"Comel kan? Itu Tae Junior baru kita." Katanya. Aku tersenyum lalu menangis. Rasa terharu ada rasa sedih pun ada. Sebab benda yang aku nampak tu adalah anak puppy warna coklat. Comel!!! ~_~ ♡
"Aww so sweet! Thanks sayang!" Aku terus memeluknya. Dia ketawa kecil.
"Saya buat semua ni untuk awak. Saya sanggup berikan apa-apa je yang awak suka, janji awak happy. Saya tak suka tengok awak sedih-sedih. Sebab tulah saya hadiahkan puppy untuk awak." Kata Taehyung. Aku mengangguk lalu melepaskan pelukan itu. Aku menarik pergelangan tangannya dan dibawa keluar.
Baju tidur pun masih lagi pakai. Hahaha.
"Arghhh!! So cute!!" Jeritku sambil mendukung anak anjing itu. Comel~♡
"Hahaha.." Taehyung ketawa melihat telatahku yang macam budak-budak. Haihh.. Diya.. Diya..
"Mana dapat? Setahu saya kat sini takde kedai haiwan." Kataku sambil memandang wajah Taehyung. Tapi tangan aku sibuk main dengan telinga anjing ni. Hahaha.
"Tadi saya bangun awal sebab terlalu sejuk. Jadi saya keluarlah nak minum air panas. Masa saya nak masuk bilik tu, saya dengar seekor anjing ni menyalak kat saya. Mula tu saya ingatkan dia nak gigit saya. Tau tau je dia manja-manja dengan saya. Bila saya tanya orang, orang cakap dia takde tuan. Tuannya ada sebenarnya tapi dah pindah ke Indonesia. So, saya ambillah. Saya nak jadikan anak anjing tu sebagai Tae Junior kita." Kata Taehyung. Aku ketawa kecil lalu menghampirinya.
"Kelakarlah awak ni." Kataku. Taehyung nengerutkan dahi. Mesti dia tak faham. - .. -
"Kelakar? Kenapa?" Tanya Taehyung.
"Awak ni terlalu handsome. Sebab tulah anjing ikut awak. Husband siapalah ni." Kataku sambil mengusik. Dia menarik tanganku untuk dipeluk.
Sakitlah weh.. - ,, -
"Of courselah husband Kim Diya. Saya handsome, awak pulak cantik. You're biyutipul(beautiful) sayang!" Katanya lalu mencium mataku. Hahaha
"Awak ni! Kejap panggil saya Kim Diya, kejap panggil Kwon Diya. Aish!" Kataku sambil tersenyum. Dia ketawa.
"Okaylah! Saya panggil awak Kim Diya." Katanya. Aku mengangguk. Dia mencubit hidungku.
Sedang aku dan Taehyung bergurau-gurau, aku ternampakkan Tae Junior kitorang hampir-hampir pergi ke bukit. Aku terus menjerit. Tapi bukit tu taklah tinggi sangat. Cuma aku risau.
"Arrghhh!! Taehyung, Tae Junior kita!! Cepat!!" Jeritku. Taehyung berlari untuk mendapatkan Tae Junior kami.
Tapi sempat lagi Taehyung tu tergolek ke bawah. Adeyh.. nasib baik bukit tu tak tinggi. Aish! Aku apa lagi, menjeritlah.
"KIM TAEHYUNGGG!!" Aku menjerit sambil berlari ke arah Taehyung.
Sesampainya aku di bukit tu, aku terus menghembuskan nafas lega. Taehyung selamat dan Tae Junior pun selamat. Taehyung jatuh tergolek-golek sambil peluk Tae Junior. Aduihh kasihan. Hahaha.
"Sayang!! I'm okay!" Jawabnya. Aku ketawa kecil. Haish nasib tak jadi apa-apa.
♡♡♡
Rumah tangga aku dan Taehyung sudah pun masuk ke-3 tahun. Dan yeah, macam biasa bila rindu nak luangkan masa bersama, Taehyung akan ajak aku bercuti pergi tepi pantai. Yalah, dia sekarang dah mula masuk pejabat. Dah jadi CEO MUDA yall.. hahaha.. syarikat pun makin maju. Omma appa dan mama papa dah pergi bercuti. Itu pun aku dengan Taehyung yang suruh. Kitorang nak bagi diorang peluang untuk pergi honeymoon. Yalah lama dah tak spend time dengan family. Huhu.. aku dan Taehyung pun pergi honeymoon. Dulu kata nak pergi tapi tak pergi-pergi. Salah akulah tu. Hahaha. Sekarang aku yang ajak dia. :P huhui..
Aku dan Taehyung berjalan di tepi pantai sambil berpimpinan tangan. Tangan kananku memeluk Tae Junior aku dan Taehyung. Haha. Dia pun nak join juga kan? XD.
"Sayang, tak terasa kan rumah tangga kita dah masuk ke-3 tahun? Rasa macam baru semalam je kita kahwin." Kataku. Taehyung tersenyum.
"Itulah kan? Mungkin sebab kita bahagia, sebab tu tak terasa. Hehe." Jawabnya. Aku hanya mengangguk.
Bersambung
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Romance"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...