozzářily se Cure oči.
„No tak jo," souhlasil Curein táta.
„A... totiž... je někdo konkrétní, koho bych chtěla pitvat," vymáčkla ze sebe Cure.
„Vážně? A kdo to je?"
„Silent Watery."
„Není to ta tvoje mrtvá spolužačka?"
„No... vlastně jo."
„Nenechám tě pitvat tvoji spolužačku!"
„Ale my jsme jen chtěly..."
„Myslely jsme si, že se s ní tak můžeme... rozloučit," zkusila jsem to vzít do svých kopyt.
„No já nevím, je to vaše spolužačka," pokusil se nám v tom zabránit Curein táta.
„Prosííím!" udělala psí oči Cure.
„No tak dobře. Mimochodem, ty jsi kdo?" podíval se na mě.
„Smart Mystery," představila jsem se.
„Já jsem Undaunted Air."
„A jde se pitvat!" okomentovala tuto situaci Cure.
Následujících několik hodin proběhlo tak, že Cure a její táta se hrabali v Wateryině mrtvole a já po tom, co jí vyndali mozek, jen odvracela pohled a snažila se nepozvracet.
„Tak a je to hotové!" vykřikla radostně Cure. Na rozdíl ode mě na ní to, že viděla něčí mozek a na rozdíl ode mně i ostatní vnitřnosti, nezanechalo téměř žádné následky.
„Rozloučily jste se s ní?" zeptal se Undaunted Air.
„Samozřejmě," kývla jsem, ale moc přesvědčivě to neznělo.

„Bylo to super!" vypískla Cure, když jsme opustily budovu.
„Vážně?" pozvedla jsem obočí.
„Zjišťovala jsem, co se jí stalo!" ječela nadšeně Cure a já začala pochybovat o jejím duševním zdraví.
„A co se jí stalo?"
„Pachatel ji nejdřív zezadu praštil do hlavy. Čím, to jsem nezjistila, ale lze předpokládat, že zbraň byla ze dřeva. To ji ale nezabilo. Vrah chtěl oběť úkryt a tak ji shodil z útesu. To ji zabilo - pád z třiceti pěti metrů."
„A je něco co o tom vrahovi víme?" chtěla jsem vědět.
„Víme, že je to jednorožec, alicorn, nebo něco jiného, co má stejný druh magie jako poníci. Na ráně na hlavě byly nalezeny stopy magie. Čí, to se zjistit nedalo, ale to, že je vrah jednorožec ukazuje ještě víc na to, že jsi to byla ty."
„A ty tomu věříš?"
„Já ne, ale většina ostatních ano. A i kdyby měli pravdu, dokud tě nezavřou, jsi policií pořád považována za nevinnou."
„Díky, to mě uklidnilo," zavrčela jsem.
„Promiň, chci jen říct, že nemají žádný důkaz. Jednorožců jsou v Equestrii miliony."
„To jo, ale většina z nich neměla ani páru, kdo Watery je," povzdechla jsem si. „A když už ji znali, zbožňovali ji a měli ji za svůj vzor!"
Cure mě objala. „Ale ty jsi nevinná, Smart. Jsi nevinná a ty to víš. Pravda se ukáže. Slibuju..."

Magie Není Všechno ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat