Hoofdstuk 15

193 8 1
                                    

POV Sophie

"Waarom doe je dat?!" roept Ethan. "Ze verdiende het!" zegt mijn vader boos. "Sophie gaat het?" vraagt Ethan bezorgd. "Het gaat wel." zeg ik. "Zie je het gaat wel." zegt mijn vader terwijl hij mijn arm vastpakt en me omhoog trekt. Mijn hoofd draait, dus het is moeilijk om te blijven staan. Hij geeft een seintje aan Tom en Jack. Ze komen op ons afgelopen, mijn vader laat me los. Ik val, maar Jack kan me nog net opvangen. Tom en Jack houden me stevig vast, ik kan nergens heen. "Waar waren we. O ja. Geef me de codes." Commandeert mijn vader. Mijn broer (Waarvan ik de naam nog steeds niet weet) zegt niks. "Oké dan." zegt mijn vader, hij draait zich om en slaat me met zijn vuist in mijn gezicht. Alweer. Alles begint te draaien en na een paar seconden wordt alles zwart.


POV Ethan

Hij wil haar nog een keer slaan.

Wat is er toch zo belangrijk aan die codes?!

"Stop!" roept de broer van Sophie. "Ik zal je de codes vertellen! Maar laat haar met rust!" Lewis (de vader van Sophie) kijkt naar Tom en Jack. Ze laten Sophie los, ze valt op de grond. Ze ligt helemaal stil. Ik schuift naar haar toe, maar wordt weer terug tegen de muur gedrukt door Tom. "Je vriendinnetje is nu even niet belangrijk." zegt hij.

Jack pakt een notitieboekje en een pen. "Oké vertel." zegt Lewis. "De code voor mijn computer is: B4A-C11-25X-75. En de code voor de bestanden is: 782-110-04Q-5G." zegt de broer van Sophie. Lewis pakt de kin van Sophies broer en zegt: "Kijk zo moeilijk was dat toch niet." Hij heeft een gemene grijns op zijn gezicht en klopt Sophies broer twee keer op zijn schouder. Lewis staat op en draait zich naar Jack. "Heb je het opgeschreven?" vraagt hij aan Jack. Jack knikt. Lewis, Tom en Jack lopen de trap op. "Wacht!" roep ik. "Wat?" vraagt Lewis. "Gaan jullie haar niet helpen?" vraag ik. Ze kijken even naar Sophie, die levenloos op de grond ligt. "Nee die wordt zo wel weer wakker." zegt Lewis. Ze lopen door de deuropening en gooien de deur met een harde klap dicht.

Ik kijk bezorgd naar de broer van Sophie. "Ethan is het toch?" vraagt hij. Ik knik. "Ik ben de echte Mark Walters." zegt hij. "We moeten haar helpen." zeg ik. "Ja, maar we moeten eerst los zien te komen. Kom eens hier." Zegt de goede Mark. Ik sta met moeite op en hups naar de goede Mark. "Oké nu moet je achter mij gaan zitten op je knieën en proberen mijn handen los te maken." zegt hij. "Oké"

Ik ga op mijn knieën zitten en probeer de touwen los te maken. Na een paar keer proberen lukt het. Mark maakt zijn middel los en dan zijn benen. Dan loopt hij naar mij en maakt hij los. Snel lopen we naar Sophie, die nog steeds bewusteloos op de grond ligt. Ik maak haar los en bekijk haar hand, haar knokkels zijn helemaal blauw. Mark bekijkt haar gezicht. "Haar neus is niet gebroken. Mag ik haar hand zien?" Ik geef hem Sophies hand.

"Man, zij kan echt heel hard slaan..." zegt Mark. Ik krijg een zwakke lach op mijn gezicht. Maar die lach verdwijnt als ik Sophie hoor kreunen. Langzaam opent ze haar ogen, ze probeert rechtop te gaan zitten maar zakt meteen weer in elkaar. Ze legt een hand op haar hoofd. "Sophie gaat het?" vraagt Mark. "Nee..." zegt ze. Ze krijgt tranen in haar ogen, ik geef haar voorzichtig een knuffel. Ze begint te huilen en begraaft haar gezicht in mijn shirt, ik wrijf geruststellend over haar rug.

"Ik wil hier weg." Snikt ze. "Ja ik ook..." zeg ik. "We moeten gewoon een heel goed plan hebben." zegt Mark. "Het gaat ons wel lukken." zeg ik. Opeens vliegt de kelderdeur open, Lewis stormt de trap af. Hij wordt gevolgd door Jack en Tom. Lewis komt met grote boze stappen op ons af. Sophie komt dichter tegen me aan zitten, ik hou haar stevig vast. Lewis grijpt Mark vast, trekt hem omhoog en duwt hem tegen de muur aan. "WAT ZIJN DE CODES!!" Schreeuwt Lewis in Marks gezicht. "Wat? Hoe bedoel je? Ik heb het toch verteld." zegt Mark. "Die codes werken niet!" roept Lewis. "Weet je zeker dat je ze goed hebt ingevuld?" "Zie ik er soms dom uit?! Natuurlijk heb ik ze goed ingevuld!" Lewis gooit Mark op de grond en haalt een pistool uit zijn zak. Ik schrik en Sophie gaat nog dichter tegen me aan zitten.

Lewis richt het pistool op Mark. "En nu ga je mij de goede codes vertellen!!" roept hij. "Ik heb je de goede codes gegeven!" roept Mark. "O Ja! Hoe kan het dan dat ze niet werken?!" "Waarschijnlijk heeft de FBI de codes veranderd!!" zegt Mark. "Ik geloof je niet!" Roept Lewis. Hij schiet met zijn pistool net naast Mark. Sophie schrikt en maakt een piepend geluid. "Lewis rustig!! Je weet toch wel dat als je hem neerschiet dat je dan nooit te weten komt wat de codes zijn!" roept Jack wanhopig. "Ja dat is waar." zegt hij. Opeens houdt hij het pistool in de richting van mij en Sophie. "Vertel wat de echte codes zijn!" roept hij. "Ik weet het niet!! Echt niet!!" Roept Mark. "Ik geloof je niet!" Lewis wil schieten, maar dan roept iemand: "STOP!!" 

Hoofdstuk 15 alweer!!

Vinden jullie het spannend?

Ik hoop van wel!!

XXX Indy

Undercover (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu