22《CINTA?》🐒💛

40 2 0
                                    

Guys.. bila dah sampai part Diya tak nak mengaku yang dia cintakan Taehyung korang dengor laa lagu ni.. hahaha.. 😂

Dari jauh lagi aku melihat mereka berdua ketawa lalu saling bercubit-cubit.

"Tae.. kau .. kau tipu aku ke..? Apa semua ni?" Bisik aku di hati sambil memejamkan mata dengan rapat. Mereka berdua terus memandang ke arah aku. Hanna dan Taehyung melambaikan tangan ke arah aku. Aku tidak membalas. Taehyung berlari ke arahku lalu memberikan senyuman.

"Hai..? Kenapa dengan awak?" Soalnya.

Tanpa sebarang alasan, wajah Taehyung aku tampar dengan kuat sampaikan dia memandang ke arah tepi. Dia memegang pipinya.

"Diya, kenapa ni?" Soalnya. Aku mencuba menahan air mata daripada terus mengalir.

Aku tahu BTS member yang dari jauh memerhatikan kami terus berlari ke arahku.

"Asal ni? Kenapa Diya tampar Taehyung?" Soal Jimin.

"Dah suami sendiri curang. Tamparlah! Lain kali curanglah kat depan mata saya! Lepas tu saya yang akan tanggung sakit hati. Teruskanlah! Teruskan bermesra-mesra dengan Hanna! Jangan sesekali nak panggil saya!" Kata aku lalu pergi dari situ membawa air mata.

"Diya! Kau dah salah faham! Diya!" Panggilan dari Hanna aku buat tidak endah saja.

"Diya! Awak dah salah faham." Kata Taehyung. Dia mengejar aku. BTS member mulai menanyakan Hanna sesuatu.

"Kau dengan Taehyung buat apa sampaikan Diya marah macam tu?" Soal Namjoon.

"Kitorang cuma nak merancang sesuatu untuk Diya. Bukannya apa pun! Takkanlah korang nak kata aku ni rebut laki orang? Hei, aku dah ada tunanglah!" Kata Hanna. Ya, Hanna sudah ada tunang. Tunangnya adalah Jung Min. Jung Min tak ada di situ sebab ada hal di kampung.

"Merancang apa?" Tanya Jungkook.

"Sini biar aku cerita." Kata Hanna.

Mereka semua pun mendengarkan apa yang dikatakan oleh Hanna.

♡♡♡

Apabila mendengar Taehyung melaungkan namaku, aku melajukan lagi kakiku untuk melangkah. Tetapi dia lebih laju dari aku. Heh! Dia kan atlete? -,,-. Dia terus menarik pergelangan tanganku.

"Sayang, kenapa ni? Kenapa awak menangis lepastu tampar saya?" Soalnya dengan sayu. Kasihan juga. Pipi dia dah merah sebab aku. Huhu ~_~

"Ish! Apa sayang sayang?! Boleh lagi awak tanya kenapa saya menangis, kenapa saya tampar awak?" Soal aku. Wajahku sudah basah dengan air mata.

"Saya tau. Mesti awak tengok saya dengan Hanna berborak dengan mesra kan? Itu salah fahamlah. Kitorang berborak tu sebab ada benda nak rancang. Ianya berkaitan dengan awak. Takkanlah awak nak marah kalau saya nak merancang sesuatu untuk awak?" Soal Taehyung.

Ceh! Yalah tu! Hemph!

"Boleh percaya ke?" Soal aku sambil memeluk tubuh dan memandang ke arah lain.

"Boleh. Kalau tak percaya awak tanyalah Hanna. Lagipun kalau kitorang buat benda lain, mestilah Jung Min tak nak. Itu Jung Min, saya dan Hanna yang merancang." Kata Taehyung. Aku mengesat air mata dengan kasar.

"Keyh! Terima kasih sebab jujur." Kataku lalu ingin melangkahkan kaki untuk masuk ke kelas.

Tetapi Taehyung menarik tanganku dengan kuat sehingga menyebabkan aku berada di dalam dakapannya. Dia memelukku dengan erat sambil meletakkan dagunya di atas bahuku.

"Awak cemburu eh? Sorrylah. Lain kali saya akan ajak sekali BTS member. Sorry tau sayang? Awak janganlah marah. Saya tak suka." Katanya.

"Bukan cemburu, cuma terluka sikit." Kataku.

"Cemburulah tu. Nampak sangat awak dah berjaya bukakan hati untuk saya. Awak cintakan saya ke, Diya?" Soalnya. Berkerut dahiku mendengar kata-katanya.

Cinta?

"Cinta? Ish! Tak adalah! Dah saya nak masuk kelas!" Kataku lalu berlari meninggalkan Taehyung di situ.

Dia sudah mulai tersenyum gembira.

"Saya percaya. Awak dah mula cintakan saya, Diya. Yess!!" Katanya lalu menjerit sambil melompat-lompat.

Sukalah tu kalau aku cintakan kau.

♡♡♡

Bersambung

Alahai Diya.. kau tipu pun Taehyung tetap tahu juga.. jodoh korang kuat.. hahaha😂

Suamiku Sayang (K.T.H)Where stories live. Discover now