Mijn verjaardag is alweer drie weken geleden al voelt het nog als de dag van gister. Na een lange tijd heb ik nog nooit zoveel lol meer gehad met mijn vrienden. Iedereen is nu op de leeftijd dat je carrière moet opbouwen en dat je haast geen tijd hebt om af te spreken.
Vandaag is het woensdag wat betekend dat ik vrij ben vandaag om Fee om half 1 van school op te halen. Dit doe ik op woensdag altijd samen met Hannah. We spenderen de hele dag samen op woensdag dat is echt al jaren ons dingetje.
Ik heb net Fee naar school gebracht en loop nu terug naar huis. Het is maar op 10 minuten loop afstand dus om dan de auto te pakken is ook een onzin.
Het is nu 9 uur wat betekend dat Hannah elk moment kan binnenkomen. Ik zet alvast de water koker aan en pak de cake uit de oven. De geur is heerlijk.
*pling* klinkt het geluid van mijn telefoon. Nadat ik de handschoenen om de cake uit de oven te halen heb uitgetrokken pak ik mijn telefoon.
Het is van Kane..
Met trillende handen ontgrendel ik mijn telefoon om vervolgens de hele lap tekst te gaan lezen.
Kane 09:19
Goedemorgen Eva,
Ik weet dat dit je verbaasd maar ik heb van de week met Mason gesproken en hij vroeg of ik weer is n keer langs kwam in Miami. Ik heb een vlucht voor mij alleen geboekt voor deze zaterdag om vervolgens voor twee weken te blijven. Overnachting enzo heb ik al geregeld maar ik wil graag van je vernemen wanneer ik Fee weer kan zien. Ik weet dat dit misschien rauw op je dak valt en daarom laat ik deze beslissing ook aan jou over.
Ik hoop dat we vredig samen tot een compromis kunnen komen.
Groeten Kane.Na het appje gelezen te hebben laat ik mij zakken op een stoel aan de keuken tafel. Kane wilt weer langs komen zaterdag al. Mijn hartslag schiet gelijk omhoog. Hij laat al die tijd niks van zich horen en opeens kondigt meneer aan dat hij even volgende week langs komt. Mijn hoofd begint te koken van woede.
'Hey schat' zegt Hannah terwijl ze niets vermoedend de keuken komt binnen gelopen. Ik heb haar helemaal niet binnen horen komen. Ik bekijk haar goed. Ze heeft een wit met zwart gestreepte t shirt aan met lange mouwen en daaronder een witte broek met hakken eronder. De Chloe zonnebril die op haar hoofd staat maakt de look helemaal af.
'Wat zie je er leuk uit vandaag Han' zeg ik terwijl ik haar een kus geef. 'Thanks ik heb net een afspraak met het adoptie bureau gehad' mijn mond valt open 'wat adoptie bureau?' Vraag ik ongelovig. Verzekerd knikt ze 'ja, we hebben besloten om een kind te adopteren aangezien eigen bevruchting het gewoon niet gaat worden' haar stem sterft lichtelijk af.
'Wauw Han dat vind ik echt een super mooi idee van jullie' zeg ik verbaasd en omhels mijn beste vriendin. 'Ga even zitten, thee en cake?' Vraag ik haar waarop ze knikt.
'Maar nu moeten jullie toch als nog een heel traject door?' Vraag ik haar wanneer we in de woonkamer zitten. 'Ja, maar dit is iets realistischer dan dat bevruchting traject. De kans is gewoon minimaal en ik wil geen valse hoop meer hebben. Plus er zijn al zoveel kinderen op de wereld die graag een papa en mama willen maar niet hebben waarom zou ik dan nog zoveel moeite doen om er eentje bij te maken'
Haar mooie woorden doen mij na denken. 'Ja, je hebt helemaal gelijk Han. Ik hoop echt dat het jullie gaat lukken je zal een geweldige moeder zijn dat zie ik al elke keer als je op Fee past' een kleine glimlach ontstaat op haar gezicht. 'Over Fee gesproken...' vervolg ik en zonder nog iets te zeggen schuif ik mijn telefoon naar Hannah toe.
Verbaast kijkt ze mij aan en pakt mijn telefoon van de tafel om vervolgens het appje te lezen. 'Een compromis sluiten? Wtf denkt hij dit is een zaken deal?' Zegt Hannah ik hoor de woede in haar stem de woede die ik ook heb.
JE LEEST
Bad influence (A new beginning)
ChickLitDEEL 2 VAN DE BAD INFLUENCE SERIE! Het verhaal van Kane en Eva gaat verder. Het is 6 jaar later en in die 6 jaar tijd is er veel veranderd. Levens zijn veranderd maar niet alleen dat ook mensen zijn veranderd. Eva leert zichzelf kennen en komt erach...