Kapitel två - instruktioner

2.7K 91 6
                                    

- Det där spöket, Agnes eller vad hon hette kommer ärligt talat döda oss under den här resan. Det är inte direkt så att vi vill åka till någon spökgård ute i ingenstans på någon rehabiliteringssemester. Jag har faktiskt kurs i nagelvård i morgon som jag missar och det är katastrofalt, gnällde Liza som var en av de jobbigaste tjejerna i klassen. Hon och hennes gäng som bestod av hon, Elsa, Olivia, Erica och Tuva var väl de man kallade för de ”populära” tjejerna. De bar alla några lager för mycket smink och hade alltid deras bröst upptryckta till hakan bara för att de trodde att vi killar skulle falla för det men sanningen var att vi egentligen inte gjorde det, eller inte jag i alla fall.

- Tror du verkligen på den där gamla spökhistorien? skrattade jag fram.

- Ja, varför skulle jag inte? snäste hon åt mig och gick sedan surt iväg med hennes släptåg av tjejer som egentligen inte ville vara med henne men var ändå med henne för att få status och för att vara något.

- ALLTSÅ ARON HOPPAR ÖVER KLASSRESAN OCH ÖPPNAR SINA FUCKING PACK PÅ FIFA LIVE NU ISTÄLLET! skrek Lucas och höll hans telefon en bit framför honom så att både Calle och Eddie som stod bredvid honom kunde se. De tre och Aron var klassens - om inte skolans fotbollsnördar som alltid bar runt på deras fotbollar vart de än gick. Ibland kunde det vara så att de till och med gick runt med fotbollsskor inne i korridorerna för att de hade bråttom till deras träningar som var direkt efter skolan. Jag brukade aldrig hänga med dem eftersom vi inte hade samma intressen alls. 

- Sandra, du är tre minuter sen, vad är din anledning? frågade Angelica strängt. 

- Ser det ut som att jag bryr mig att jag kommit sent eller? svarade hon stöddigt och man kunde höra hur några suckade och stönade åt henne i bakgrunden. 

- Men håll käften för fan, hur jävla moget är det att stå och stöna sådär över att hon kommit någon minut sent? sa jag högt och tydligt åt alla som hade betett sig som idioter. Jag gjorde det bara för att visa att jag stod bakom Sandra.

- Sluta lek superhjälte Omar, ropade Eddie som stod en bit bakom mig och direkt började alla skratta åt mig.

- Sluta lek att du kan spela fotboll, ropade jag tillbaks och fick med mig ännu mer skratt av den piken än vad han fick. Nu var jag nöjd, folk skrattade i alla fall åt eller rättare sagt med mig och det var något jag alltid ville. Jag ville vara pajasen som alla skrattade med och åt, det kändes på något sätt som att det var min stora uppgift här i livet. Jag älskade att roa människor och få se deras leenden, jag älskade även skratt för det var något speciellt med just det. Ett skratt kunde göra en persons dag. 

- Okej, ordning i klassen nu! sa Angelica högt och tydligt. Hon hade på sig en militärgrön väst, en stor hatt och svarta vindbyxor till det. Helt ärligt såg det ut som att hon skulle på någon slags campingsemester i skogen när hon var klädd som hon var. Jämfört med henne så hade de i min klass nog förberett sig på att få åka på en stadsresa eftersom alla var iklädda vanliga kläder. 

- Bussresan till vandrarhemmet kommer ta två timmar och under den tiden så kommer vi visa film om utbildning i bussen. När vi kommer fram så lastar vi ur bussen och sedan så går vi i samlad trupp till rummen ni ska få bo i. Vi har planerat att ni ska bo fyra och fyra i varje rum blandat tjejer och killar. Eftersom ni är jämt antal och lika många tjejer som killar nu när Aron är sjuk så kommer två tjejer och två killar bo tillsammans i varje rum, sa Angelica högt och tydligt så att vi alla skulle höra. 

- Eftersom ni är tjugofyra stycken i klassen så har ni sex rum att dela på, fortsatte hon. 

- Får man knulla i sexrummet på den här resan? jublade Lucas. Man kunde se hur Angelica bara önskade att få komma ifrån vår klass och slippa oss i all framtid. Hon ogillade oss så mycket men det var ärligt talat ömsesidigt för vi gillade inte henne så värst mycket heller. 

- Sluta löjla dig Lucas, du förstod vad jag menade, snäste hon irriterat och fortsatte sedan att förklara vad vi skulle göra. Vi hade ett fullsmockat schema med saker att göra exakt hela tiden. Det var allt ifrån att ha matematik i skogen till att laga mat över öppen eld. 

- På fritiden så får ni göra lite vad ni vill, det finns en del grejer att göra i skogen och även i de små stugorna, sa Björn - rektorn som också skulle med på den här resan. 

- Då paxar jag att vara först ut i sexrummet med Liza, ropade Lucas ut över hela klassen. Man kunde höra hur Liza suckade och man kunde se hur Angelicas blick ändrades från glad till aningen irriterad ganska direkt. 

- Okej, då ropar jag upp vilka som ska sova var. Jag ber er att ni kommer fram till mig, tar er nyckel och schema innan ni går på bussen och sätter er gruppvis, ropade Angelica högt och tydligt för att överrösta Lucas jubel. 

- Rum ett, Tuva, Elsa, Calle och Eddie, ropade hon och höll upp en blå nyckel som det stod en stor etta på. Gruppen jublade över att de skulle få sova tillsammans i samma rum och försvann in i bussen och slog sig ner längst bak i bussen där ”the coolkids” som de kallade sig för alltid satt. Angelica fortsatte att ropa upp grupp för grupp och tillsist så stod bara jag, Sandra, Lucas och Liza kvar på parkeringen. Vi fyra skulle alltså dela på ett rum eller stuga eller vart det nu var vi skulle bo. 

- Då var det bara ni kvar, ni får det sjätte rummet som ligger längst in i korridoren. Här har ni er nyckel och schemat, sa Angelica och sträckte över pappret och nyckeln till oss. Jag drog en suck och tog mot det innan jag gick in och satte mig i bussen bredvid Sandra. Framför oss satte sig Lucas och Liza. Det var skönt att jag skulle få bo tillsammans med min bästa av de bästa vännerna men det var däremot mindre skönt att få bo tillsammans med Lucas och Liza. Redan nu, innan bussen ens hade hunnit starta så hade Lucas försökt få hångla med henne även fast hon var måttligt intresserad. Jag suckade ännu en gång och tänkte att det här skulle bli en lång skolresa. 

Ghosts - The Fooo fanfictionTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang