37《MAAFKAN SAYA, SAYANG》🐒💛

61 2 0
                                    

"Diya, awak dah okay kan?" Soalnya. Aku tahu mesti dia fikir yang aku masih lagi tak dapat terima kenyataan yang anak aku kandung selama 6 bulan itu dah tak ada.

"Okay je. Kenapa?" Soal aku. Aku sengaja mengatakan bahawa aku okay kerana aku tak nak kalau dia risau. Tetapi sebenarnya aku tak okay.

Mataku dah mulai berkaca. Bibir bawahku diketap untuk menahan daripada menangis

"Tipu. Saya nampak mata awak berair tu." Kata Taehyung. Segera aku mengesat air mataku.

"Oh, mata saya pedih tadi sebab habuk masuk." Alasanku. Dia menarik tubuhku untuk duduk di sebelahnya lalu tubuhku dipeluk olehnya.

"Maafkan saya, sayang." Kata Taehyung. Aku terus menangis. Kedua belah pipinya aku pegang. Matanya direnung dalam olehku dan ya, matanya sudah mulai menitiskan air mata.

"Sayang, kan saya dah cakap semua tu bukan salah awak. Tak perlu untuk awak minta maaf pada saya. Sebab awak tak bersalah." Kata aku. Dia menunduk.

"Tapi disebabkan kedegilan saya kita accident dan awak mengalami keguguran. Anak kita dah tak ada lagi." Katanya. Aku memeluknya. Kepalanya disandarkan pada bahuku.

"Shh.. jangan meneruskan nak salahkan diri. Benda tu nak berlaku, jadi biarlah. Siapa kita nak menghalang semua ketentuan Tuhan kan? Kita ni cuma manusia. Jadi, kita terpaksa untuk terima semua yang dah terjadi termasuklah kehilangan anak kita yang saya kandungkan selama 6 bulan tu." Kataku. Dia mengangguk lalu menangis dengan teresak-esak.

"Maafkan saya, Diya. Saya rasa bersalah. Sayalah penyebab anak kita dah tak ada." Katanya. Aku memejamkan mata lalu menangis.

Semua kenangan aku bersama Taehyung sewaktu berbicara dengan bayi kami di dalam kandunganku diiambas kembali di kepalaku.

♡♡

"Nanti bila anak daddy dah besar, kamu jangan macam mommy tau? Suka sangat membebel dengan mulut kecil dia tu." Kata Taehyung sambil mengusap perutku.

"Eh, kenapa pulak? Kalau membebel pun awak tetap suka kan? Katanya kita ni comellah apalah." Kataku sambil tersenyum. Dia ketawa kecil.

"Sayang, bila dah besar nanti kamu backup lah mommy biar daddy kamu tak usik mommy lagi." Kataku. Taehyung terus mencubit hidungku.

♡♡♡

Aku menangis sambil memeluk Taehyung. Aku berharap sangat supaya kami akan mendapat cahaya mata untuk kali yang kedua. Berharap agar semua ni takkan pernah terulang lagi. ")

♡♡♡

Bulan 12 sudah pun tiba. Aku busy sangat nak siapkan sesuatu. Nak tau aku busy kan apa? Well, birthday my Taetae 30/12 so harini tarikhnya pun 30/12 .. so kenalah be ready nak siapkan persiapan birthday dia. Dia tak tahu pun hahaha.. tapi malam ni aku nak sambut birthday Tae dengan family, and member aku. Hahaha. Kitorang dah janji nak buat party birthday kat tepi pantai. Bermalam kat situ yuhuuu.. tapi sayangnya parents aku dengan parents Taehyung tak boleh bermalam sebab appa and papa kitorang ada hal kat pejabat.. hmm so sad "(.. tapi tak apa. Sempat lagi nak sambut sebelum pagi. Hahaha.. so yeah.. tak sabar haha. ♡

Sedang aku menyiapkan makanan untuk dihidangkan sebagai makan malam nanti, Taehyung, Jungkook dan Jimin yang dari tadi jadi photographer terus berlari ke arahku. Kedengarannya Taehyung menjerit-jerit. Dah kenapa?

"Arrghhh Diya!!" Badanku terus dipeluknya dengan erat. Parents kitorang dan BTS member yang sedang mengemas and duduk kat situ semuanya pandang aku dengan Taehyung.

"Ish! Awak ni dah kenapa? Terjerit-jerit macam orang jumpa hantu." Marahku. Dia mengambil rambutku lalu menutup wajahnya.

Haih gila. Hahaha.

"Jimin dengan Jungkook tu lah. Diorang nak bagi lebah kat saya. Eeii nanti dia sengat kan sakit." Kata Taehyung. Aku terus mengerutkan dahi.

"Awak cuba jangan takut. Awak tu lelaki. Lainlah kalau saya ni. Lelaki mana boleh takut." Kataku lalu tersenyum. Parents kitorang dengan BTS member tersenyum-senyum melihat aku dan Taehyung. Hahaha.

"Tak takut. Cuma risau je kalau dia sengat saya." Katanya. Eleh alasan tu. Hahaha.

"Elele, alasan! Dah mari sini duduk, makan." Kataku. Dah macam jaga budak kecil pula aku. Hahaha.

Bersambung

Readers semua.. jujurlah author cakap.. time buat fanfic ni author senyum je.. dah macam orang gila senyum sorang ii haha.. terasa macam author sendiri pula kat situ.. aish haha.. 😂❤❤

Suamiku Sayang (K.T.H)Where stories live. Discover now