Bulan dan Bintang umpama cinta kami berdua. Tidak boleh dipisahkan. Cinta aku dan dia hanya disaksikan dengan hati yang tulus. Tanpa dirinya siapalah aku. Dialah yang mampu membuatkan aku bahagia buat selamanya. Hanya dia. ")
♡♡♡
Akhirnya umurku sudah pun mencecah ke 19 tahun manakala Taehyung sudah pun berumur 20 tahun. Bermakna perkahwinan aku dan dia sudah masuk setahun. Jangan risau guys, aku dan dia setia dengan yang satu. Huhu~♡
Sewaktu aku menyiram pokok bunga, aku terdengarkan suara Taehyung menjerit. Aku berasa sangat risau lalu berlari masuk ke dalam bilik.
"Arghhh!! Diya tolong!!" Jeritnya.
"Tae!" Jeritku sambil berlari ke arah atas.
Betapa sakitnya hati aku setelah melihat dia sedang lari daripada lebah. Dah macam apa dah. Aish kalah aku.
"Arghh!! Tolong!!! Eeii lebah ni!" Aku tergelak melihat telatahnya itu.
"Lebah pun takut? Ingatkan apa tadi. Aish!" Kataku. Baru saja aku ingin kembali turun ke bawah, Taehyung berlari ke arahku lalu sembunyi di belakangku sambil menutup wajahnya dengan rambutku. Aish gila lah dia ni.. hahahai..
"Tolong saya!! Dia nak sengat saya tu!! Huhu, mama!!!" Jeritnya di telinga aku. Sakit gila doh. -..-
"Ish! Sakitlah telinga saya! Awak ni." Marahku. Dia menghentakkan kaki seperti budak kecil.
Mengalahkan budak kecik. Hahaha
"Tolonglah.. penat tau saya lari." Katanya. Aku menggelengkan kepala lalu mengambil spray nyamuk lalu membunuh lebah itu. Hahaha spray nyamuk pun jadilah. Jap nak gelak. Hahahaha.
"Dah selesai." Kataku. Dia mengangkatkan kedua belah keningnya.
"Itu je? Senang gila." Katanya. Aku menolak dadanya dengan jari telunjukku.
"Yalah, awakkan boboy kenapa nak takut? Saya yang gegirl ni pun tak takut macam awak. Memalukanlah awak ni. Hahaha!" Kataku sambil mengejeknya lalu ketawa. Dia tersenyum nakal lalu mengucup bibirku.
Okay inilah cara dia nak diamkan aku.. gilaa lah hahaha. Selalu buat aku malu.. a
aih aih.."Tau pun diam. Nak lagi?" Soalnya. Aku senyum nakal.
"Kalau berani, boleh je." Kataku. Dia membisikkan sesuatu ke telingaku.
"Nak lebih, boleh?" Soalnya. Pipi aku dah mulai membahang dan merah. Aku menolak tubuh sasanya itu.
"Ish! Byuntae! Tak berubah berubah dari dulu!" Marahku. Malu aku dibuatnya. Aish!
"Byuntae dengan awak je. Hahaha!" Katanya. Aku terus mencubit perutnya.
"Aw aw aw! Sakit! Lepas lepas! Aduduh!" Terlompat-lompat dia kerana sakit.
"Itulah dia! Siapa suruh?" Kata aku lalu melepaskan cubitan itu. Dia menjeling aku lalu ketawa kecil.
"Welk! Cubitlah lagi!" Katanya lalu mendukung aku dan dibawa masuk ke dalam bilik. Nasib baik aku sempat lari. Hahaha. Kalau tak habislah aku. Hahaha
Ahh gila punya Kim Taehyung!! XD
♡♡♡
Omma, appa dan mama papa Taehyung sudah pun berada di hadapan rumah kami. Pintu rumah kami diketuk oleh appa.
Tokk.. tokk.. tokk
"Diya? Tae? Mama papa dan omma appa datang ni. Diya, Tae?" Kata appa aku. Mereka saling berpandangan apabila mendengar suara aku dan Taehyung ketawa bersama.
"Hahaha! Tae gelilah, lepas!" Jeritanku. Aish! Jangan fikir bukan-bukan yaa.. Tae tu geletek perut aku. Bukannya apa hahaha!
"Apa diorang buat tu?" Soal Mama Kim.
"Kita salah masa kot? Nak balik tak?" Soal appa aku. Adedeyh.
"Marilah." Baru saja mereka nak keluar, pintu rumah dah dibuka oleh aku dan Taehyung.
Nampaklah wajah kitorang ni macam orang tak betul. Lagi-lagi aku. Rambut dah serabai. Taehyung lah ni. Aish! Nasib sayang.. aww ^_^♡
"Sorry omma appa, mama papa. Tadi Diya nak buka pintu tapi Tae ni ha sempat lagi geletek Diya. Rambut Diya pun dia kusutkan. Sorry tau." Kataku. Kedua-dua ibu bapa kami ketawa bersama.
"Oh, bergurau rupanya. Ingatkan apa tadi." Kata Papa Kim.
Aku dan Taehyunv saling berpandangan lalu tersengih.
"Marilah masuk." Pelawaan Taehyung.
♡♡♡
Kami semua berborak-borak sambil meminum air teh. Yalah, rindu nak borak sama-sama.
"Kamu berdua ni dah setahun kahwin. Bila nak ada cahaya mata?" Soal mama.
"Cahaya mata?" Soal Taehyung dan aku dengan serentak.
Tak faham guys..
"Mama Kim kamu cakap, kamu berdua kan dah setahun kahwin. Bila nak bagi kami cucu?" Soal omma. Betapa terkejutnya aku lalu menyembur air ke lantai. Alaa baru je nak minum. Taehyung pula tersedak. Aih kesian sungguh. Hahaha.
Bersambung
Mak bapak nak cucu pula😂 ahahaha.. adududu mudanya TaeDiya nak jadi mama and papa 😂💕
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Romance"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...