- Hogy gondolhatta, hogy küld egy Írisz-üzenetet, csak úgy?! - sopánkodott Leo miután Percy elmesélte barátainak az Annabeth-szel való beszélgetését. Persze Lily, Rebeca, Elisabeth és Mark nem volt a közelben.
- Csak aggódott Percy miatt - védte Annabeth-t Hazel.
- De lebultathatta volna! Lily is majdnem meglátta az Írisz-tükröt!
- Tudod, Percy - kezdte Jászon Leoval mitsem voglalkozva - , Annabeth nagyon ki volt, amikor hat éve Juno...
- Héra - javította ki Percy.
- ...amikor Héra elrabolt és ellopta az emlékeidet. Abban a fél évben alig aludt szegény lány. És most tudja, hogy veszélyben vagy és gondolom fél attól, hogy megint elveszted az emlékeid.
- Hát ja...az nem lenne jó...
- Percy! - hallatszott egy lány hang a hátuk mögül. Lily volt az Rebeca, Elisabeth és Mark társaságában.
- Igen?
- Menni kéne... El fogunk késni - mondta Hazel.
- Mi lesz?
- Varázsnövénytan - válaszolta Rebeca.*
Mind a nyolcan siettek az udvaron levő üvegházak felé.
Az üvegház egy normális kinézetű üvegház volt, viszont benne nem szokványos növények voltak, hanem varázsnővények (ezért volt a tantárgy neve Varázsnövénytan).
Az üvegház előtt három ember állt. Azok közül kettő ismerős volt Percynek, hiszen ők Neville és Hannah voltak, a tanársegédek.
Kizárásos alapon a harmadik személy volt a tanár. Az asszony duci volt, és virágmintás talárt, illetve egy, a fején levő göndör fürtöket eltakaró süveget viselt.
- Üdvözöllek az első Varázsnövénytan órátokon, gyerekek! - mondta a szokásos köszöntőt a tanár. - Én Bimba professzor vagyok, én fogom tartani a Varázsnövénytan óráitokat. Ők itt - mutatott Nevillere és Hannahra - Neville Longbotom és Hannah Longbotom. Ők lesznek a tanársegédeim, ameddig a gyakorlati idejük le nem jár. De, most kezdjünk is bele az első dolgokba! A mai órán a Mandragórákról fogunk tanulni. Ki tudja, hogy mik azok a Mandragórák?Lily jelentkezett is.
- Igen?
- A Mandragórák egy olyan varázsnövény - szavalta a lány - , hogy aki meghallja a sikoját, az szörnyethal. Eszenciájából bájitalt szoktak készíteni, ami a szoborrá dermesztett embereket felébreszti.Percy olyan értetlenül nézett a lányra, mint Annabethre szokott. Sosem értette, hogy a lány miről beszél az építészetről, de ez még jobban kínai volt neki. Annyit értett meg az egészből, hogy a sikoja halálos. És rögtön az első órán ilyenekkel foglalkoznak. Ezek meg akarnak mindenkit ölni!
- Helyes...
- Lily Barns - mutatkozott be a lány.
- Tíz pont a Griffendélnek! - mondta a professzorasszony. - Akkor most...
- Honnan tudsz te ennyi mindent? - kérdezte Leo Lilyt.
- Tudod, Leo, én szoktam olvasni is - válaszolta a lány gúnyolódva.
- ...majd egy erős mozdulattal... - húzta ki Bimba professzor az egyik Mandragórát a cserepéből. Percynek és Lilynek sikerült időben felrakni a fülvédőt, hogy ne hallják a növémy sikoját, de Leo nem volt ijen szerencsés. A fiú ájultan a padlóra hullott.
- Valdeznek nem sikerült felraknia a fülvédőjét - sóhajtotta, és ha nem néz komolyan Ronald és Peter felé, akkor a két srác már biztosan röhögne. - Hagyjátok ott, majd felkel!
- Nem azt mondtad, hogy a Mandragóráknak halálos a sikojuk? - kérdezte Percy aggódva, miközben Leo felé nézett.
- Ezek még fiatal Mandragórák, ezeknek még nem halálos, csak elájulsz tőle - válaszolta a lány.
- És most - folytatta a professzorasszony - ti fogjátok átültetni a saját Mandragóráitokat. Mr. Longbotom és Mrs. Longbotom segíteni fog nektek, ha kell.Percy magához húzott egy Mandragórát és egy nagyobb vázát, meg egy kis földet. Nem figyelt a tanárra, amikor beszélt, és ez egy kicsit zavarta, mert már ez alatt a két nap alatt is észrevette, hogy a Roxfort nem olyan, mint tizenegy éves korában a Yancy, vagy mint Paul Felfújt iskolája volt, amit tavaly fejezett be. Itt most minden órán gyakorlati órák vannak. Mint most is.
Percy Lily felé fordult:
- Hogyan kéne csinálni? - kérdezte, s a lány egy (kicsit Annabethre hasonlító) huncut mosolyt villantott a fiúra.
- Fo... - kezdte volna mutatni a lány, de Neville közbeszólt:
- Miről szól a beszélgetés? - ment oda hozzájuk. Percynek ekkor jutott eszébe, hogy Neville, Hannah és Cho még nem is látták így őket. De mégis olyan érzése volt, mintha Neville tudná, hogy ő az.
- Nem tudom, mit kell csinálni - válaszolta Percy.
- Fogd meg a fejét - mutatta a fiú - , aztán ránsd ki!Percy követte Neville utasításait, és kihúzta a Mandragórát a földből, s átrakta a másik cserépbe. A Mandragóra még ott is sikított. Percy addig pakolta a növényre a földet, ameddig el nem lepte.
- Nagyon jó, Jackson! - dícsérte meg Hannah. Nem tetszetg neki, hogy Jacksonnak hívja a lány, de tudta, hogy nem állhat neki ellenkezni vele, mert akkor csak hülyének fogják nézni. Meg le is lepleződhetnek.
VOUS LISEZ
A Sötétség Bosszúja 4.: Gaia Haragja
FanfictionA hetek Harry és Ginny kíséretével az Argo II fedélzetén haladnak London felé, hogy megkeressenek egy Dumbledore Serege névre hallgató csoportot, aminek Harry, Ginny, Ron, Hermione és Dean is a tagjai. Percyék küldetése, hogy elpusztítsák a négy kar...