+ Percy

149 7 1
                                    

A Varázsnövénytan óra végeztével a diákcsapat visszamehetett a klubbhelyiségükbe és pihenhettek, mert lyukasórájuk volt. Szerencsére Leo is felébredt addig.
- Nem akarjátok megnézni a párbajszakkört? - vetette fel Mark.
- Én kíváncsi vagyok rá - mondta Hazel, s a többiek is bólintottak.
- De hol lesz? - kérdezte Jászon.
- A Nagy Teremben - válaszolta Rebeca.

Mind a nyolcan elindultak a nagytarem felé. Mikor odaértek, akkor ment be éppen Cho Chang, a párbajszakkör tanára.

- Chang professzor! - szólította meg Rebeca. A lány visszafordult. - Elsősök részt vehetnek egy ilyen szakkörön?
- Persze - válaszolta Cho. - Gyertek be!

Percyék Rebeca vezetésével bementek a Nagy Terembe. A terem most másképp nézett ki, mint szokott, hiszen most a négy nagy asztal eggyé volt tolva. Percy tudta, hogy az asztalok varázslat segítségével lettek összetolva, de akkor is elismerést érzett Cho iránt, hogy meg tudta mozdítani azokat.

Az asztalok tetején egy szőnyeg volt, de még nem állt rajta senki. Helyette még mindenki a földön állt. Percyt meglepte, hogy milyen sok elsős van bent. Cho lépett fel az asztalra előszőr.
- Kedves diákok! - kezdte. - Mint tudjátok, ez itt a párbajszakkör, ahol megtanulhattok párbajozni. Értelemszerűen. Ma még csak a támadó bűbájokra, varázslatolra, átkokra fogunk koncentrálni, mivel nagyon sok elsős van. Akkor álljatok párokba!

Percy és Lily alkottak egy párt. Amikor a többiek felé néztek, Jászon és Elisabeth, Leo és Mark, illetve Hazel és Rebeca voltak a további párok közülük. Percy észrevette Ronaldot és a gorilláját, Petert is. Ők is egy párban álltak.
- Rendben, most vegyétek elő a pálcáitokat! - utasította a diákolat Cho. - Egyszerre csak az egyikőtök fog varázsolni, mert...abból káosz lenne, ha mindenki egyszerre tenné. Szóval az első varázslatunk az egyik legegyszerűbb, de leghasznosabb varázslat, a lefegyverző bűbáj. Ki tudja megmondani a varázsigét?

Lily és Rebeca rögtön jelentekett is, de Cho nem őket szólította fel. Hanem Percyt.
- Ööö... - gondolkodott aa fiú. Biztos hallotta már Harrytől a varázsigét, amikor harcoltak. - Reverso?

Cho és Lily csalódott fejjel néztek rá, mintha ezt tudnia kellett volna. De most komolyan, honnan tudta volna. Emlékezete szerínt Harry még nem fegyverezett le senkit előtte.
- A varázsige a Cappitulatus - mondta Cho. - De van egy másik is. Ugyan azt a hatást lehet vele kiváltani, mint a Cappitulatus-szal. Ez az Everte Statum. Most, az első órán ezeket fogjátok gyakorolni. Lássatok is hozzá, fegyverezzétek le egymást!

Percy nagyon ügyetlen volt a varázslatban, ő csak a kardot szerette, mint fegyvert, a pálcát nem.
- Cappitulatus! - kiáltotta mindenki. Percyt is beleértve, de semmi sem jött ki a pálcájából. Talán azért mert egy félisten és nem varázsló?

De nem, nem azért. Még Leonak is sikerült valamit előcsalnia a pálcájából. De Percy túl béna volt hozzá. Aztán Lily próbálkozott:
- Cappitulatus! - mondta a lány és Percy kezéből kirepült a pálca, majd egyenesen Lily kezében landolt.
- Ügyes! - dícsérte meg Cho. Percy arca pedig égett az irigységtől, hogy a lány okos is és még jobb is nála. - Most te jössz, Percy.

A fiú habozott egyet, aztán megpróbálta újra, de most a másik varázslatot.
- Evert Statum! - kiáltotta, majd egy robbanás kíséretével Percy és Cho a falhoz csapódott.

Egyedül a barátai nem nevettek a teremben. Meg persze Cho.
- Helyesen kell kimondanod, Percy, vagy ilyenek történnek - mondta. - Most még örülhetünk, hogy nem haltunk meg - fogta meg fájdalmasan a vállát. - Gyerünk, mégegyszer mondd utánam: Everte Statum.
- Everte Statum - visszhangozta Percy.
- Nagyon jó! Akkor most fegyverezz le engem.

Percy Chora szegezte a pálcáját és elkiáltotta magát:
- Everte Statum! - pálcájából egy fehér fény röppent ki, és telibe találta Chot, amitől a lány felrepült az asztalok tetejére.
- Ez jó volt! - dícsérte meg a fiút.
- De nem azt mondta, Chang professzor, hogy le kell fegyverezni?
- Van, mikor a lefegyverző bűbáj eltaszítja az ellenfeled - válaszolta, majd felállt, és elkezdte a következő varázslatot bemutatni: - A következő varázslat neve: kábító átok. A varázsigéje pedig...
- Elnézést, Cho professzor - jött be Lumpsluck professzor - , de Percy Jacksont várják a hallban.

Percy elindult az igazgató felé, majd kiment a Nagy teremből.

A Sötétség Bosszúja 4.: Gaia HaragjaWhere stories live. Discover now