Di dapur omma dan Hanna sudah tersenyum-senyum suka apabila mendengar perbualan aku dan Taehyung. Nampaknya omma sukakan Taehyung. Haihh..
♡♡♡
Setelah bersiap itu aku terus masuk ke dalam kereta. Mata Taehyung tidak lepas dari memandang aku. Aku memandang wajahnya dengan blur.
"Kenapa pandang macam tu? Buruk sangat ke style aku?" Soal aku. Dia menggelengkan kepala.
"No. Kwon Diya always cantik. Tak pernah tak cantik." Katanya. Aku tidak membalas pujiannya dan terus memandang ke hadapan.
"Kenapa awak cantik?" Soal Taehyung.
Okay soalan ni memang bodoh.
"Tanyalah omma dan appa aku. Kenapa tanya aku pula?" Kata aku. Dia anggukkan kepala.
"Okay! Nanti saya tanya. Haha!" Katanya lalu ketawa. Ingin je aku tampar mamat ni. Obses sangat dengan aku. Dari sekolah rendah lagi. Rimas weh rimas! ×_×
Kami berdua beredar dari situ meninggalkan perkarangan rumah.
"Kita dua je ke?" Tanya aku. Taehyung mengangguk. Apakah?
"Kenapa tak ajak BTS member sekali? Kan best." Kata aku. Sebenarnya aku tak nak berjalan berdua-duaan dengan dia. Aku manalah suka dia. ~_~
"Kenapa nak ajak diorang? Kita berdua je pun dah okay. Awak malu eh bila berduaan dengan saya?" Soal Taehyung sambil tersenyum nakal.
"Yalah, yalah!" Kata aku. Dia ketawa kecil.
♡♡♡
Sedang BTS member lepak di sebuah cafe, mereka terlihatkan salah satu antara sahabat mereka sedang duduk berseorangan di kerusi yang hanya di hadapan meja saja.
"Eh, itu bukan ke Kang Jung Min? Dia buat apa kat sini?" Soal Yoongi kepada BTS member yang lain.
"Tak tau dia. Nampak muka macam baru dah lepas putus cinta. Nak pergi kat dia tak?" Tanya Namjoon. BTS member mengangguk serentak.
Setahu aku Jung Min ni tak pernah bercinta. Lainlah kalau dia sukakan Hanna. XD
"Jom." Kata mereka lalu bingkas bangun dari kerusi dan pergi ke arah meja Jung Min.
"Weh, Jung Min. Okay tak? Dari jauh lagi kitorang tengok kau, macam tak okay je. Kenapa?" Soal Hoseok sambil mengangkatkan kedua belah keningnya.
"Korang tau kan yang aku ni tak pernah nak jatuh cinta?" Tanya Jung Min. BTS mengangguk.
"Tau. Kenapa?" Soal Jimin.
"Aku sekarang.. dah berjaya jatuh cinta! Huwaa!!" Jeritnya. BTS member membesarkan mata mereka.
"Ha! Dengan siapa?" Soal BTS member dengan serentak.
Haih, bising betul.
"Lee Hanna! Arghhh!!" Jung Min sudah menjerit seperti orang tidak waras. BTS member saling berpandangan lalu ketawa terbahak-bahak.
HAHAHA!!
"Korang ni dah kenapa?" Soal Jung Min.
"Budak skema macam kau ni pun reti nak bercinta. Hahaha!" Kata Jungkook.
Krik.. krik..
Semua mata memandang Jungkook.
Budak.. Budak.."Aaa.. Eh, Jung Min. Macam mana boleh jatuh cinta kat dia?" Soal Jungkook yang sedang menukar topik.
"Aku pun tak taulah. Dia tu lawa sangat sebab tu aku terpikat. Haish!" Kata Jung Min.
"Kau dah confess kat dia belum?" Tanya Jimin. Jung Min menggelengkan kepala.
"Asal pulak? Takkanlah takut kot?" Soal Yoongi.
"Aku tak biasa. Lagipun manalah dia suka kat aku. Dahlah skema, bodoh pulak tu!" Kata Jung Min.
Amboi, sanggup mengutuk diri sendiri. Peliknya sikap kawan lagi seorang ni. Haih..
Kepala Jung Min dipukul oleh Jin dari depan.
"Aduhh! Kenapa ni? Sakitlah!" Rengekkan Jung Min kerana kesakitan. Siapa suruh kutuk diri sendiri? Gila sungguh.
"Yang kau kutuk diri sendiri tu kenapa? Kau tak bodohlah. Ish! Tak baik cakap macam tu." Marah Jin. Jung Min mendiamkan diri.
"Yalah, sorry." Katanya. Jin mengeluh lalu mengangguk. BTS member yang lain langsung tak bersuara. Takutkan Jin, mungkin?
"Korang tolong aku boleh? Tolong ajarkan aku macam mana nak luahkan perasaan ni kat dia dengan secara matang." Kata Jung Min. BTS member saling berpandangan antara satu sama lain lalu 'ok'
"Okay!" Jawab mereka dengan serentak.
Jung Min tersenyum lebar. Bila ditengokkan kasihan pula dia. Tak tahu macam mana nak luahkan perasaan pada seorang gadis yang dicintai olehnya. Nasib baik ada BTS member yang nak bantu dia. Huhu~
♡♡♡
Bersambung
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Romance"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...