"Omma appa nak cucu?!" Soal aku dengan nada suara ditinggikan.
"Mama papa nak cucu?!" Soal Taehyung pula. Aishih! Hahaha.
"Yalah! Kamu berdua kan dah lama kahwin. Takkanlah tak ada anak?" Kata Papa Kim.
Maigad! - .. -
"Err.. alaa apa salahnya kalau ada anak lambat? Kitorang kan masih muda. Heheheh." Kataku sambil tersengih. Taehyung menolak bahuku dengan bahunya. Aku menjelingnya.
"Hmm.. kan elok kalau ada anak awal-awal." Kata omma aku.
Huhu tidakk!!
"Yalah, nanti Tae dan Diya usahakan. Omma appa dan mama papa tunggu je. Okay?" Kata Taehyung.
"Baguslah." Kata mereka dengan serentak.
Wajah Taehyung aku pandang lalu jeling. Dia tersenyum nakal lalu mengenyitkan matanya.
Aih byuntae nya laki aku. Ish ish ish..
♡♡♡
Aku melihat Taehyung sedang mengemas tempat tidurnya melalui pantulan cermin meja solekku. Dia perasan yang aku sedang memakai losyen. Dia memandang aku.
"Sayang pakai losyen ke? Wanginya~" Katanya. Aku ketawa kecil.
"Haah, kenapa? Suka?" Soalku sambil tersenyum manis.
Kalau nak tau, inilah first time nya aku pakai losyen yang wanginya boleh menusuk ke hidung orang. Haha selalunya cuma pakai losyen yang biasa je. Wangi memang wangi tapi biasa je. Ini aku cubalah pakai yang kuat punya yalah sebab nak pikat suami punya pasal. Hahaha
"Mestilah suka. Wanginya boleh menusuk ke hidung saya." Kata Taehyung. See? Aku baru je dah cakap. Bau losyen yang aku pakai ni memang kuat.
"Eleh, yalah tu. Dah saya nak tidur." Kataku lalu berjalan ke arah katil kami berdua yang bersaiz King itu. Memang muat dengan aku dan Taehyung hahaha.
"Sayang, awak dah lupa ke pasal permintaan ibu bapa kita?" Soal Taehyung. Aku mengerutkan dahi. Permintaan apa ya?
"Permintaan apa? Ada ke?" Soalku. Dia mengangguk.
"Diorang nak cucu. Saya pun nak anak. Rumah ni sunyi je bila anak tak ada." Katanya.
"Oh, nak anak.. WHAT?!! NAK ANAK?!!" Jeritku. Taehyung terkejut.
"Ish! Terkejut saya!" Kata Taehyung. Aku terus ternganga.
"Aw.. awak nak anak ke..?" Soalku. Dia mengangguk.
"Please? Lagipun kita dah lepas sekolah. Apa salahnya ada anak?" Soal Taehyung. Aku menunduk. Aku pun nak anak juga cuma aku masih lagi nak meluangkan masa dengan Taehyung. Yalah kalau dah ada anak nanti aku selalu kalah. Lagipun muda sangat untuk kitorang jadi mama and papa. Huhu~
"Tak terlalu awal ke, Tae? Mudanya kita nak jadi mama papa." Kataku. Dia menggenggam tanganku.
"It's okaylah. Kan sweet kalau keluarga muda." Pujukkannya sambil menggelus lembut rambutku. Aku mengeluh.
"Herm.. kesiannya awak." Kataku dengan sayu. Dia tersenyum nipis.
"Okaylah." Jawabku. Dia tersenyum lebar.
"Thanks, sayang." Katanya.
"Everything for you, sayang." Balasku. Aku tersenyum. Dia bangun lalu mematikan lampu bilik.
Kasihan juga kat dia dan parents kitorang. Terpaksalah aku terima ") janji orang yang aku sayang bahagia.
♡♡♡
Telefon bimbitku berdering menandakan seseorang menghantar mesej. Aku bangun dari kedudukkan aku di sofa lalu menjawab panggilan itu.
Dah agak dah mesej tu dari Hanna. Aish! Haha rindu pula dengan budak tu. ♡
HannaBestie♡ :
"Hai, Bestie!! Rindu kau!! Buat apa tu?"You :
"Hai too, Bestie!! Rindu kau jugak! Tak buat apa pun. Cuma duduk je kat rumah. Kenapa?"HannaBestie♡ :
"Ohh, keluar jom? Ajak Tae sekali. Cakap kat dia Jung Min rindu kat dia. Haha."You :
"Ohh, okay! Nanti aku bagitau dia. Kita jumpa kat mana?"HannaBestie♡ :
"Erm.. kat Cafe yang selalu kita duduk lepak tu lerr.. hahaha."You :
"Ah, okay! Nanti aku dengan Tae ke sana. Tunggu tau!"HannaBestie♡ :
"Okay, sayang sayang!!~♡"You :
"Ahaha yelah sayang!♡"Aku terus meletakkan kembali telefon bimbitku di atas meja di mana photo frame gambar perkahwinan aku dan Taehyung.
"Eeii.. lesbian eh?" Kedengaran suara tu sangat dekat di telinga aku. Hampir terjerit aku dibuatnya.
"Ish! Tae! Awak ni terkejut saya!" Marahku. Dahlah kepala dia masih ada syampu. Dengan tuala dia dililit kat pinggang. Amboi sexy nya kau♡
Bersambung
Sedap sedap je Tae cakap bini dia lesbian 😂 ahaha.. gila laa.. btw harap korang enjoy cerita ni.. maaflah kalau tak berapa best 😅..
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Romance"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...