P.O.V Hannah
Ik kijk naar de klok het is half 4 en Eva zou hier al een half uur geleden moeten zijn. Straks is het niet goed gegaan met haar ze is nog steeds herstellende misschien is oppassen nog te zwaar voor haar.
Ik besluit haar te bellen maar ik krijg de voicemail. Er zit niks anders op dan naar haar toe te gaan straks is ze niet goed geworden of is er wat anders gebeurd.
.....
Ik bel aan maar er word niet open gedaan. Ik kijk naar binnen maar er is geen spoor van haar of Fee te vinden. Fee heeft nu school dus die is ook niet thuis. Ik zet de maxi cosi met Safa erin op de grond en zoek naar de sleutel van Eva haar huis. 'Dat meen je niet godverdomme' zeg ik tegen mezelf. De sleutel zit in mijn andere tas. Er zit niks anders op dan Bas te bellen en vragen of hij de sleutel heeft.
Na twee keer overgaan word de telefoon opgenomen. 'Ehm hoi Hannah?' Vraagt hij verbaasd omdat ik hem nooit bel. 'Bas heb jij de huis sleutel van eva haar huis? Ik heb deze nu nodig maar de mijne ligt thuis of ben ik kwijt' zeg ik wat zenuwachtig. 'Waarom bel je niet gewoon aan dan?' Vraagt hij en ik hoor dat hij in de auto zit. 'Heb ik gedaan maar ze doet niet open' zeg ik zuchtend waarom moet hij altijd irritant alles weten.
'Misschien omdat ze helemaal niet thuis is dan? Heb je haar al gebeld?' 'Jaha ik heb haar al gebeld ze neemt niet op en ze is thuis en er is iets met haar aan de hand' zeg ik boos waarom moet hij zo tijd rekken schiet op!
'Ik had een belangrijke afspraak maar als jij zegt dat het belangrijk is dan keer ik wel om ben er over 10 minuten' zegt hij en hangt op.
Ik besluit om de achterdeur te proberen maar deze zit op slot. Ik kijk op de keukentafel en zie haar telefoon daar liggen. Ze moet thuis zijn misschien dat haar benen weer verlamde en ze is gevallen dat ze niet meer overeind komt. Hoe langer het duurt voor Bas er is des te zenuwachtiger ik word. Straks is het echt foute boel.
Een auto komt de oprit opgereden en het is Bas. 'Ik hoop echt voor je dat je gelijk hebt anders is dit echt verspilde tijd' zegt hij geïrriteerd en loopt met de sleutels in zijn hand richting de voordeur. 'Ze is thuis haar telefoon ligt op de eet tafel' zeg ik vastberaden en Bas opent de deur die niet op slot gedraaid was.
Nu weten we het zeker ze is thuis. We lopen gelijk de woonkamer in maar daar is ze niet. 'Misschien is ze boven' zegt Bas een beetje in paniek en rent de trap op en ik volg hem nadat ik Safa op de bank heb neergezet. 'Eva?' Roept Bas. We horen gesnik uit de slaapkamer komen en we rennen beide naar binnen.
Daar ligt Eva op bed met allemaal bloed tussen haar benen. 'Hey, Hey wat is er?' Vraagt Bas kalm terwijl je kan zien dat hij alles behalve kalm is. 'Ddde bab-y ik hebb en miskraam gehad' zegt ze hysterisch huilend. Tranen vliegen in mijn ogen en ik krijg een rilling over mijn lichaam heen. 'Wat?' Vraag ik helemaal verward. 'Ik ben mijn kind kwijt' zegt ze huilend en Bas omhelsd haar. Er ligt een opgerolde handdoek op bed en mijn hart lijkt even stil te staan. 'Zit het daarin?' Vraag ik met een brok in mijn keel.
Eva knikt snikkend en opent de handdoek waar een heel klein onontwikkeld lichaampje in ligt. Voor ik het door heb rollen de tranen over mijn wanen en heb ik mijn armen samen met Bas stevig om Eva heen geslagen. 'Je moet naar het ziekenhuis Eef ze moeten je onderzoeken' zegt Bas. 'Nee, nee ik blijf hier bij het kind' roept Eva hysterisch en trekt zich los van ons.
Om je beste vriendin in deze kritieke toestand te zien doet echt heel veel pijn. Ik ga bij haar op de bedrand zitten. 'Luister Eef je moet onderzocht worden op eventuele andere complicaties ik weet dat het lastig is maar denk aan Fee die wilt dat haar mama weer gezond is' zeg ik half jankend. Deze situatie is allemaal te veel voor ons allemaal. Bas staat ook met tranen in zijn ogen om zijn zusje in deze situatie te zien.
.....
In het ziekenhuis word Eva onderzocht en is inmiddels iedereen gearriveerd. Damian heeft Safa opgehaald zodat ik mij volledig kan focussen op Eva. Die mij nu hard nodig gaat hebben.
Eva haar moeder is aan het bijkomen van het nieuws wat ze net heeft gehoord en word getroost door haar man. Esmee en Bas zitten naast mij en ik heb mijn hoofd op Bas zijn schouder gelegd. Dat beeld van Eva in dat bed totaal is paniek en overstuur gaat maar niet van mijn netvlies af. De angst in haar ogen wetende dat het klaar was met de baby.
Ik krijg weer tranen in mijn ogen als ik daaraan denk. Bas merkt het op en legt zijn arm om mij heen. 'Gaat het een beetje?' Fluistert hij met een gebroken stem in mijn oor. Ik schud mijn hoofd 'nee het gaat niet' zeg ik snikkend. 'Ik ben bij je Hannah' fluistert hij in mijn oor wat mij een warm gevoel geeft.
In de tijd dat we allemaal studeerden hebben Bas en is een relatie gehad. Nou ja een relatie kon je het niet echt noemen het ging meer om de seks maar toch hadden we ook goede gesprekken samen. Eva wist hier eerst niks van af maar later toen ze erachter kwam was ze pist. Ze zei hoe kun je? Uit alle jongens die er zijn kies je mijn broer! Ze was woest op me en we hebben toen een tijdje geen contact gehad. Later op een feest kwamen we elkaar tegen toen en legde we het bij. Een maand later liep het stuk tussen mij en Bas we hadden andere ideeën over de toekomst en dat ging niet goed samen.
Toch hebben we altijd die klik nog gehouden en dat weet Bas zelf ook. Hij legt zijn hand op de mijne en streelt mijn hand Palm. Esmee lijkt het niet op te merken en fluistert wat in Bas zijn oor. 'Zal ik Fee zo van school halen?' Vraagt ze aan mij. 'Als je dat wilt graag wil je niet hier blijven?' Vraag ik met een zacht stemmetje. Mijn keel is kapot van het huilen.
'Eva heeft jullie harder nodig dan mij ik kom later wel langs' zegt ze en staat op om ons gedag te zeggen. Wanneer ze weg is besluit ik water te halen. 'Wil je ook?' Vraag ik aan Bas. Hij staat op 'ik ga wel even met je mee' zegt hij en zegt tegen zijn ouders dat we zo weer terug komen. Aan het einde van de gang staat de automaat en rustig vul ik de bekertjes met water. Bas leunt tegen de muur aan en is elke beweging die ik maak aan het volgen.
'Ik vind dit zo erg voor dr' zeg ik zacht en kijk op naar Bas die mij met een warme blik aankijkt. 'Ze gaat zoveel tijd nodig hebben om dit te kunnen verwerken dit blijft je hele leven in je hoofd zitten' voeg ik eraan toe. 'Hey' zegt Bas als trost en pakt mijn hand vast. 'Tuurlijk zal ze tijd nodig hebben maar ze komt er echt wel boven op. Je kent Eva ze vecht voor haar en haar gezin....' hij valt stil na die woorden uitgesproken te hebben.
'Misschien...... moet Kane gebeld worden' zegt hij twijfelend. Dan komt het pas in mijn hoofd op. Kane weet hier nog helemaal niks van af. Hij moet ingelicht worden.
'Zal ik hem anders zometeen bellen? Ik denk dat Eva hem graag in de buurt heeft' zeg ik niet wetende wat voor brief Eva net ontvangen had. Dan komt de dokter onze kant opgelopen. 'Jullie kunnen naar haar toe als jullie willen ze is bij bewust zijn' zegt ze en we volgen haar richting de kamer waar Eva ligt.
A/N
Volgens mij is dit echt een shitty hoofdstuk 😕 maar in de volgende hoofdstukken word het beter beloofd!
Xx
JE LEEST
Bad influence (A new beginning)
ChickLitDEEL 2 VAN DE BAD INFLUENCE SERIE! Het verhaal van Kane en Eva gaat verder. Het is 6 jaar later en in die 6 jaar tijd is er veel veranderd. Levens zijn veranderd maar niet alleen dat ook mensen zijn veranderd. Eva leert zichzelf kennen en komt erach...