Het is 12 uur wat betekend dat de meeste mensen al naar huis zijn gegaan. Ik heb Fee al op bed gelegd en zit nu in de tuin met de laatste paar overgebleven gasten voor de After party.
'Nee maar even serieus Han in de tweede klas dacht echt iedereen dat jij het had gedaan met Arnold' zegt Max lachend. 'Nee nee nee, je hebt het toch niet over Arnold die met die lange broeken' zegt Hannah smekend. 'Ohhh jawel Hann die Zelfde Arnold die ontmaagd wilde worden door zijn eigen moeder' zegt Max waarop iedereen begint te lachen.
Het beste van al die jaren blijft dat ik altijd mijn middelbare school vrienden heb gehouden. Zonder hen was ik nu nergens gekomen.
'Glenn jij weet of het waar is' zegt Max en iedereen vestigt zijn aandacht op Glennis. Grijnzend kijkt ze naar Hannah 'sorry Hann maar jij bent de gene die hem ontmaagd heeft op de verjaardag van Kane' iedereen begint te lachen en Hannah begint te schreeuwen 'ieuwwww neee dat meen je niet!'
'Kane' zijn naam dringt nu pas bij mij door. Mijn hart begint weer te versnellen. Taylor lijkt het te merken en legt zijn hand op mijn schouder. 'Gaat het wel?' Fluistert hij onopgemerkt zodat niemand het door heeft. 'Ja jawel ik moet even wat water drinken' zeg ik en loop snel weer naar binnen de keuken in. Mijn handen laat ik op het aanrecht rusten en ik probeer rustig weer op adem te komen.
Mason is mij achterna de keuken in gevolgd en komt naast mijn staan. 'Wil je praten? Over ..... Kane?' Bied hij aan. Ik kijk omhoog en zijn groene ogen ontmoeten te mijne. Mason is altijd een goede vriend van Kane geweest en hij heeft ook nog steeds erg goed contact met hem. Enerzijds heeft hij ook een goede band met mij en bemiddeld zo af en toe tussen ons als er conflicten zijn.
Ik besluit voor open boek te gaan en hem alles te vertellen. 'Kom.. Ehh even aan tafel zitten' zegt hij en trekt een stoel naar achteren zodat ik kan zitten. Hij zelf neemt plaats aan de andere kant van de tafel.
'Vertel wat is er gaande tussen jullie?' Vraagt hij en legt als gerust stelling zijn hand op de mijne. 'Dat is het ding juist er is niks gaande' zeg ik zuchtend en kijk hem diep in zijn ogen aan.
Ze staan vol medeleven en luisterend naar mij...
'Het is gewoon dat Fee steeds vaker naar hem begint te vragen en ik het steeds moeilijker krijg om de boot af te houden. Ze heeft hem al drie jaar niet meer gezien en ze spreekt hem om de maand. Dat is te weinig voor dat meisje en ze wilt meer en ik moet elke keer de teleurstelling brengen naar haar dat het niet meer kan worden dan dit. Dat doet mij elke keer pijn om die ogen van haar te zien vol lopen met tranen' zelf merk ik nu ook dat er tranen over mijn gezicht heen lopen.
'Kijk ik weet dat het niet goed te praten valt en ik snap je helemaal. Toch is de situatie op dit moment dat Kane in Curacao zit met Mandy en Marly en zijn baan. Hij kan niet elke maand op en neer vliegen nee maar drie jaar is inderdaad onbeschrijfelijk lang. Wanneer is de laatste keer geweest dat jullie echt een goed gesprek hadden met elkaar?' Ik denk na.
'Ik denk dat dat echt al ander half jaar geleden is. Ik geef meestal de telefoon gelijk aan Fee en die laat ik ook altijd op hangen. We appen alleen over financiën of dat soort dergelijks' zeg ik zuchtend.
'Ik zal wel binnenkort weer met hem gaan praten hierover. Misschien dat hij wel naar Amerika komt binnenkort als ik daarom vraag. Het is maar 3 uur vliegen het is nog geen eens dat hij de hele wereld rond hoeft' zijn positieve kijk doet mij lachen.
'Bedankt Mason dat je dit allemaal voor ons doet' zeg ik en loop naar hem toe om hem een kus te geven. Zonder vrienden zou ik dit allemaal niet kunnen door staan.
Na ons onder onsje voegen we ons al gauw weer onder de groep. Hannah kijkt mij vragend aan waar ik al die tijd gebleven was maar ik wuif het weg. Niet iedereen hoeft dit te weten ik vertel het haar op een later moment wel als we wat meer privacy hebben.
'We wilden gaan flesje draaien oude herinneringen ophalen' zegt Hannah terwijl ze haar bier flesje leeg drinkt en op de tafel neer legt. Iedereen gaat jongen meisje jongen meisje zitten. Ik beland uiteindelijk naast Max en Mason. Ik hoop dat ik niet aan de beurt kom want anders gaat dit super ongemakkelijk worden.
Hannah geeft een draai aan de fles en hij beland als eerste tussen Glenn en Taylor in. Voor hen is het niet zo heel erg dus zij nemen het er ook van. 'Oke genoeg, het hoeft geen seks scene te zijn' zegt Max geïrriteerd en draait opnieuw aan de fles. Hij beland op Hannah en Cody. Hannah doet niet moeilijk en plaatst haar lippen op die van Cody.
Nu is het mijn beurt en ik draai aan de fles met gekruiste vingers. En dan gebeurd het gene wat ik echt never nooit wilde. Hij beland op mij en Manson. Met een ongemakkelijk lachje kijkt hij mij aan. 'Nou zullen we dan maar?' Vraagt hij en voordat ik antwoord kon geven heft hij zijn lippen al op de mijne gedrukt.
Zijn lippen zijn zacht en warm en ze smaken naar kersen. Langzaam open ik mijn mond en onze tongen beginnen een vurig spel. 'Okeee het is wel weer genoeg hoor vannacht kunnen jullie verder gaan in de slaap kamer' zeg Hannah en draait opnieuw met de fles.
Verward kijk ik Mason aan. Deze zoen voelde echt. Het voelde als een echte liefdes zoen. Alsof we verliefd op elkaar zijn. Wat? Mason en ik. Neee dat zou nooit kunnen gebeuren toch?
JE LEEST
Bad influence (A new beginning)
ChickLitDEEL 2 VAN DE BAD INFLUENCE SERIE! Het verhaal van Kane en Eva gaat verder. Het is 6 jaar later en in die 6 jaar tijd is er veel veranderd. Levens zijn veranderd maar niet alleen dat ook mensen zijn veranderd. Eva leert zichzelf kennen en komt erach...