15《CEMBURU 2》🐒💛

56 2 0
                                    

"Hah! Tengok apa?! Baguslah tu! Ajak perempuan lain masuk kereta! Nampak je cantik terus nak ajak masuk! Awak tak nampak ke bakal isteri awak ada kat sini? Suka-suka je nak ajak perempuan lain masuk! Ingat saya ni apa? Batang kayu?" Marah aku. Taehyung tersenyum.

"Awak cemburu ke Diya? Haha. Finally!" Katanya. Aku mengerutkan dahi.

Aku cemburu? Hello, aku tak cemburu okay? Haish!

"Perasan! Saya tak cemburu okayh! Saya cuma tak suka." Kata aku.

WEH !!

"Yeke? Habis tu kenapa baru mengaku yang diri tu bakal isteri saya? Bukan ke awak tak nak selama ni?" Usikkannya. Aku ternganga lalu memandang ke hadapan. Aih malu yall :'(

"Cemburu tak nak mengaku." Katanya.

"Ish! Jangan banyak cakap. Jalan cepat." Marah aku. Dia ketawa. Haih suka betul kacau aku. Aku tak tahulah macam manalah esok. Dahlah esok aku dan dia tinggal serumah. Yalah, kan dah kahwin? Hish!

♡♡♡

Dalam perjalanan pulang untuk menghantar aku ke rumah, Taehyung meniti setiap rupa aku. Rambutku yang berwarna sedikit perang itu diselak ke belakang untuk melihat wajahku dengan lebih jelas. Dia mulai tersenyum sendiri.

"Patutlah saya terpikat kat awak. Awak cantik. Dari dulu lagi saya dah geram tengok muka awak. Comel sangat sangat sangat. Tak terasa kan? Esok awak akan jadi milik saya sepenuhnya. Esok saya akan digelar sebagai suami awak. Gembira sangat. Thanks for everything, sayang." Kata Taehyung lalu dahi aku dikucup lembut oleh Taehyung.

Mata aku terbuka sedikit kerana terjaga dari tidur.

"Thanks too, Tae." Bisik aku di hati.

♡♡♡

Dingg!! Baru saja ingin melangkahkan kaki untuk masuk ke dalam bilik air, telefon bimbit Samsung Galaxy J7 Prime aku berbunyi menandakan seseorang menghantar mesej. Aku mengambil telefon itu lalu membaca isinya.

Taehyung ~_~ :
"Hey, sayang. Ingat tak harini hari apa?"

Tanpa sedar aku tersenyum sendirian membaca mesej itu.

You:
"Mestilah ingat. Kenapa?"

Taehyung ~_~:
"Yeay! Tak lama lagi awak akan jadi isteri saya. Makeup lawa-lawa tau?"

You:
"Ya, saya taulah nanti. Awak cuma tunggu dan tengok je."

Taehyung ~_~:
"Okay! Kalau macam tu awak bersiaplah dulu. Saya nak pergi gereja kejap."

You:
"Okay."

Taehyung ~_~:
"Bye sayang. Loveyou♡"

You:
"Hmm yelah."
"♡"

Tanpa sedar aku sudah pun menghantar emoji berbentuk hati kepada Taehyung. Aih cuai! ×_×

Aku meletakkan Samsung Galaxy J7 Prime itu di atas katil lalu kembali masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

Bila aku baru perasan yang aku terhantar emoji berbentuk hati dekat Taehyung, terus aku berlari ke arah katil lalu menggapai telefon bimbit aku.

"Alamak! Terhantar emoji love pulak! Ishh kau ni Diya!" Monolog aku sendirian. Aku terus menaip sesuatu untuk dihantar kepada Taehyung.

You :
"Weh, emoji love tu saya tertaip tau. Typo."

Aku menekan butang 'send' untuk menghantar mesej itu kepada Taehyung.

Beberapa minit kemudian, telefon bimbitku berdering. Mungkin mesej dah masuk?

Dingg!!

Taehyung ~_~ :
"Eleh, tak payah nak typo typo bagai. Saya taulah awak sengaja send emoji tu. Dah mula sayanglah tu. :p"

Aku terus menepuk dahi. Dia ni kan! Geram je aku tengok.

You :
"Tak payah nak perasan. Itu cuma typo. Dah saya nak bersiap. Bye!"

Taehyung ~_~ :
"Wuu.. tak mengaku. Okay, bye! ♡"

Aku hanya mengeluh lalu menggelengkan kepala. Cuai sungguh kau ni Diya. Ish ish ish..

♡♡♡

Setelah siap, aku memakai baju biasa dahulu kerana aku perlu pergi ke rumah kelurgaku untuk bersiap-siap di sana.

Baru saja aku ingin keluar dari ruma, Hanna sudah pun muncul di luar pagar. Terkejut aku dibuatnya.

"Gosh! Hanna, terkejut aku!" Marah aku. Hanna tersenyum lalu menghampiri aku.

"Sorry. Aku rindukan kau." Kata Hanna lalu memeluk aku dengan erat. Pelukannya aku balas.

"Aku pun rindu kau jugak. Itulah tinggalkan aku lagi." Kata aku. Hanna sebenarnya kawan serumah aku. Oleh kerana ommanya rindukan dirinya, dia terpaksa balik ke rumah keluarganya dan tinggal di sana selama sebulan. Lama kan?

"Sorrylah. Aku ingatkan nak ajak kau sekali masa tu tapi kau pulak tak ada kat rumah. Hmm sedih!" Katanya. Aku ketawa kecil lalu meleraikan pelukan itu.

"Dah, dah. Sekarang kau boleh lepaskan rindu kau kat aku. Tapi kau kena ikut aku pergi balik rumah omma aku. Sebab aku kena bersiap-siap kat sana. Baju wedding semuanya kat sana. Kau ikut eh?" Kata aku. Hanna ketawa lalu membuat gaya 'ok'.

"Okay!! Untuk Diya, semuanya okay!" Katanya. Aku ketawa kecil.

♡♡♡

Bersambung

Suamiku Sayang (K.T.H)Where stories live. Discover now