"Woooo!! Happy birthday too you~ Happy birthday too you~ Happy birthday too you~ Happy birthday Kwon Diya a.k.a Kim Diya!!!" Jerit mereka semua. Aku mengerutkan dahi. Siapa yang merancang? Adakah Taehyung ataupun Hanna? Mungkin Taehyung.
"Wow, hehe, thanks. Siapa yang rancang?" Soal aku sambil memandang mereka. BTS member, Hanna dan Jung Min menunjukkan tangan ke arah Taehyung. Wajahnya aku pandang.
Dia menyerahkan sebuah kotak berwarna biru kepadaku.
"Awak yang rancang?" Soalku. Dia mengangguk lalu mengukirkan senyuman.
"Apa ni?" Soalku sambil memandang ke arah kotak biru tersebut.
"Bukalah. Mesti awak suka." Kata Taehyung. Aku tersenyum lalu menyambut hulurannya itu. Aku membuka kotak tersebut dan terlihatlah gelang perak dengan buahnya berbentuk hati. Wajah Taehyung aku pandang.
"Mana awak tau saya suka gelang ni?" Soal aku teruja. Ya, itu adalah gelang kesukaan aku. Memang dah lama aku nakkan gelang tu tapi mahal.
Sekarang Tae yang dah belikan untuk aku. Thanks Tae. ")
"Kita dulu kan kawan. Mestilah saya tau awak sukakan gelang ni. Dulu awak nak beli tapi tak mampu. Sekarang biar saya belikan untuk awak." Katanya. Aku ketawa kecil lalu memeluk lehernya.
"Thanks, Tae. Thanks sangat-sangat." Kataku sambil mempereratkan lagi pelukan terhadap lehernya itu.
"Uhuk..! Uhuk..! Diya.. sakit..! Argh takde nafas..! Lepas!" Taehyung meronta-ronta meminta dilepaskan. Tiada nafas dia aku buat. Heheh.
Aku melepaskan pelukan itu.
"Sorry! Sorry saya tak sengaja. Saya excited sangat." Kataku. Dia ketawa kecil lalu mengusap kepalaku.
"Takpe. Hahaha." Katanya. Boleh lagi dia gelak. - ,, -
"Apalah Diya ni. Boleh mati anak orang kalau kau peluk kuat-kuat macam tu." Usikkan Hoseok.
"Biarlah! Suami aku kan? Suka hati akulah." Balasku.
Apakah? 0_o
Apa yang aku cakap tadi? Eyy.. 0_o"Elelele.. dah suka eh? Ewah ewah!" Kata Jin. Mereka semua terus menari sambil menyebut 'ewah ewah'. XD
Wajah Taehyung dipandang olehku. Dia mengenyitkan matanya lalu menggenggam tanganku.
"Eh, nak ke mana?" Soal aku.
"Ikut aje lorh!" Katanya sambil mengusik. Aku ketawa kecil.
Gedik sungguh laki aku. Hahah"Weh, monyet! Sudah sudahlah tu menarinya. Ni aku nak tanya. Apa yang aku suruh buat haritu, dah siap?" Soal Taehyung kepada BTS member, Hanna dan Jung Min.
"Dah, boss!" Jawab mereka dengan serentak.
"Okay, good! Sekarang korang boleh pergi ke mana je korang nak. Kalau tak nak, korang boleh makanlah dulu kat sini. Aku nak ajak Diya keluar sekejap." Kata Taehyung. Mereka semua mengangguk laju sambil membuat gaya tangan 'ok'.
"Jom." Ajakkan Taehyung.
♡♡♡
Aku dan Taehyung sudah pun tiba di suatu tempat. Dia mengajak aku untuk keluar dari kereta dan aku melihat kami sekarang ada di kedai dress untuk perempuan.
Buat apa dia ajak aku datang sini? LOL.. XD
"Eh, asal datang sini? Ni kan kedai baju perempuan. Haha." Kata aku sambil ketawa.
"Disebabkan awak perempuanlah saya ajak datang sini. Dah mari masuk!" Arahnya. Aku hanya mengikutinya dari belakang.
Sempat lagi aku dan Taehyung bergaduh kat dalam kedai. Dia paksa aku untuk memilih satu gaun berwarna putih. Tapi kenapa nak warna putih? Ah! Pilih jelah. Haha.
"Ish! Awak ni dah kenapa suruh saya pilih gaun macam orang nak kahwin? Warna putih pulak tu!" Kataku. Dia menolak aku untuk masuk ke dalam bilik persalinan.
"Ish! Pilih aje. Nanti awak akan tau." Katanya. Aku mendengus kasar dan masuk ke dalam bilik persalinan. Terpaksa keyh? Haish!
Lepas masuk kat dalam persalinan pakaian tu, sempat lagi aku mengutuk laki sendiri. Haish!
Sementara menunggu aku mencuba gaun yang dipilih oleh aku sebentar tadi, dia duduk di kerusi yang hanya berhadapan dengan bilik persalinan. Lengan baju dilipatkan sehingga siku. Wow! Handsome yeah.. XD.. Dia mengerling jam di tangannya. Ianya sudah menunjukkan ke arah jam 9.00 malam. Taehyung menarik nafasnya lalu dihembuskan.
"Harap-haraplah plan aku menjadi." Monolognya sendirian.
Bersambung.
Korang rasa apa yang Taehyung rancangkan untuk Diya ek? Huhu.. kalau nak tahu bacalah next chapter!
😘🌼💕
YOU ARE READING
Suamiku Sayang (K.T.H)
Romans"Bersaksikan bulan dan bintang di malam harini, sudikah awak menjadi permaisuri saya buat selamanya?" Soal Taehyung. Aku mengangguk. "Bersaksikan cinta dan hati kita, saya sudi." Jawabku. Dia tersenyum lebar lalu kembali berdiri dan memakaikan ranta...