30《BYE BESTIE》🐒💛

57 3 0
                                    

"Nak terkejut buat apa? Laki awak je kot." Katanya dengan selamba. Aku hanya menggelengkan kepala lalu menggosok-gosok kepalanya yang bersyampu itu.

"Ini apa ni? Kenapa kepala masih bersyampu? Awak ni macam budak-budaklah. Pergi basuh kepala tu sekarang. Aish! Dahlah pakai tuala je. Ingat saya tergodalah eh? Nanti parents or BTS member datang kan apa diorang fikir? Sana pergi mandi!" Arahku sambil menolak tubuhnya supaya naik ke atas untuk sambung mandi. Dia sengaja tak nak naik. Suka sangat kacau aku lepastu ketawa. Aish!

"Tak nak!" Katanya. Aku memarahinya.

"Pergi masuk toilet sekarang!" Jeritku. Dia mendukung aku dan dibawa naik ke atas.

"Weh, apa awak buat?!" Marahku.

"Nak ajak mandi lorh!" Katanya.

"Saya tak naklah! Saya dah mandi! Lepas!" Marahku. Dia boleh lagi buat tak endah je. Aish! Pembuli betul. Nasib baik dia tu husband aku. Kalau tak, kaki aku nilah makannya. -..-

♡♡♡

Aku, Taehyung, Hanna dan juga Jung Min sudah pun tiba di cafe favourite kitorang iaitu Seoul's Cafe. Kat situ air dia dengan makanan dia memang sedap. Sedap gila! Haha. Dari zaman sekolah lagi kitorang suka lepak kat sini. Kadang-kadang kalau buat study group mesti kitorang buat kat sini. Memang banyak kenangan kat cafe ni. Huhu~

Setelah berborak-borak, aku melihat wajah Hanna dan Jung Min berubah ke sedih. Kenapa?

"Korang, aku dan Jung Min nak bagitau sesuatu." Kata Hanna.

"Apa? Bagitaulah." Kata Taehyung.

"Sebenarnya lepas kitorang dah kahwin ni, parents kitorang ajak kitorang duduk kat Australia. Yalah, kat sana kan ada rumah kitorang yang dihadiahkan oleh parents aku. Jadi, kitorang terpaksalah balik sana." Kata Hanna. Ya, Hanna dan Jung Min baru je dah kahwin awal tahun haritu. Hmm nak pindah pula. "(

"Mesti ke pindah?" Soal aku. Hanna dan Jung Min mengangguk.

"Kenapa tak beli je rumah kat sini? Kenapa nak sana?" Soal Taehyung.

"Terpaksa. Sebab parents kitorang tak nak ulang-alik dari sana ke sini sebab nak melawat kitorang. Tiket pun bukannya murah. Mahal tau." Kata Jung Min.

"Alaa, relaxlah. Kau kan orang senang. Takkanlah tak mampu nak beli tiket mahal tu?" Soal Taehyung.

"Aish! Masalahnya itu duit parents aku bukan aku! Tumbuk kan baru tau." Kata Jung Min. Taehyung menjelirkan lidahnya ke arah Jung Min.

"Gila sungguh!" Kataku dan Hanna dengan serentak.

"Gila gila pun saya, tetap suami awak jugak!" Jawab Taehyung dan Jung Min dengan serentak. Ahahaha! Aku dan Hanna ketawa kecil.

"Jadi, korang dua jangan sedih tau? Jangan risau, aku dan Hanna tetap ingat korang walaupun jauh. Kita kan kawan dari kecil lagi. Mustahillah nak lupa." Kata Jung Min. Aku dan Taehyung saling berpandangan lalu mengangguk.

"Harap-harap parents korang ubah fikiran. Biar kita semua tak berpisah!" Kataku. Mereka mulai ketawa.

Ahahaha!

♡♡♡

Sedang aku berborak dengan omma, appa dan Taehyung di rumah, aku seperti mahu memuntahkan sesuatu. Segera aku lari ke arah bilik air.

"Welk! Welk!" Taehyung yang terdengarkan aku muntah itu terus disuruh oleh omma untuk melihat keadaanku.

Setelah Taehyung pergi kepadaku, omma dan appa saling berpandangan lalu tersenyum.

"Tak lama lagilah tu." Kata omma. Appa tersenyum lalu mengusap-usap belakang omma.

"Itulah. Tak apa kita doakan je supaya cepat." Kata appa. Omma mengangguk.

Taehyung berlari ke arahku yang masih lagi berada di sinki. Bahu ku dipegang olehnya.

"Sayang, okay tak ni? Awak tak sihat ke?" Soalnya sambil meletakkan belakang tangannya ke dahiku.

"Tak panas pulak. Awak ni kenapa?" Soal Taehyung. Aku menggelengkan kepala.

"Saya tak tau. Saya rasa pening-pening nak muntah. Tak taulah kenapa." Kataku.

"Hmm.. kita pergi klinik keyh? Kita beli ubat." Kata Taehyung. Aku menggelengkan kepala. Tak disangkakan aku terus rebah kerana pengsan. Kepalaku terasa amat sakit sampaikan semua benda aku nampak macam bengkok-bengkok. Hahaha. Penyakit apakah ini? Haha.

Taehyung mulai rasa panik.

"Diya! Bangun Diya! Omma! Appa!" Jerit Taehyung. Omma appa terus berlari ke arah Taehyung untuk mendapatkan aku.

♡♡♡

Bersambung

Anda rasa Diya pregnant ke tak? Haha 😂 next chapter kamu orang semua akan tau 💕

Suamiku Sayang (K.T.H)Where stories live. Discover now