Alleen

409 9 0
                                    

Daar zit ik dan alleen met Kane aan de keuken tafel. Ik denk dat ik nog nooit zo een ongemakkelijk moment als dit heb meegemaakt. Het is stil zo stil dat je de regen tegen de ramen aan hoort kletteren.

Kane schraapt zijn keel voor de zoveelste keer deze avond. 'Dit is Ehh awkward' ik ben blij dat hij er het zelfde over denkt.

'Ja...' zeg ik zacht en pulk wat aan mijn nagels. 'Ik moet je nog wat vertellen-' begint Kane. Mijn hart begint weer 100x sneller te kloppen en de paniek in mijn hoofd start ook weer op.

'Mandy en ik zijn sinds drie maanden uit elkaar' zegt hij met een krakende stem. Mijn ogen staan groot van ongeloof. 'Jullie-je uitelkaar?' Vraag ik ongelovig met een pijnlijk gezicht knikt hij.

'De scheidingspapieren lagen gisteren op mijn deur mat. Dat betekend dat dit het einde is toch?' Hopend kijkt hij mij aan en het enige wat ik kan is knikken.

'Wacht scheidingspapieren?' Voordat ik het door heb is het al uit mijn mond gevlogen. Voor zover ik weet zijn Kane en Mandy nooit getrouwd geweest.

'Ja we zijn twee jaar geleden stiekem getrouwd zonder dat iemand er iets vanaf wist. Mandy wilde het liever zo hebben' met een opgetrokken wenkbrauw kijk ik naar de man die volslagen voor mij zit. Zijn hart is volledig gebroken dat is zeker aan hem te zien.

'Maar waarom zijn jullie uit elkaar dan?' Vraag ik nieuwsgierig. Kane schud zijn hoofd even en kijkt mij dan met waterige ogen aan. 'Ik ben..... vreemdgegaan met haar beste vriendin' ik kan het niet laten maar mijn mond valt open van verbazing.

De geschiedenis heeft zich gewoon herhaalt. Hij is toen ook met een van mijn beste vriendinnen geweest. Al hoewel Mandy kan je geen beste vriendin meer noemen.

'Ja ik weet het ik heb het al eens eerder bij jouw geflikt. Dat was anders ik hield niet meer van jou ik hield meer van Mandy. Dit-dit was gewoon in een dronken bui een ongelukje' vanuit mijn ooghoek zie ik dat hij een klein traantje wegveegt.

'Ik-eh wauw ik had dit niet verwacht sorry' zeg ik overdonderd. 'Maar Marly dan? Je hebt een dochter he Kane' probeer ik hem te herinneren. 'Twee zelfs' fluister ik erachteraan. Aan zijn gezicht te zien heeft hij het gehoord.

'Ik weet het. Ik ben ook een verschrikkelijke vader. Het is nog een wonder dat Fee mij überhaupt papa noemt want ik ben nog een eens een vader te noemen maar eerder een egoïstische klootzak' ik probeer de lach op mijn gezicht te verbergen. Dit is wat ik elke keer over hem denk en ik ben blij dat hij dat eens toegeeft.

'Ik ben helemaal niet van plan om daar in Curacao te blijven. Als ik gescheiden ben met Mandy heb ik geen reden meer om daar te blijven. Ik vind het echt verschrikkelijk daar. Ik bleef daar alleen maar voor haar maar nu-' hij barst in snikken uit en ik weet niet wat te doen.

Hier sta ik dan mijn ex te troosten die gaat scheiden met zijn vrouw. Echt insane dit. 'Het komt allemaal wel goed Kane. Misschien niet tussen jou en Mandy maar je vind wel iemand anders' probeer ik hem gerust te stellen. Hier zat ik ook al weer niet op te wachten...

Met betraande ogen kijkt hij op 'jij hebt ook nog steeds niemand gevonden Eef en we zijn al 6 jaar verder' auwtshh die woorden doen mij pijn.

'Ja maar ik.....' ik weet niet wat te zeggen hierop hij heeft gelijk. 'Maar ik zit er ook niet op te wachten een man in mijn leven' antwoord ik snel. Ik meen het niet. Ik zou het heel erg leuk vinden als er weer een man in mijn leven zou komen alleen moet het de juiste zijn.

Ik wil niet meer iemand hebben aan wie ik mij moet aanpassen. Nee dit keer moet het iemand zijn die zich aan mij aanpast.

'Waarom blijf je zo aardig tegen mij doen Eef? Ik weet dat je een bloed hekel aan mij hebt en nog steeds pist op mij bent. Je hebt er ook alle reden voor toe kijk nou wat voor een loser ik ben. Een loser die alles verpest in zijn leven'

Bad influence (A new beginning)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu