P.O.V Hannah
4 dagen later.....
'Babe vergeet niet een kopie van je paspoort te maken voor het adoptie bureau. Ik wil het graag morgen verzonden hebben' herinner ik Dean terwijl ik de was aan het opvouwen ben. 'Ja, ja komt goed' zegt hij wanneer hij de kamer komt ingelopen. 'Ik moet nu gaan. Love you' zegt hij en drukt een kus op mijn lippen. 'Ciao daddy' zeg ik met een big smile op mijn gezicht.
'Bye MILF' zegt Dean met een vieze grijns. 'Oke Oke jij wint oprotten nu' zeg ik lachend en duw hem de voordeur uit. Binnen neem ik gelijk plaats voor de tv en zet KWTK op. Al snel trilt mijn telefoon. Eva belt mij.
'Heyy Eef' aan de andere kant van de lijn blijft het even stil. 'Ben je alleen Hann? Ik moet met je praten' zegt ze gestresst. 'Ja Dean is weg tot dinsdag' zeg ik terwijl ik Coco mijn dalmatiër aan het aaien ben. 'Ik kom gelijk naar je toe ben er over tien minuten' zegt Eva gehaast en hangt op voordat ik wat kan zeggen.
Zuchtend kijk ik de kamer rond het is een zooitje overal liggen tijdschriften er is al een week niet gestofzuigd en niet te vergeten ik heb al een maand niet meer afgestoft. Ik moet echt gaan opstaan met mijn luie reed of een schoonmaakster inhuren. Hm de schoonmaakster word het.
Zuchtend ga ik snel aan de slag om wat dingen op te ruimen het is een zwijnenstal hier. De tafel ligt bezaaid met losse papieren. Snel raap ik alles bij een en loop naar de kast om ze daar vervolgens in een la te proppen. Onderweg naar de kast struikel ik over Coco die voor mijn voeten liep. Ik verlies even mijn evenwicht en meerdere papieren vallen uit mijn hand op de grond. Al gauw sta ik weer stabiel en begin de papieren van de grond op te rapen.
Mijn ogen scannen het blad die ik in mijn handen heb. Hier in staat dat ik onvruchtbaar ben. Toen ik deze brief voor de eerste keer las stortte mijn wereld in. Ik kan geen kinderen krijgen van mijn eigen vlees en bloed het kan echt niet. Onmogelijk is wat de dokter zei na vele onderzoeken. Maanden geprobeerd en de hoop werd steeds minder.
Ik voel een traan over mijn wang lopen die ik al snel weg vink. Ook al kan ik geen eigen kinderen krijgen, heb ik toch een andere mogelijkheid gekregen. Over drie maanden heb ik een dochtertje Safa. Ze is dan al een half jaar maar dat maakt mij niks uit er zijn nog genoeg jaren om met haar door te brengen. Het idee dat ik toch mama word genoemd geeft mij een glimlach op mijn gezicht.
Dean en ik zijn al wat spulletjes gaan inslaan voor haar kamertje. Alles word echt nu we worden gewoon papa en mama. Hoe het onmogelijke uiteindelijk toch nog mogelijk word. Het is niet te omschrijven. Snel prop ik de papieren in het laatje. Ik moet echt opschieten.
Tien minuten later stipt staat Eva in de deur opening. Onder haar ogen zitten wallen en haar gezicht hangt een beetje. 'Hey Eef wat is er met jou?' Vraag ik geschrokken wanneer ik haar omhels. 'Kane wilt verhuizen naar Nederland' zegt ze met een schorre stem.
Een paar minuten later is Eva alweer wat gekalmeerd en zitten we samen op de bank aan een glas rode wijn. 'Leg nou even rustig uit wat er aan de hand is' zeg ik op een kalme toon. 'Kane wilt verhuizen met mij, Fee en de baby naar Nederland zodat hij zijn drug-.....' Eva stopt abrupt met praten en kijkt mij met grote ogen aan. Ze lijkt wel geschrokken van wat ze zojuist heeft uitgesproken.
'Wat is er Eef? Ik ben je beste vriendin he mij kan je alles vertellen' zeg ik en leg om haar gerust te stellen een hand op haar knie. Eva schud haar hoofd 'nee, ik kan het niet aan je vertellen' zegt ze zachtjes en draait haar hoofd weg van mij. 'Waarom niet? Doet Kane je dan wat aan? Mishandeld hij je? Of nog erger je-' Eva onderbreekt me. 'Nee tuurlijk mishandeld hij mij niet!' Sist ze.
'Kane is tot veel in staat maar hij zal mij nooit opzettelijk lichamelijk pijn doen' zeg ze op een boze toon. 'Oke wat is het dan?' 'Ik kan het niet aan je vertellen Hann het verhaal, het is te veel shit. Als ik dit allemaal aan je vertel dan zit jij ook in deze shit en dat wil ik niet. Accepteer alsjeblieft dat ik dit niet aan je kan vertellen het is voor je eigen best wil' zegt Eva wanhopig.
'Oke, oke als jij het zegt dan accepteer ik het maar zodra jij of fee gevaar loopt vertel je het aan mij beloofd?' Zeg ik waarschuwend. Eva knikt goedkeurend 'ja beloofd'. Even is het stil en dat geeft mij tijd om na te denken. Wat kan er nou zo erg zijn dat Eva er niks over kan zeggen?
'Maar verhuizen naar Nederland he? Wil je het niet?' Vraag ik na een tijdje. 'Ik weet het niet Hann. Ik heb niks tegen Nederland hoor daar niet van maar ik heb nu heel mijn leven hier. Mijn familie, vrienden, werk en jouw. Ik weet niet of ik dat allemaal achter mij kan later voor zo een klein miezerig landje als Nederland' zegt Eva zuchtend.
'Niet te vergeten trouwens dat Kane nog geen eens de taal spreekt en Fee maar een paar woorden. Het zal echt niet makkelijk zijn voor hen om daar te integeren. Vergeleken met Amerika stelt Nederland echt niks voor' haar laatste woorden doen mij een beetje lachen. 'En je was altijd zo blij als je het over Nederland had? Dat je wel dingen uit de cultuur miste en hoe geweldig het zou zijn als je kinderen wat mee zouden krijgen van die cultuur'
'Ja dat klopt ook wel' zegt Eva ' maar ik weet niet of ik er echt weer zou willen wonen. Dan moet ik alles achter mij laten' ze is gek als ze dit niet doet en dat zal ik haar vertellen. 'Eef je moet dit doen. Ik denk echt dat Kane en jij dit nodig hebben voor jullie relatie een nieuwe start op een nieuwe plek' probeer ik haar over te halen.
'Ik weet het maar het voelt gewoon nog niet goed er loopt hier nog te veel om achter te kunnen laten' zegt Eva zuchtend. 'Zoals wat?' Vraag ik lachend 'dat was echt een slap excuses Eef je moet echt met iets beters komen en anders moet je gewoon gaan. Ik zie mezelf wel op vakantie gaan naar Nederland hoor mijn beste vriendin opzoeken die tussen de tulpen en grachten woont' Eva moet lachen om mijn woorden.
'Ik meen dit Eef' zeg ik weer serieus.
'Pak deze kans met beide handen aan en begin daar een nieuw leven samen met jullie gezinnetje en niet te vergeten de nieuwe baby opkomst. Er is geen betere tijd waarin je dit kan doen dan nu.' Eva's hoofd begint hevig te knikken 'Oke dan ik ga het doen!' Schreeuwt ze van vreugde en trekt mij in een knuffel.'Ik zal je echt gaan missen Hann je bent mijn steun en toe verlaat' zegt Eva in mijn haar. Misschien hebben zij en Kane dit wel nodig een nieuwe start. Kane kan aan zichzelf werken en laat alle shit hier achter zich. Ze krijgen nog een kind en worden samen oud kan niet mis gaan toch?
JE LEEST
Bad influence (A new beginning)
ChickLitDEEL 2 VAN DE BAD INFLUENCE SERIE! Het verhaal van Kane en Eva gaat verder. Het is 6 jaar later en in die 6 jaar tijd is er veel veranderd. Levens zijn veranderd maar niet alleen dat ook mensen zijn veranderd. Eva leert zichzelf kennen en komt erach...