We zijn inmiddels 3 dagen verder, drie dagen zonder dat Kane is langs geweest, of überhaupt iets van zich heeft laten horen.
Ik wist het al die tijd wel dat het zo zou gaan lopen. Kane beloofd weer eens wat en drie seconde later heeft hij deze belofte al verbroken. Hij wilde het weer proberen tussen ons. Nou proberen Mn reed!
Ik zit in de achtertuin van Bas. Fee is binnen aan het spelen met Tiffany. Phoebe schenkt nog wat wijn in onze glazen en ook Bas komt aangelopen met een slapende Donovan in zijn armen.
Het is rond de 34 graden dus iedereen zit in de badkleding op de lounge set. Bas komt met Donovan naast mij zitten en ik neem voorzichtig het jongetje van hem over. 'Hey kleine man' fluister ik en aai wat over zijn hoofdje.
Phoebe kijkt ons verliefd aan 'als je dit ziet wil je toch weer een kleine' Bas kijkt haar met grote ogen aan. 'Schat Don is nog geen eens een half jaar oud en je wilt nog een kind erbij' ik moet zacht grinniken.
'Nee ik had het niet over ons, ik bedoelde voor Eef. Ze is geweldig met Fee en ik denk dat Fee er graag een broertje of zusje bij wilt' zegt Phoebe en ik zie de opluchting bij Bas. 'Ja Eef wil je nog een kind?' Vraagt hij en kijkt mij onderzoekend aan.
Ik weet niet wat te antwoorden. Zou ik nog een kind willen? Met wie dan? 'Nou eh... nu nog even niet. Ik wil niet weer een kind hebben die zonder vader opgroeit. Het doet het kind en mij ook te veel pijn' mijn stem sterft langzaam af en er begint zich een brok in mijn keel de vormen. Bas merkt het op en legt zijn arm om mijn nek heen.
'Wat is er zusje?' Zegt hij vol medeleven. 'Gewoon alles met Kane het word mij even te veel' zeg ik zuchtend en merk alweer dat er een traan over mijn wang rolt. Iets wat ik graag volkomen had. 'Geef Don maar aan mij dan kunnen jullie even praten' zegt Phoebe en neem Donovan van mij over om vervolgens naar binnen te lopen.
'Kom hier' zegt mijn broer en trekt mij in zijn gespierde armen. De tranen beginnen over mijn wangen te lopen en lijken niet te stoppen. Alle pijn van de afgelopen dagen nee jaren komt vrij.
Bas blijft stil afwachtend tot ik mezelf ga verklaren voor mijn emoties. Ik laat mij langzaam uit zijn armen zakken tot we weer oog in oog zitten. 'Het is Kane he, wat heeft hij je nu weer geflikt' zegt mijn broer en balt zijn vuisten.
Sinds Kane ons achter gelaten heeft 6 jaar geleden heeft mijn broer een intense haat aan hem gekregen. Als hij Kane ooit te zien krijgt gaat dat niet goed aflopen..
Ik schud mijn hoofd 'Kane is niet het probleem' mijn stem trilt
'ik ben het probleem Bas. Ik heb het nu pas door maar ik ben de gene die al die jaren moeilijk doet. Kane kon niet naar mij komen maar ik wel naar hem en heb dat nooit gedaan. Ik heb bewust Fee van hem weggehouden omdat ik bang was dat ze anders bij hem wilde blijven wonen. Ik was mij niet bewust van wat ik Fee aan deed tot ik haar in de armen zag springen van Kane. Ze hoort een Papa te hebben iemand die er voor haar is buiten mij om. Ik wilde altijd die gene zijn maar aan mij heeft ze gewoon niet genoeg. Ze moet een vader hebben die haar advies geeft over hoe ze met jongens om moet gaan, een vader die haar leert dat ze optijd moet thuis komen en een vader die haar leert dat het leven lastig is.' De woorden rollen over mijn lippen heen voor ik het doorheb.
'Al die tijd ben ik een egoïstische bitch geweest en heb haar weggehouden van Kane omdat ik bang was om haar kwijt te raken. Ik zette mijn verlangen voorop ten koste van die van haar. Wat ben ik toch voor een kut moeder' ik barst in snikken uit en Bas kijkt mij met open mond aan.
Het blijft stil en het enige wat je hoort is mijn hysterische gejank. 'Eef Jezus' zegt Bas die eindelijk weer bij woorden is gekomen. 'Waarom heb je dit nooit aan ons verteld dat je hiermee zat. Ik had je kunnen helpen en ma en Es' ik schud mijn hoofd. 'Als ik dit aan jullie vertelde dan hadden jullie mij omgepraat om met Fee naar hem toe te gaan' zeg ik snikkend.
'Weet eh Kane dit al?' Ik schud weer mijn hoofd 'hij mag dit nooit te weten komen Bas hij maakt mij af als hij dit hoort' Bas knikt zwijgend.
Als Kane dit te weten komt dan weet ik niet wat er gebeuren gaat. Kane zal er alles aan doen om Fee van mij af te pakken. Als straf voor wat ik hem aangedaan heb.
'Er is nog iets' zeg ik en durf Bas niet aan te kijken. 'Sinds Kane hier in Amerika is...' ik slik weer een brok in mijn keel weg en besluit mij erover heen te zetten. 'We zijn twee keer met elkaar naar bed geweest wat helemaal niet de bedoeling was maar ik kon het niet tegenhouden. Hij en ik...... we zijn weer verliefd op elkaar en ik weet niet wat ik ermee aan moet Bas'
Bas zijn ogen worden nog groter en hij schuift wat bij me weg. 'Eva, nee!' Zegt hij bot zonder mij aan te kijken. 'Je gaat niet weer terug naar die gast hij heeft je al te veel pijn gedaan en je kan het niet hebben dat je weer instort niet nu je Fee hebt' zegt mijn broer en ik zie dat zijn vuisten alweer gebald zijn.
'Maar Bas, ik kan het niet tegenhouden. Elke keer als ik hem zie dan lijkt het alsof ik weer opnieuw verliefd word. Ondanks alles wat hij mij geflikt heeft in die 8 jaar tijd ben ik van hem blijven houden.' Ik probeer hem te overtuigen maar ik weet dat het onbegonnen werk is.
'Eva die gast heeft jou al zo vaak kappot gemaakt waarom zou het deze keer anders zijn? Hij is niet veranderd Eef. Je hebt het zelf gezegd vroeger eens een player altijd een player hij kan niet veranderen en het spijt mij dat ik dit moet zeggen tegen je maar ik laat het niet toe dit keer Eef. Ik laat hem niet je leven verwoesten nu alles goed gaat. Er staat te veel op het spel en misschien besef je dat nu niet maar later zal je mij dankbaar zijn' zegt mijn broer.
Ik begin te koken van woede. Hoe durft hij dit voor mij te bepalen?! Het blijft nog altijd mijn keuze!?!
'Sorry dat ik je moet teleurstellen maar ik luister dit keer niet naar je advies. Ik ga mijn hart volgen en mijn hart zegt dat ik bij Kane hoor' zeg ik en ben bang voor de reactie van Bas.
'Hoor je zelf nou Eva! Je bent niet voor rede vatbaar! Die gast is pas 5 dagen in Amerika en je bent gelijk weer helemaal in de ban van hem. Hij is niet te vertrouwen Eva! Je gaat hem niet meer zien punt uit!' Zegt mijn broer commanderend wat mij nog bozer maakt.
'Wie denk jij dat je bent om mij de commanderen!' Schreeuw ik en sta op. 'Je weet helemaal niks van ons. Je snapt niet wat onze liefde is. Jij zit hem alleen maar als een boze grote wolf maar er zit meer achter hem hoor hij was van de week de gene die mij troostte omdat ik zijn beste vriend belazerd had. Hoor je het hij was de gene die er voor mij was terwijl ik zijn beste vriend pijn gedaan had' schreeuw ik nog erachter aan.
Bas staat ook op en opent zijn mond om wat terug te schreeuwen maar er komt niks. Met samen geknepen ogen kijk ik hem aan. 'Nou? Ik wacht op je boze antwoord' snauw ik en Bas houd alweer zijn mond en loopt zwijgend naar binnen.
Zo makkelijk ben ik niet af te schudden en volg hem de woonkamer in waar hij vervolgens op de bank gaat zitten. Gelukkig is er niemand. 'Ga je nog wat zeggen!' Schreeuw ik en Bas pakt zijn telefoon zonder mij aan te kijken. Ik word woest en sla de telefoon uit zijn hand. Geschrokken kijkt hij mij aan maar het veranderd al snel in woede.
'Godverdomme Eva!' Schreeuwt hij en grijpt mijn arm beet. Het doet pijn en ik knijp mijn tanden op elkaar. 'Je moet nu echt kappen hoor je mij' schreeuwt hij woedend en schud mij door elkaar. Als Bas eenmaal boos is komt hij in een soort van trans en weet hij niet wat hij doet.
Phoebe komt de kamer in gerend en ziet Bas tegen mij schreeuwen. 'Bas laat haar los!' Schreeuwt ze naar hem en hij laat mij verschrikt los. Mijn arm is helemaal rood wat vast nog wel blauw gaat worden. Phoebe trekt mij naar haar toe om mij uit de buurt te houden van Bas. Bas staat daar verslagen naar ons te kijken. Het dringt hem vast nu tegen wat hij zojuist gedaan heeft.
'Sorry Eef, het spijt mij echt' zegt hij met tranen in zijn ogen en wilt naar mij toe lopen maar ik deins achteruit. 'Ik wil je even niet meer zien Bas. Niet zolang je geen begrip voor mij en Kane kan tonen' zeg ik en pak mijn tas van de tafel.
'Kan Fee hier alsjeblieft vanavond slapen ik ga even ergens anders heen?' Vraag ik aan Phoebe. 'Ja tuurlijk, neem alle tijd' zegt ze rustig en legt haar hand op mijn schouder. 'Eef kom op dit meen je toch niet' smeekt Bas. 'Jawel ik meen dit wel Bas, zolang je niet de moeite neemt om met mij hierover te praten ben ik genoodzaakt om afstand van je te nemen' zeg ik met tranen in mijn ogen en loop de gang op om vervolgens de voordeur uit te wandelen.
JE LEEST
Bad influence (A new beginning)
ChickLitDEEL 2 VAN DE BAD INFLUENCE SERIE! Het verhaal van Kane en Eva gaat verder. Het is 6 jaar later en in die 6 jaar tijd is er veel veranderd. Levens zijn veranderd maar niet alleen dat ook mensen zijn veranderd. Eva leert zichzelf kennen en komt erach...